Torowa rewolucja w Szczecinie. W styczniu ruszy kolejny remont! Szczegóły zmian na Niebuszewie

OPRAC.:
Tomek Kuczyński
Tomek Kuczyński
W sobotę, 9 stycznia rozpoczną się prace związane z kolejną częścią torowej rewolucji.

Start robót torowych. Zamknięcie ulic na Niebuszewie

W ramach pierwszego etapu robót prace prowadzone będą na:

  • ulicy Kołłątaja na odcinku od ronda Giedroycia do ronda Sybiraków
  • oraz wzdłuż ulicy Asnyka na odcinku od ronda Sybiraków do ul. Boguchwały.

Prace odbywać się będą przy całkowitym zamknięciu ruchu w ciągu tych ulic.

W związku z tym wprowadzone zostaną także zmiany w komunikacji miejskiej. Okolice zamkniętych ulic będą przez miejskie służby monitorowane, a zatwierdzone rozwiązania w razie konieczności modyfikowane.

ZOBACZ TEŻ:

KOMUNIKACJA MIEJSKA W SZCZECINIE

W związku z rozpoczęciem etapu 1 przebudowy torowisk tramwajowych od 9.01.2021 wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.

  • Tramwaje linii 2 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy na trasie Las Arkoński – Turkusowa.

  • Tramwaje linii 10 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy na trasie Gumieńce – Potulicka.

  • Tramwaje linii 12 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy na trasie Las Arkoński – Pomorzany.

  • Na pętli „Kołłątaja” nastąpi zmiana kierunku ruchu – autobusy wjeżdżać będą od strony ronda Giedroycia, a wyjeżdżać przez ul. Barbary i ul. Długosza.

  • Autobusy linii 51 i 78 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od przystanku „Krasińskiego Wiadukt” przez ul. Krasińskiego, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia do pętli „Kołłątaja”; powrót przez ul. Barbary, ul. Długosza, al. Wyzwolenia, ul. Krasińskiego do przystanku „Krasińskiego Wiadukt” i dalej bez zmian. Nieczynne będą przystanki „Niemcewicza” i „Dworzec Niebuszewo”. W zamian uruchomiony zostanie przystanek „Krasińskiego” (w obu kierunkach – wspólny z liniami tramwajowymi).

  • Autobusy linii 87 na kursach do pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od przystanku „Krasińskiego Wiadukt” przez ul. Krasińskiego, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia do ul. Staszica i dalej bez zmian; powrót tą samą trasą. Nieczynne będą przystanki „Niemcewicza” i „Dworzec Niebuszewo”. W zamian uruchomiony zostanie przystanek „Krasińskiego” (w obu kierunkach – wspólny z liniami tramwajowymi).

  • Autobusy linii 87 na kursach do pętli „Kołłątaja” kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą jak linie 51 i 78.

  • Autobusy linii 69 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą:
    - od przystanku „Orzeszkowej” przez ul. Naruszewicza, ul. Krasińskiego, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia do pętli „Kołłątaja”; powrót przez ul. Barbary, ul. Długosza, ul. Naruszewicza do ul. Kołłątaja i dalej bez zmian. Nieczynny będzie przystanek „Niemcewicza”. W zamian uruchomiony zostanie przystanek „Krasińskiego” (w kierunku pętli „Kołłątaja” – wspólny z liniami tramwajowymi) oraz „Orzeszkowej” (w kierunku pętli „Rugiańska” – naprzeciwko przystanku w stronę pętli „Kołłątaja”). Przystanek „Orzeszkowej” w obu kierunkach będzie miał status przystanku stałego.

  • Na linii 69 wszystkie kursy realizowane będą na trasie Kołłątaja – Rugiańska (bez wydłużeń do pętli „Ludowa”).

  • Autobusy linii 57, 63 i 82 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą:
    - od ul. Cyryla i Metodego przez ul. Ofiar Oświęcimia, ul. Staszica, rondo Giedroycia do pętli „Kołłątaja”; powrót przez ul. Barbary, ul. Długosza, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia, ul. Staszica, ul. Ofiar Oświęcimia do ul. Cyryla i Metodego i dalej bez zmian. Nieczynne będą przystanki „Niemcewicza” i „Boguchwały”. W zamian uruchomione zostaną przystanki „Ofiar Oświęcimia” (w kierunku pętli „Kołłątaja” wspólny z liniami 53, 60 i 67; w kierunku ul. Cyryla i Metodego na ul. Ofiar Oświęcimia za skrzyżowaniem z ul. Staszica).

    Ponadto:
    a) W obu kierunkach autobusy będą się dodatkowo zatrzymywać na przystankach „Kołłątaja” w ciągu ul. Staszica;
    b) Przystanki „Cyryla i Metodego” zostaną czasowo przeniesione z dotychczasowej lokalizacji w rejon skrzyżowania ul. Cyryla i Metodego z ul. Ofiar Oświęcimia.

  • Autobusy linii B kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od przystanku „Krasińskiego Wiadukt” przez ul. Krasińskiego, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia, ul. Staszica, ul. Lubomirskiego do al. Wyzwolenia i dalej bez zmian. Nieczynny będzie przystanek „Niemcewicza”. Przystanek „Kołłątaja” w obu kierunkach zlokalizowany będzie w ciągu ul. Staszica (wspólny z liniami 53, 60 i 67).

  • Na linii B odwołane zostają skomunikowania z linią 51.

  • Autobusy linii 522 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od ul. Cyryla i Metodego przez ul. Ofiar Oświęcimia, ul. Staszica do ronda Giedroycia i dalej bez zmian; powrót tą samą trasą. Nieczynne będą przystanki „Niemcewicza” i „Boguchwały”. W zamian uruchomione zostaną przystanki „Ofiar Oświęcimia” (w kierunku prawobrzeża wspólny z liniami 53, 60 i 67; w kierunku ul. Cyryla i Metodego na ul. Ofiar Oświęcimia za skrzyżowaniem z ul. Staszica). Dodatkowo przystanki „Cyryla i Metodego” zostaną czasowo przeniesione z dotychczasowej lokalizacji w rejon skrzyżowania ul. Cyryla i Metodego z ul. Ofiar Oświęcimia.

  • Autobusy linii 523 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od przystanku „Orzeszkowej” przez ul. Naruszewicza, ul. Krasińskiego, al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia i dalej bez zmian; powrót tą samą trasą. Nieczynny będzie przystanek „Niemcewicza”. W zamian uruchomiony zostanie przystanek „Krasińskiego” (w obu kierunkach – wspólny z liniami tramwajowymi) oraz „Orzeszkowej” (w kierunku pętli „Wiszesława” – naprzeciwko przystanku w stronę pętli „Cukrowa”).

  • Zmiany lokalizacji przystanków na pętli „Kołłątaja”.

ZOBACZ TEŻ:

ORGANIZACJA RUCHU W SZCZECINIE

W ramach pierwszego etapu robót prace prowadzone będą na

  • ul. Kołłątaja na odcinku od ronda Giedroycia do Ronda Sybiraków
  • oraz wzdłuż ulicy Asnyka na odcinku od ronda Sybiraków do ul. Boguchwały.

Prace odbywać się będą przy całkowitym zamknięciu ruchu w ciągu tych ulic.

W związku z tym wprowadzone zostaną następujące zmiany w organizacji ruchu drogowego:

  • W ciągu alei Wyzwolenia na odcinku od ulicy Odzieżowej do ronda Giedroycia, wewnętrzny pas ruchu przeznaczony będzie wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej, z wyjątkiem odcinka przez skrzyżowaniem z ulicą Felczaka, gdzie możliwy będzie z tego pasa skręt w lewo dla wszystkich pojazdów.
  • W ciągu alei Wyzwolenia na odcinku od ulicy Krasińskiego do Ronda Giedroycia wewnętrzny pas ruchu przeznaczony będzie wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej
  • Wjazd z ronda Giedroycia na ul. Kołłątaja możliwy będzie tylko dla autobusów komunikacji miejskiej wjeżdżających na pętlę „Kołłątaja”. Ruch na pętli będzie odbywał się w przeciwnym kierunku niż obecnie. Autobusy wyjeżdżać będą przez ulicę Barbary do ulicy Długosza
  • Przejazd ulicą Niemcewicza przez plac budowy będzie zamknięty
  • Przejazd ulicą Kadłubka przez plac budowy będzie możliwy na kierunku od ulicy Niemcewicza do Kołłątaja
  • Ulica Długosza na odcinku od ul. Św. Barbary do al. Wyzwolenia będzie ulicą jednokierunkową w kierunku al. Wyzwolenia
  • Na skrzyżowaniu ulic Naruszewicza – Kołłątaja – Kadłubka zmienione zostanie pierwszeństwo przejazdu

ZOBACZ TEŻ:

Więcej o inwestycji:

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie.

Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców.

Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Pracami zajmie się krakowska firma ZUE S.A., która znana jest u nas z innych inwestycji, w tym przebudowy

Wykonawca – ZUE S.A - będzie miał 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą "PRZEBUDOWA TOROWISKA WRAZ Z SIECIĄ TRAKCYJNĄ OD PL. ŻOŁNIERZA DO PĘTLI NIEBUSZEWO ORAZ W CIĄGU PL. ŻOŁNIERZA POLSKIEGO – UL. MATEJKI – UL. PIŁSUDSKIEGO (DO PL. RODŁA)”. Wartość umowy to 174 mln zł.

ZOBACZ TEŻ:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie