Szczecińska Kolej Metropolitalna. Do Polic i z powrotem. To była próbka tego, co nas czeka w ramach SKM [ZDJĘCIA, WIDEO]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński

Wideo

Zobacz galerię (33 zdjęcia)
Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego zorganizowało w czwartek specjalny przejazd pociągiem "Stanisław Moniuszko".

Pociąg pojechał do Polic malowniczą linią kolejową nr 406. W trakcie podróży mogliśmy poznać aktualny stan prac. Wydarzenie było jednym z punktów konferencji „Kolej aglomeracyjna jako przyjazny system transportu publicznego”.

W konferencji uczestniczy ponad 100 specjalistów transportu publicznego, przedstawicieli spółek kolejowych, organizatorów transportu publicznego, przewoźników, gmin i firm technologicznych.

ZOBACZ TEŻ:

Spotkanie organizuje Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, a jego głównym powodem jest realizacja projektu "Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406,273,351”.

Konferencja jest okazją do wymiany doświadczeń i prezentacją dobrych praktyk związanych z tworzeniem nowoczesnego systemu komunikacji publicznej. Będzie także mowa o nowych rozwiązaniach technologicznych mających poprawić atrakcyjność transportu publicznego.

SKM w Szczecinie. Zobacz, jak będziesz mieć blisko do stacji [MAPY]

Jednocześnie na konferencji spotkały się samorządy, które podobnie jak Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego wraz z Partnerami uczestniczyli w konkursie POIiŚ.5.2/2/16 ogłoszonego przez CUPT dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Osi Priorytetowej V Rozwój transportu kolejowego w Polsce, działania 5.2 Rozwój kolejowej sieci poza TEN-T.

Złożony w tym konkursie wysoko oceniony projekt budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej zdecydował o uzyskaniu unijnego współfinansowania w wysokości 85 procent wartości inwestycji netto, czyli 538,5 miliona złotych. To jeden z największych i najbardziej kompleksowych tego typu przedsięwzięć finansowanych z udziałem środków UE w Polsce.

Pociąg "Stanisław Moniuszko" odjechał ze Szczecina. Robi wra...

Partnerami projektu są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (w zakresie infrastruktury kolejowej i kolejowej towarzyszącej) oraz jednostki samorządu terytorialnego (w zakresie infrastruktury zintegrowanych węzłów komunikacyjnych wraz z parkingami typu Park&Ride i Bike&Ride i infrastruktury towarzyszącej): Gmina Miasto Szczecin, Gmina Miasto Stargard, Gmina Goleniów, Gmina Gryfino, Gmina Police, Gmina Stargard, Gmina Kobylanka oraz samorząd województwa zachodniopomorskiego – członkowie SSOM.

SZCZECIŃSKA KOLEJ METROPOLITALNA:

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do połowy 2022 roku. Inwestycja pochłonie ponad 700 mln zł.

CZYTAJ WIĘCEJ:

Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Nic sie nie stalo polacy nic sie nie stalo hahahahaha ale przynajmniej stadion pogoni bedzie mial dojazd kolejowy i super dworzec hahahahha

G
Gosc
2019-05-16T22:27:39 02:00, Gość:

Cześć, zapoznam się z Panem na dyskretne i sekretne randki. Liczę 22 wiosen jestem po rozwodzie i nie oczekuje faceta na dluzszy zwiazek. Zachęcam do kontaktu przez ten serwis: czatkobiet.pl/ania22

Hahaha idz na czaterie :D co za glupota :D

K
Kk
2019-05-17T09:45:10 02:00, Sceptyk:

SKM to zapewne w domyśle lub w głębokiej konspiracji-cel zniszczenia Polickiego MZK i pracowników tam zatrudnionych ( większość na samozatrudnieniach ). Nic dobrego z tego nie będzie,projekt przeszacowany i raczej ekonomicznie nieopłacalny.Ktoś robił badania-? ktoś to policzył-? Unijne środki to można wydać,wywalić w błoto-?

Ty robiłeś?

G
Gość
2019-05-16T19:54:40 02:00, CK:

Najpierw pozwolić zlomiarzom zdewastowac linie kolejowe a potem za pieniądze wrednej Unii odbudować. A po dwóch latach od odbudowy zamknąć bo tak ułoży się plan jazdy aby pasażerów nie było. I znów pozwoli się działać zlomiarzom. No ale ordery się należą.

2019-05-16T21:53:05 02:00, Wiem co mowie:

Chodzi o to żeby za unijną kase zmodernizować jak najwięcej km lini kolejowej która przyda sie kiedy już ruszy produkcja propylenu w Z.Ch.Police. Po co placic 100% za remont jeśli można mniej?? Oczywiście ze SKM powstanie i po roku przestanie jeździć do Polic ponieważ nie bedzie w stanie konkurować z autobusami lini 107, 103, 101, 63, 106. Warto zauważyć, że tylko 107 kursuje miedzy Szczecinem a Policami co 5min a w dni swiateczne co 10. Natomiast jeden tor na potrzeby techniczne Z.Ch.Police, PECu, w momencie uruchomienia lini propylenu to zdecydowanie za mało. Niemiecki DB tez juz robił przejazdy testowe dla lini sezonowej Berlin - Trzebież. Podsumowując, istnienie SKM dłużej niż rok wątpliwe, ale wyremontowana linia sie przyda. A zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na bocznice do gazoportu.

Jak ruszy SKM to 107 przestanie kursować na stałej trasie i dojedzie do dworca Niebuszewo

P
Paweł

Ludzie, nie wiem co wy macie w głowach, ale chyba nie za wiele patrząc na wasze lekko mówiąc sceptyczne spojrzenie na ten temat. Ja bardzo chętnie będę korzystać z SKM, bo po pierwsze nie stoi w korkach tak jak autobusy ZDITM, a po drugie przewiezie dużo więcej pasażerów w jednym kursie, a cała siatka połączeń autobusowych również ulegnie zmianie i zostanie odpowiednio zgrana z SKM. Wieczni malkontenci niech wreszcie zamilkną, bo nie da się czytać tych komentarzy. Proponuję wam wyłączyć internet i zrobić coś pozytywnego, chociaż dla siebie. Pozdrawiam

S
Sceptyk

SKM to zapewne w domyśle lub w głębokiej konspiracji-cel zniszczenia Polickiego MZK i pracowników tam zatrudnionych ( większość na samozatrudnieniach ). Nic dobrego z tego nie będzie,projekt przeszacowany i raczej ekonomicznie nieopłacalny.Ktoś robił badania-? ktoś to policzył-? Unijne środki to można wydać,wywalić w błoto-?

G
Gość
2019-05-16T19:54:40 02:00, CK:

Najpierw pozwolić zlomiarzom zdewastowac linie kolejowe a potem za pieniądze wrednej Unii odbudować. A po dwóch latach od odbudowy zamknąć bo tak ułoży się plan jazdy aby pasażerów nie było. I znów pozwoli się działać zlomiarzom. No ale ordery się należą.

Idiota i tyle

z
zgr-edo

Skoro SKM do Polic ma kończyć sie w Zakładach Chemicznych, to dlaczego linia do Gryfina nie będzie się kończyć w Dolnej Odrze ?

z
zgr-edo

Linię kolejową do Polic zlikwidowano z uwagi na jej nie rentowność. Teraz nagle ma się stać rentowna ? Kim imiennie są specjaliści którzy tak zdecydowali ? Budowa tej linii kolejowej od nowa, to wyrzucanie pieniedzy w błoto. To to samo co budowa lotniska w Radomiu. Co innego połączenie z Goleniowem, Gryfinem , Stargardem, ale tam środki finansowe przeznaczone na infrastrukturę są minimalne , bo zdecydowana wiekszość pieniedzy przeznaczona jest na linię Szczecin Police. Trasa będzie wyremontowana , ale słuzyć będzie przewozom towarowym. W Gryfinie nie powstanie parking typu Parkuj i jedź , bo nie ma go gdzie zlokalizować / no czyba, że nad torami, nie powstanie również kładka łącząca Stare Miasto z Górnym Tarasem. z trzech peronów zostanie wyremontowany tylko jeden bo podwyższenie pozostałych to już za dużo. Na trasie do Polic przewidziano budowy i remonty nowych mostów ale także parkingów i węzłów drogowych.

Śmierdzi przekretem z daleka. Oczywiście późnie nowe władze obwinią poprzedników za złe decyzje, ale żadnemu urzędasowi, politykowi, włos z głowy nie spadnie. Gdzie można przeczytać opinie specjalistów co do opłacalności budowy SKM do Polic ?

w
wesoly romek

Byla trasa kolejową do Trzebieży, wiec ja zdewastowano i zaczyna się budowa ponownie.tylko glupi coś takiego wymyśli

W
Wiem co mowie
2019-05-16T19:54:40 02:00, CK:

Najpierw pozwolić zlomiarzom zdewastowac linie kolejowe a potem za pieniądze wrednej Unii odbudować. A po dwóch latach od odbudowy zamknąć bo tak ułoży się plan jazdy aby pasażerów nie było. I znów pozwoli się działać zlomiarzom. No ale ordery się należą.

Chodzi o to żeby za unijną kase zmodernizować jak najwięcej km lini kolejowej która przyda sie kiedy już ruszy produkcja propylenu w Z.Ch.Police. Po co placic 100% za remont jeśli można mniej?? Oczywiście ze SKM powstanie i po roku przestanie jeździć do Polic ponieważ nie bedzie w stanie konkurować z autobusami lini 107, 103, 101, 63, 106. Warto zauważyć, że tylko 107 kursuje miedzy Szczecinem a Policami co 5min a w dni swiateczne co 10. Natomiast jeden tor na potrzeby techniczne Z.Ch.Police, PECu, w momencie uruchomienia lini propylenu to zdecydowanie za mało. Niemiecki DB tez juz robił przejazdy testowe dla lini sezonowej Berlin - Trzebież. Podsumowując, istnienie SKM dłużej niż rok wątpliwe, ale wyremontowana linia sie przyda. A zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na bocznice do gazoportu.

C
CK

Najpierw pozwolić zlomiarzom zdewastowac linie kolejowe a potem za pieniądze wrednej Unii odbudować. A po dwóch latach od odbudowy zamknąć bo tak ułoży się plan jazdy aby pasażerów nie było. I znów pozwoli się działać zlomiarzom. No ale ordery się należą.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3