- Obecnie wykonawca prac na przystanku Szczecin Pogodno jest trakcie przygotowywania dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę wraz z pozwoleniami konserwatorskimi - informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Planowane zakończenie prac na przystanku Szczecin Pogodno jest do końca 2024 roku.
Kłopoty z przebudową przystanku sięgają listopada 2019 roku. Wykonawca prac na części kolejowej SKM ogłosił, że zabytkowa wiata na przystanku Szczecin Pogodno stoi na przeszkodzie modernizacji prac na linii kolejowej nr 406. Przeszkodą w tym przypadku jest charakterystyczna - w kształcie kielichów - wiata peronowa na przystanku Szczecin Pogodno. Wybudowana w 1973 roku, jest wpisana do rejestru zabytków.
- Inżynier projektu, wstrzymał w listopadzie 2019 r. projektowanie na przystanku w rejonie wiaty. Wstrzymanie prac projektowych skutecznie zablokowało również możliwość zaprojektowania pozostałej części przystanku, a w konsekwencji wstrzymało także możliwość zaprojektowania przystanku zgodnie z założeniami dokumentów przetargowych, w tym zachowanie długości przystanku pozwalającego na zatrzymanie się dłuższych składów pociągu dowożących kibiców na pobliski stadion piłkarski im. Floriana Krygiera - mówił w listopadzie 2021 roki przedstawiciel Trakcji S.A.
Jaka będzie przyszłość? Wiemy, co zmieni się na przystanku Pogodno
- Na przystanku zostanie przebudowany istniejący peron wyspowy, zostanie zbudowana nowa kładka dla pieszych komunikująca Stadion Miejski im. Floriana Krygiera w Szczecinie, peron wyspowy i park po stronie wschodniej – Ogród Jordanowski. Kładka będzie wyposażona w windy. Istniejąca zabytkowa wiata będzie częściowo przesunięta, podniesiona i wzmocniona pod nadzorem konserwatora zabytków. Istniejące schody na peron z ul. Adama Mickiewicza zostaną zmodernizowane oraz dodatkowo zostanie zabudowana winda - wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski.
Jak wygląda najnowszy harmonogram dotyczący prac przy SKM?
- Ze względu na złożony do Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o fazowanie projektu, zakończenie wszystkich robót budowlanych w ramach realizowanej inwestycji planowane jest na przełom II i III kwartału 2025 roku, natomiast do końca 2025 r. przewidywane jest uzyskanie wymaganych certyfikatów i dopuszczeń - informuje Bartosz Pietrzykowski. - Przy czym prace na liniach do Gryfina i Goleniowa planowane są do końca bieżącego roku, a w Szczecinie Dąbiu i Szczecinie Zdrojach do końca 2024 roku.
Jak podaje inwestor, roboty na dwóch wspomnianych stacjach mogą być realizowane po 2023 roku, z uwagi na prowadzoną przez Wody Polskie budowę mostu kolejowego nad Regalicą.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?