Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwadzieścia siedem milionów złotych mniej z biletów komunikacji miejskiej w Szczecinie w 2020. Cięcia i zmiany w ZDiTM

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
27 milionów złotych mniej zanotowała komunikacja miejska w 2020 roku
27 milionów złotych mniej zanotowała komunikacja miejska w 2020 roku
W minionym roku z biletów komunikacji miejskiej do kasy miasta trafiło 27 mln zł mniej niż w roku 2019. Stąd m.in. decyzja o likwidacji transportu na żądanie, czyli linii 904 w Podjuchach i 908 na Gumieńcach.

Z apelem o pozostawienie lini 908 zaapelowała do prezydenta Piotra Krzystka radna miasta Dominika Jackowski (KO).

- Osiedle Za sterem nie ma żadnej innej komunikacji miejskiej, jest oddalone od pętli tramwajowej i jest to jedno z najbardziej zaludnionych obszarów na Osiedlu Gumieńce. Nieprawdą jest, że linia 908 jest niepopularna. Niemal każdy kurs z ulicy Maczka rusza z wysokim obłożeniem. Średnio na pokładzie znajduje się 11 osób. Pandemia nie spowodowała spadku zamówień na kurs linią 908, potwierdzają to kierowcy obsługujący tę linię - twierdzi radna.

Wskazuje także, że miasto na razie zrezygnowało z budowy torowiska tramwajowego do CH Ster. - Mieszkańcy nie mają wyjścia muszą korzystać z transportu indywidualnego zwiększając i tak już ogromne korki w obrębie ronda Gierosa – jedyny wyjazd z tej części Gumieniec - dodaje.

ZOBACZ TEŻ:

Przypomnijmy, że pod koniec roku ZDiTM poinformował o zawieszeniu do odwołania linii na żądanie 904 (Podjuchy) i 908
(Gumieńce). Nie podano jednak przyczyn takiej decyzji. Do interpelacji radnej KO odniosła się Anna Szotkowska, zastępca prezydenta.

Według odpowiedzi magistratu dotychczasowe funkcjonowanie systemu transportu na żądanie "podlega bardzo intensywnej weryfikacji".

Przyczyną jest załamanie przychodów ze sprzedaży biletów. W 2020 roku miały być one niższe o 27 mln zł niż w roku 2019. "Aktualnie z uwagi na ograniczenie funkcjonowania szkół oraz opieki medycznej (system teleporad) wykorzystanie linii TnŻ było mniejsze" - pisze Anna Szotkowska, ale nie podaje dokładnych danych jak bardzo spadło użycie wspomnianych linii.

Niedawno do zastępcy prezydenta o przywrócenie autobusu na telefon wnioskowała także Rada Osiedla Podjuchy. Na razie nie ma na to szans.

Szotkowska zapewnia, że miasto proponuje uruchamianie nowych linii (89, 92 i 99, które mają obsłużyć północne osiedla Szczecina: Warszewo, Osów, Żelechową - ruszą 1 lutego) oraz, że gmina pracuje nad modyfikacją istniejących połączeń.

Konkrety mają zostać ogłoszone "po zakończeniu procesu oceny i zabezpieczeniu finansowania".

ZOBACZ TEŻ:

Rusza torowa rewolucja w Szczecinie

Torowa rewolucja w Szczecinie. W styczniu ruszy kolejny remo...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński