Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na flotę aut dla ZDiTM w Szczecinie. Jak zarząd dróg bankowozu o mały włos nie wynajął

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Samochody typu furgon oraz kombivan trafiły do floty ZDiTM na początku 2020 roku.
Samochody typu furgon oraz kombivan trafiły do floty ZDiTM na początku 2020 roku. ZDITM
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie zmienia flotę aut służbowych. Niewiele brakowało, a dostarczono by mu bankowóz.

Od kilku lat urzędnicy ZDiTM jeżdżą na interwencje toyotami. To najem długoterminowy, który kończy się w lutym 2021 r. Stąd konieczność wynajęcia nowej floty kilkunastu pojazdów na kolejne kilka lat. Dilerzy na składanie ofert mają jeszcze kilka dni. ZDiTM chce wynająć trzynaście aut osobowych, w tym dziesięć typu hatchback i dwa kombi.

Problem był z trzynastym pojazdem. Według pierwszej wersji ogłoszenia z 23 grudnia 2020r., drogowcy chcieli wynająć bankowóz, dokładniej "samochód osobowo-dostawczy z zabudową typu bankowóz". Po co im takie auto? Do wożenia utargu z kas biletowych?

ZOBACZ TEŻ:

Remonty ulic i chodników w Szczecinie. ZDiTM podsumował 2020 rok

Zaciekawieni, ruszyliśmy tym tropem, tym bardziej, że w uaktualnionym ogłoszeniu z 28 grudnia o bankowozie nie ma już ani słowa. Został jedynie "samochód osobowo-dostawczy". ZDiTM zapewnia, że nie zamierzał kupować, czy wynajmować bankowozu.

- Nie kupujemy bankowozu, zaszła mała pomyłka. Powinien być samochód osobowo dostawczy. Zrobiliśmy modyfikację ogłoszenia i w tej chwili jest prawidłowa treść. My bankowóz już mamy. Są nim przewożone bilety i pieniądze z kas. Obowiązek posiadania takiego pojazdu nakładają na nas przepisy - wyjaśnia Hanna Pieczyńska z ZDiTM.

Auto podobnie jak pozostałe dwanaście samochodów ma być w kolorze białym. Wyprodukowany w 2020 lub 2021 r. Nadwozie zamknięte typu cargo, dwu lub trzyosobowe, o pojemności skokowej od 1451 cm3 do 1999 cm3. Moc co najmniej 82 konie mechaniczne. Wyposażenie standardowe m.in. układ kierowniczy i hamulcowy ze wspomaganiem z systemem ABS; regulowany fotel kierowcy w minimum dwóch płaszczyznach, centralny zamek sterowany zdalnie drogą radiową, poduszki powietrzne, radioodtwarzacz samochodowy z zestawem minimum 2 głośników i Bluetoothem.

ZOBACZ TEŻ:

Kłopoty z dostawą pierwszych "elektryków", obostrzenia związane z pandemią, pierwszy tramwaj dwukierunkowy w Szczecinie. o nasz subiektywny przegląd wydarzeń mijającego roku w komunikacji miejskiej w Szczecinie.Zobacz szczegóły w galerii zdjęć! >>>

Taki był 2020 rok w komunikacji miejskiej w Szczecinie

Pozostałe dwanaście aut też ma mieć raczej standardowe wyposażenie. Jedynie jedno z dwóch kombi ma mieć skórzaną kierownicę, fotel kierowcy regulowany w co najmniej trzech płaszczyznach, interfejs Apple CarPlay i Android Auto umożliwiający korzystanie z funkcji smartfonu na ekranie samochodu. Moc co najmniej 115 koni mechanicznych (pozostałe auta co najmniej 67 koni mechanicznych, drugie kombi co najmniej 81 koni).

- Samochody będą służyły do celów służbowych ZDiTM. Zastąpią one wynajmowane toyoty ponieważ z końcem lutego kończy się umowa. Będą to samochody o napędzie spalinowym napędzane benzyną bezołowiową - dodaje Hanna Pieczyńska. '

ZOBACZ TEŻ:

Zobacz też:

Poznajcie historię Fida, który stał się ulubieńcem pracownik...

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński