Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ze Szczecina do Poznania pociągi lokalne jadą szybciej niż krajowe. Czekamy na koniec prac modernizacyjnych

OPRAC.:
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Stacja Kiekrz na trasie ze Szczecina do Poznania. W 28 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wygodniej wsiadać do pociągów z nowych peronów. Polskie Linie Kolejowe sukcesywnie zwiększają komfort podróży. Tylko na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy to perony w Drawinach, Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwinku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Witkowie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży łącznie na 30 stacjach i przystankach
Stacja Kiekrz na trasie ze Szczecina do Poznania. W 28 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wygodniej wsiadać do pociągów z nowych peronów. Polskie Linie Kolejowe sukcesywnie zwiększają komfort podróży. Tylko na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy to perony w Drawinach, Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwinku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Witkowie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży łącznie na 30 stacjach i przystankach Łukasz Bryłowski/PKP PLK
Poniżej dwóch godzin ze Szczecina do stolicy Wielkopolski? W tak rekordowym czasie pociągi mają pokonywać trasę być po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii kolejowej E59. Wiemy, jak obecnie wygląda czas przejazdu. O takie obliczenia pokusił się portal rynek-kolejowy.pl.

PKP Polskie Linie Kolejowe podały, że dzięki pracom na blisko 190 km trasie, po uzyskaniu wymaganych certyfikatów, najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością 160 km/h w czasie poniżej 2 godzin.

- Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac do końca 2023 roku, poza stacją Stargard, na której zakończenie prac planowane jest w drugiej połowie 2024 roku - mówi Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

O porównanie obecnych czasów przejazdów pokusił się branżowy portal rynek-kolejowy.pl:

Do 11 czerwca Poznań ze Szczecinem łączyło tylko siedem pociągów PKP Intercity. Najszybsze było jedyne połączenie kwalifikowane na tej trasie – EIC Chrobry, które dystans pokonywało w 3 godziny i 29 minut. Najwolniejszy był IC Przemyślanin, który tą samą trasę przejeżdżał w 4 godziny i 2 minuty. Między stolicami województw kursowało też pięć bezpośrednich pociągów Polregio. Jeden z nich był szybszy od EIC Chrobry, bowiem kursował w 3 godziny i 18 minut. Jak to wygląda po 11 czerwca? Pociągów spółki PKP Intercity nadal jest tylko siedem, jednak, na szczęście, ich czas przejazdu jest nieco krótszy. Chrobry jedzie szybciej o 5 minut (3:24), w takim samym czasie jedzie IC Osterwa. O kilka, do kilkunastu minut szybciej jadą inne pociągi. Najwolniejszy jest ponownie Przemyślanin, który wydłużył czas przejazdu o 4 minuty. Zaskoczenie? Jeden z pociągów Polregio, wyjeżdżający zaledwie 7 minut po EIC Chrobry, jedzie od niego...4 minuty dłużej, a zatrzymuje się na wszystkich stacjach! Ale w pierwszych dniach od wprowadzenia korekty rozkład jazdy PKP wskazuje, że pociąg Polregio odjeżdżający z Poznania o 10:20 docierał do stolicy Pomorza Zachodniego w 3 godziny i 18 minut.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński