Rondo "półturbinowe" na pl. Grunwaldzkim. Najpierw sprawdziliśmy sami
Sprawdziliśmy dziś, jak kierowcy dają sobie radę. Okazuje się, że całkiem dobrze, choć prawdziwy sprawdzian przyjdzie w poniedziałek, gdy ruch na rondzie będzie dużo większy niż w weekend.
Największym zaskoczeniem dla kierowców może być likwidacją wszystkich miejsc parkingowych wokół ronda. Także tych dla osób niepełnosprawnych. Zagradzają je teraz czarne, metalowe słupki.
Nie wiemy dlaczego, skoro już zdecydowano się na takie drastyczne rozwiązanie, zamiast słupków, małoestetycznych, nie położono np. kwietników. Przecież Szczecin ma być podobno piękny jak ogród.
Kierowcy zwracają już uwagę, że zbyt ostry jest skręt z ronda w ulicę Śląską.
ZOBACZ TEŻ:
Sprawdzamy, jak kierowcy sobie radzą na pl. Grunwaldzkim. Zobacz zapis relacji na żywo na FB
Jak oceniają Internauci?
- Bardzo dobre rozwiązanie. Szczerze, brakowało tego, bo każdy jechał jak chciał - komentuje nasz Internauta Czarek. - A teraz wszystko będzie jasne.
- Zjeżdżają na prawy pas do zjazdu, jak mogą zjechać z lewego... jaki sens?! - zastanawia się Paulina.
- Rewelacja. Inaczej nie nauczymy się jeździć po rondach - chwali Wojciech.
- Bardzo dobrze! W końcu ludzie nauczą się prawidłowej jazdy po rondzie. Skończy się jazda „królów jazdy po zewnętrznym pasie” - dodaje Aleksandra.
- Znamy realia. Wjedziesz na wewnętrzny pas a potem chcesz zjechać z ronda i jest problem, bo nikt nie wpuści i stoisz jak słup... - wątpi Daniel.
Nie wszyscy są jednak zadowoleni
- Co to za lipa?! Mi się po starym dobrze jeździło - komentuje Bernard.
- Jak na Uniwersyteckie jest to dobre i praktyczne rozwiązanie, tak na pl. Grunwaldzi to tak średnio pasuje - dodaje Maciej.
- Powiem tak, rozwiązanie dobre jak mały ruch :) Na pewno łatwo zjechać i mniejsza szansa na kolizje. Ale podczas szczytu będą zatory z wjechaniem - wątpi Tomasz.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TEŻ:
Co się zmieniło na pl. Grunwaldzkim?
Zmiana organizacji ruchu nastąpiła w nocy z piątku na sobotę. Nowa organizacja ruchu oznacza, że na tarczy rond wprowadzone zostały segregacje pasów z prowadzeniem ich poszczególnych relacji.
Natomiast przed rondami nie będzie wskazane jaki pas należy przyjąć w zależności od wybranego przez siebie zjazdu ze skrzyżowania.
Na wszystkich rondach pasy zewnętrzne (prawe) służyć będą wyłącznie do skrętu w prawo. Pasy centralne (środkowe) do skrętu w lewo bądź jazdy na wprost i pasy wewnętrzne (lewe) wyłącznie do jazdy na wprost po okręgu. Zmiany mają przyczynić się do poprawy płynności jazdy oraz bezpieczeństwa.
Plac Grunwaldzki to druga lokalizacja, która została wytypowana do przetestowania tego rozwiązania. Rondem „półturbinowym” jest już Rondo Uniwersyteckie. W sierpniu zmiany obejmą również rondo Hakena.
Nowe rozwiązania będą testowane przez okres 3-6 miesięcy.
ZOBACZ TEŻ:
WIĘCEJ INFORMACJI:
ZOBACZ TEŻ:
"Yellow boxy", czyli żółte kratki już w Szczecinie. Pomogą? [ZDJĘCIA]
ZOBACZ TEŻ:
Ranking miast przyjaznych kierowcom 2019. Jak wypadł Szczeci...
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- 40 lat temu odbył się pierwszy rodzinny poród w Polsce. Wszystko dzięki sprytowi ojca
- Znana dziennikarka podziękowała za przypomnienie zdjęcia. Jak je skomentowała?
- Sceny jak z gangsterskiego filmu w centrum miasta. W ruch poszedł topór
- Minister rolnictwa spotkał się z protestującymi rolnikami. Padły obietnice