Węzeł Głębokie w Szczecinie. Umowa z wykonawcą podpisana [WIZUALIZACJE] 20.12.2019

Redakcja
24 miesiące będzie miała firma Strabag Sp. z o.o. na budowę Węzła przesiadkowego Głębokie w Szczecinie. Umowa na realizację tej inwestycji została podpisana.

Węzeł Głębokie w Szczecinie

CZYTAJ TEŻ:

Nowa pętla i rondo

W ramach inwestycji wykonana zostanie:

  • pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autbusowymi door to door,
  • z miejscami postojowymi kiss&ride,
  • stanowiska do postoju taksówek,
  • parking rowerowy,
  • stanowisko wypożyczalni roweru miejskiego.

Na terenie pętli zamontowanych zostanie osiem dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury takich jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci.

Pętla posiadać będzie budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowny poprzez panele słoneczne.

ZOBACZ TEŻ:

Węzeł przesiadkowy "Głębokie" w Szczecinie. Czy poprawi ruch...

W ramach przebudowy skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe.

Inwestycja obejmie również budowę parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.

Nowe drogi

Prace obejmą również przebudowę okolicznych ulic. W ramach przebudowy al. Wojska Polskiego zaprojektowano 2 jezdnie po 2 pasy ruchu. Po stronie zachodniej znajdzie się wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m.

Na ul. Zegadłowicza zaprojektowano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m) na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową – ok. 300 m.

Wykonane zostanie także włączenie do nowego układu drogowego ul. Kąpieliskowej. Po stornie zachodniej zaprojektowano pomiędzy krawędzią jezdni a ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie”, ścieżkę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Pierwsze nowe rondo "półturbinowe" w Szczecinie już działa! [ZDJĘCIA]

CZYTAJ TEŻ:

Na ulicy Miodowej przebudowany zostanie niezbędny odcinek ze względu na przebudowę skrzyżowania i budowę wjazdu na pętlę. Wzdłuż ul. Miodowej, pomiędzy istniejącym budynkiem restauracji a pętlą tramwajowo-autobusową, zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych.

W pobliżu skrzyżowania wykonany zostanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej. W ramach projektu dojdzie również do przebudowy ul. Kupczyka na odcinku ponad 1,8 km.

Pojawi się nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m) a także ciągi pieszo-rowerowe i ścieżka rowerowa.

Prace obejmą także budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę instalacji podziemnych.

Za realizację inwestycji odpowiada Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

Wykonawcą jest firma Strabag Sp. z o.o. Koszt inwestycji to 65 808 473,15 zł.

CZYTAJ TEŻ:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Przebudowa na ul. Szafera w Szczecinie. Ruszył wielki remont...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Gdzie jest ta budowa?? door to door, kiss

G
Gość

To jest katastrofa. Może Ci decydenci zaczną wreszcie używać mózgu. Pół Szczecina nieczynne. Te korki samochodowe to z pewnością poprawa jakosci powietrza no i jaka ekologia samochdy wypadają paliwo stojąc w miejscu A za to grozi mandat ! No i koncerny paliwowe mają wyższe obroty. A czas szarego człowieka który zamiast odpoczywać stoi w korkach godzinami to już pikus.

G
Gość
21 grudnia, 11:50, Gość:

Może najpierw niech otworzą Arkonkę !!Przecież to jakiś koszmar.Dodatkowo Łękno rozkopane.Nie da się normalnie jeździć.

tramwaj , rower lub na piechotę a nie tylko auto ...

G
Gość

Może najpierw niech otworzą Arkonkę !!Przecież to jakiś koszmar.Dodatkowo Łękno rozkopane.Nie da się normalnie jeździć.

G
Gość
20 grudnia, 13:09, @//^@//:

No i przez 2 lata albo znając życie 3 lata-kolejne mega korki.Umowa podpisana,czas biegnie więc wykonawca pewnie zaraz po Świętach lub z początkiem Nowego Roku zafunduje nam istny armagedon.Z dwóch wcześniejszych jeszcze nie wyszliśmy a mamy w tym samym miejscu na kolejne 3 lata następny.

Z tego co wiem rozpoczęcie prac marzec 2020

p
police szczecin

strabag: dziewięciu stoi, jeden pracuje, termin wykonania dwa lata :)

G
Gość

Bardzo mnie ciekawi jak będzie funkcjonowało to rondo w sezonie letnim, gdy piesi będą okupować przejścia?

G
Gall

Bardzo proszę o rozsądek i rozpoczęcie prac na samym Rondzie przy Głębokim dopiero w momencie kiedy otwarta zostanie ul. Arkońska! Taki przekaz płynął zresztą jakiś czas temu ze strony Magistratu. Głębokie w remoncie, Arkońska w remoncie, Łękno w remoncie, Wołczkowo w remoncie, Szafera w remoncie.

@//^@//

No i przez 2 lata albo znając życie 3 lata-kolejne mega korki.Umowa podpisana,czas biegnie więc wykonawca pewnie zaraz po Świętach lub z początkiem Nowego Roku zafunduje nam istny armagedon.Z dwóch wcześniejszych jeszcze nie wyszliśmy a mamy w tym samym miejscu na kolejne 3 lata następny.

W
Widzew f.c. zach.-pom.

Kolejna niszcząca zieleń i ekosystem inwestycja w tej okolicy po wpierniczeniu torowiska na odcinku pętli Las Arkoński-Szafera.

G
Gość

Zabrakło jeszcze informacji o terminie realizacji tego projektu

G
Gość

Mam 3 pytania:

1. Skoro jest tam tramwaj, rower, autobus i kiss

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński