Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Służba zdrowia w dobie koronawirusa. Na pytania Internautów odpowiada przedstawicielka NFZ (cz. X)

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne. pixabay.com/pl
Jak działa służba zdrowia w dobie koronawirusa? Gdzie się zgłosić z objawami choroby? Jak się teraz leczyć? To pytania, jakie nurtują naszych Internautów. Odpowiada na nie Małgorzata Koszur, rzeczniczka prasowa zachodniopomorskiego oddziału Narodowego Fundusz Zdrowia

Służba zdrowia w dobie koronawirusa. Pytania Internautów. Cz. X

  • - Jeśli masz pytanie w sprawie funkcjonowania w tej chwili służby zdrowia, napisz maila na adres: [email protected]

- W poradni specjalistycznej, do której byłam zapisana na konkretny termin w maju, nie chcą mi powiedzieć, czy tego dnia będzie teleporada i lekarz do mnie zadzwoni, czy też mam przyjść do poradni.

Jeśli poradnia specjalistyczna nie zawiesiła działalności, to lekarz powinien być obecny na miejscu - w dniach i godzinach jej otwarcia – zgodnie z harmonogramem zgłoszonym do Funduszu. Większość świadczeń udzielanych jest obecnie w formie teleporad, ale jeśli zajdzie potrzeba, lekarz może wyznaczyć pacjentowi termin wizyty w gabinecie. Trudno powiedzieć, jaki problem ma przychodnia, która notorycznie odmawia udzielania informacji, kiedy i w jakiej formie wizyta się odbędzie. W ustaleniu szczegółów może pomóc Sekcja skarg i wniosków w Zachodniopomorskim Oddziale NFZ. Proszę wysłać na adres [email protected] maila opisując sytuację, skontaktujemy się co do szczegółów.

ZOBACZ TAKŻE:

ZOBACZ TAKŻE:

- Czytałam, że jest nowy portal Ministerstwa Zdrowia, na którym przez całą dobę można zamówić teleporadę, jeśli ktoś źle się czuje i boi się, że zaraził się koronawirusem.

To prawda, Ministerstwo Zdrowia udostępniło takie e-porady, które działają podobnie jak teleporady naszych lekarzy rodzinnych. Różnica jest tak, że platformę teleporad obsługują tu lekarze i pielęgniarki z całej Polski, którzy nie muszą mieć umowy z NFZ, wystarczy, że mają prawo wykonywania zawodu. Formularz teleporady dostępny jest na stronie: https://pacjent.gov.pl/teleporada

Należy go wypełnić, podając swoje dane, a następnie zaczekać na kontakt z pracownikiem medycznym. Na nasz adres e-mail otrzymamy wiadomość z instrukcją, jak połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką za pomocą komputera, laptopa lub przez telefon. Dzięki e-poradzie pacjent zyskuje dostęp do porady medycznej niezależnie od miejsca, w którym jest, a także pory dnia, ponieważ personel medyczny jest dostępny przez 24 godziny na dobę, także w niedzielę i święta. Podczas konsultacji, o ile zajdzie taka potrzeba, pacjent otrzyma e-receptę i e-zwolnienie, a w uzasadnionych przypadkach zalecenie wizyty w placówce medycznej lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.

ZOBACZ TAKŻE:

ZOBACZ TAKŻE:

ZOBACZ TEŻ:

Poczytaj, pooglądaj, dowiedz się więcej

ZOBACZ TEŻ:


  • Podejrzewasz, że masz koronawiursa?

  • Ilu jest zakażonych?

  • Zobacz koniecznie:

warto wiedzieć:

zachodniopomorskie
  • Zakażonych221 363
    + 1 725
  • Zmarło4 099
    + 0

8. miejsce pod względem liczby nowych zakażeń.

polska
  • Zakażonych:+33 480(4 886 154)
  • Zmarło:+33(105 194)
  • Szczepienia:+19 509(51 564 403)
więcej
Dane zaktualizowano: 31.01.2022, godz. 10:45 źródło: Ministerstwo Zdrowia

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński