Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolej mobilizuje wykonawcę prac przy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Czekamy na efekty

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
W siedzibie PKP Polskich Linii Kolejowych w Warszawie odbyło się spotkanie dotyczące stanu prac w ramach jednej z największych inwestycji kolejowych w regionie. Rozmawiano także o modernizacji szlaku Szczecin – Berlin.

O przestoju na placu budowy SKM pisaliśmy już naszych łamach. PKP PLK poinformowały nas, że mimo przekazania placu budowy wykonawcy, zatwierdzonej dokumentacji technicznej, udzieleniu zamknięć torowych generalny wykonawca – firma Trakcja S.A. nie wywiązuje się z realizacji kontraktu – dotyczy to stacji Gryfino oraz odcinka między Szczecinem Głównym a Szczecinem Turzyn. Opóźnienie wynosi około 6 miesięcy. Pojawiły się jednak pomyślne wieści dotyczące prac.

ZOBACZ TEŻ:

- Doszło do spotkania przedstawicieli PKP PLK z wykonawcami inwestycji i wznowiono prace na wysokości Gryfina. Wykonawca został też zobowiązany do zrealizowania do końca września szeregu prac, w tym m.in. na stacji Łękno oraz na odcinku Szczecin Niebuszewo - Szczecin Gocław. Ciężko będzie nadrobić stracony czas, ale w tym momencie najważniejsze jest, aby prace ruszyły do przodu. Otrzymaliśmy zapewnienie, że są na to szanse. Będę tę sytuację na bieżąco monitorować – relacjonuje dr Arkadiusz Marchewka, poseł KO, który uczestniczył w spotkaniu w PKP.

Z naszych informacji wynika, że podwykonawcy prac mają otrzymać zapłatę za swoje usługi. Na początku października tego roku ma ruszyć budowa toru nr 1 między Skolwinem a Policami. Pozyskanie pozwoleń na budowę oraz zakończenie prac projektowych jest zaplanowane na połowę przyszłego roku. Jednocześnie zespół projektowy PKP PLK oraz inżynier kontraktu ma codziennie sprawdzać stan prac.

ZOBACZ TEŻ:

Dodajmy, ze w czasie spotkania w stolicy poruszono także temat modernizacji infrastruktury kolejowej na trasie Szczecin - Berlin.
- W rozmowie padło wiele argumentów za potrzebą realizacji tej inwestycji. Abyśmy mogli podróżować z naszego miasta do stolicy Niemiec w ciągu ok. 90 minut, potrzebujemy nie tylko remontu toru na trasie od stacji Szczecin Gumieńce do granicy państwa, ale także budowy nowego, drugiego toru na tym odcinku. Do tej pory istniała poważna obawa, że zostanie zrealizowana jedynie modernizacja obecnej infrastruktury, a nowy tor nie powstanie. Wygląda na to, że problem zostanie pozytywnie rozwiązany. Prezes PKP PLK potwierdził dziś, że spółka planuje zrealizować inwestycję w szerszym zakresie i przekazała już kwotę 1,4 mln zł na opracowanie jej studium wykonalności. Według zapewnień przedstawicieli PKP PLK niezbędne jest teraz przekazanie przez niemieckich partnerów niezbędnych dokumentów stronie polskiej – relacjonuje Arkadiusz Marchewka.

Projekt zgłoszony do programu Kolej Plus zakłada odbudowę linii ze Stobna Szczecińskiego przez Dołuje – Wąwelnica do Dobrej

Pociągiem z gminy Dobra do Szczecina? Jest taki pomysł

Kłopoty wykonawcy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej w Szcz...

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński