Sprawa wydłużenia linii autobusowej 61 z osiedla Żydowce-Klucz wraca od wielu lat. Łączy Podjuchy z Dworcem Głównym. Według mieszkańców trasa nie jest optymalna, bo uniemożliwia w miarę szybkie połączenie z centrum miasta. Rozwiązaniem byłoby wydłużenie trasy o przystanek "Autostrada".
- Dzięki temu mieszkańcy osiedla Żydowce-Klucz mogliby zyskać połączenie bezpośrednie z centrum Szczecina, co z pewnością usprawni komunikację mieszkańców z najdalej położonymi osiedlami Szczecina. Proszę także wziąć pod uwagę relatywnie szybkie i zarazem efektywne rozwiązanie tego problemu, a mianowicie wydłużenie trasy autobusu linii nr 61 do przystanku „Autostrada” w godzinach porannego i popołudniowego szczytu - zwraca uwagę Krzysztof Romianowski, radny Szczecina.
Sprawa była już poruszana jakiś czas temu. Odpowiedź urzędu miejskiego jest taka sama - mieszkańcy mogą korzystać także z kilku innych linii, a na wydłużenie "61" nie ma pieniędzy.
- Rejon Klucza i Żydowiec obsługiwany jest dwoma liniami autobusowymi 64 i 66, kursującymi w godzinach szczytowych naprzemiennie co 10 minut, zaspakajając z nadwyżką potrzeby przewozowe mieszkańców tego rejonu. Linie te skomunikowane są na pętli w Podjuchach z linią 61, pozwalając osiągnąć połączenie z i na tę linię po 2 do 4 minutach. Do dyspozycji mieszkańców jest również linia autobusowa nr 1, kursująca na trasie Szczecin – Gryfino, z której w ramach porozumienia zawartego między Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego a PKS Szczecin, pasażerowie posiadający bilet okresowy na komunikację miejską w Szczecinie mogą bez dopłaty korzystać na terenie Szczecina. Również do przejazdu bez opłat upoważnione są osoby zwolnione z opłat w Gminie Szczecin - wyjaśnia Michał Przepiera zastępca prezydenta Szczecina.
ZOBACZ TEŻ:
Linia 1 obsługiwana przez PKS przebiega od Dworca Autobusowego Szczecin na pl. Grodnickim, ulicami Energetyków, Gdańską, Leszczynową, Batalionów Chłopskich, Metalową, Dmowskiego, Rymarską i dalej do Gryfina
Z wyliczeń urzędników wynika, że wydłużenie linii 61 do przystanku "Autostra" wiązałoby się z koniecznością zwiększenia obsługi linii o dwa autobusy. Długość linii w jednym kierunku wzrosłaby o ponad pięć kilometrów, a czas przejazdu zwiększyłby się o 10 minut dla kursu.
- A brak jest rezerwy taborowej, szczególnie w grupie autobusów mega przegubowych, obsługujących tę linię - dodaje Michał Przepiera.
Urzędnicy obliczyli, że koszty obsługi w godzinach szczytowych dnia powszedniego, przy zachowaniu aktualnej częstotliwości wzrosłyby o około 810 tys. zł rocznie.
- Mając na uwadze przedstawione argumenty nie jest możliwe zrealizowanie propozycji - kończy zastępca prezydenta.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?