Szczecińska Kolej Metropolitalna. Do Polic i z powrotem. To była próbka tego, co nas czeka w ramach SKM [ZDJĘCIA, WIDEO]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński

Wideo

Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego zorganizowało w czwartek specjalny przejazd pociągiem "Stanisław Moniuszko".

Pociąg pojechał do Polic malowniczą linią kolejową nr 406. W trakcie podróży mogliśmy poznać aktualny stan prac. Wydarzenie było jednym z punktów konferencji „Kolej aglomeracyjna jako przyjazny system transportu publicznego”.

W konferencji uczestniczy ponad 100 specjalistów transportu publicznego, przedstawicieli spółek kolejowych, organizatorów transportu publicznego, przewoźników, gmin i firm technologicznych.

ZOBACZ TEŻ:

Spotkanie organizuje Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, a jego głównym powodem jest realizacja projektu "Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406,273,351”.

Konferencja jest okazją do wymiany doświadczeń i prezentacją dobrych praktyk związanych z tworzeniem nowoczesnego systemu komunikacji publicznej. Będzie także mowa o nowych rozwiązaniach technologicznych mających poprawić atrakcyjność transportu publicznego.

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Połączy Szczecin, Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylankę, Police i Stargard. W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.Zobacz na kolejnych slajdach, czy jesteś w zasięgu SKM-ki → * 1szary kolor: 15-minutowa dostępność piesza stacji i przystanków kolejowych* żółty 15-minutowa dostępność rowerowa stacji i przystanków kolejowych (szacunkowy czas w linii prostej)CZYTAJ WIĘCEJ:■ Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]■ Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

SKM w Szczecinie. Zobacz, jak będziesz mieć blisko do stacji [MAPY]

Jednocześnie na konferencji spotkały się samorządy, które podobnie jak Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego wraz z Partnerami uczestniczyli w konkursie POIiŚ.5.2/2/16 ogłoszonego przez CUPT dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Osi Priorytetowej V Rozwój transportu kolejowego w Polsce, działania 5.2 Rozwój kolejowej sieci poza TEN-T.

Złożony w tym konkursie wysoko oceniony projekt budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej zdecydował o uzyskaniu unijnego współfinansowania w wysokości 85 procent wartości inwestycji netto, czyli 538,5 miliona złotych. To jeden z największych i najbardziej kompleksowych tego typu przedsięwzięć finansowanych z udziałem środków UE w Polsce.

Pociąg "Stanisław Moniuszko" odjechał ze Szczecina. Robi wra...

Partnerami projektu są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (w zakresie infrastruktury kolejowej i kolejowej towarzyszącej) oraz jednostki samorządu terytorialnego (w zakresie infrastruktury zintegrowanych węzłów komunikacyjnych wraz z parkingami typu Park&Ride i Bike&Ride i infrastruktury towarzyszącej): Gmina Miasto Szczecin, Gmina Miasto Stargard, Gmina Goleniów, Gmina Gryfino, Gmina Police, Gmina Stargard, Gmina Kobylanka oraz samorząd województwa zachodniopomorskiego – członkowie SSOM.

SZCZECIŃSKA KOLEJ METROPOLITALNA:

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do połowy 2022 roku. Inwestycja pochłonie ponad 700 mln zł.

CZYTAJ WIĘCEJ:

Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Nic sie nie stalo polacy nic sie nie stalo hahahahaha ale przynajmniej stadion pogoni bedzie mial dojazd kolejowy i super dworzec hahahahha
G
Gosc
2019-05-16T22:27:39 02:00, Gość:

Cześć, zapoznam się z Panem na dyskretne i sekretne randki. Liczę 22 wiosen jestem po rozwodzie i nie oczekuje faceta na dluzszy zwiazek. Zachęcam do kontaktu przez ten serwis: czatkobiet.pl/ania22

Hahaha idz na czaterie :D co za glupota :D

K
Kk
2019-05-17T09:45:10 02:00, Sceptyk:

SKM to zapewne w domyśle lub w głębokiej konspiracji-cel zniszczenia Polickiego MZK i pracowników tam zatrudnionych ( większość na samozatrudnieniach ). Nic dobrego z tego nie będzie,projekt przeszacowany i raczej ekonomicznie nieopłacalny.Ktoś robił badania-? ktoś to policzył-? Unijne środki to można wydać,wywalić w błoto-?

Ty robiłeś?

G
Gość
2019-05-16T19:54:40 02:00, CK:

Najpierw pozwolić zlomiarzom zdewastowac linie kolejowe a potem za pieniądze wrednej Unii odbudować. A po dwóch latach od odbudowy zamknąć bo tak ułoży się plan jazdy aby pasażerów nie było. I znów pozwoli się działać zlomiarzom. No ale ordery się należą.

2019-05-16T21:53:05 02:00, Wiem co mowie:

Chodzi o to żeby za unijną kase zmodernizować jak najwięcej km lini kolejowej która przyda sie kiedy już ruszy produkcja propylenu w Z.Ch.Police. Po co placic 100% za remont jeśli można mniej?? Oczywiście ze SKM powstanie i po roku przestanie jeździć do Polic ponieważ nie bedzie w stanie konkurować z autobusami lini 107, 103, 101, 63, 106. Warto zauważyć, że tylko 107 kursuje miedzy Szczecinem a Policami co 5min a w dni swiateczne co 10. Natomiast jeden tor na potrzeby techniczne Z.Ch.Police, PECu, w momencie uruchomienia lini propylenu to zdecydowanie za mało. Niemiecki DB tez juz robił przejazdy testowe dla lini sezonowej Berlin - Trzebież. Podsumowując, istnienie SKM dłużej niż rok wątpliwe, ale wyremontowana linia sie przyda. A zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na bocznice do gazoportu.

Jak ruszy SKM to 107 przestanie kursować na stałej trasie i dojedzie do dworca Niebuszewo

P
Paweł
Ludzie, nie wiem co wy macie w głowach, ale chyba nie za wiele patrząc na wasze lekko mówiąc sceptyczne spojrzenie na ten temat. Ja bardzo chętnie będę korzystać z SKM, bo po pierwsze nie stoi w korkach tak jak autobusy ZDITM, a po drugie przewiezie dużo więcej pasażerów w jednym kursie, a cała siatka połączeń autobusowych również ulegnie zmianie i zostanie odpowiednio zgrana z SKM. Wieczni malkontenci niech wreszcie zamilkną, bo nie da się czytać tych komentarzy. Proponuję wam wyłączyć internet i zrobić coś pozytywnego, chociaż dla siebie. Pozdrawiam
S
Sceptyk
SKM to zapewne w domyśle lub w głębokiej konspiracji-cel zniszczenia Polickiego MZK i pracowników tam zatrudnionych ( większość na samozatrudnieniach ). Nic dobrego z tego nie będzie,projekt przeszacowany i raczej ekonomicznie nieopłacalny.Ktoś robił badania-? ktoś to policzył-? Unijne środki to można wydać,wywalić w błoto-?
G
Gość
2019-05-16T19:54:40 02:00, CK:

Najpierw pozwolić zlomiarzom zdewastowac linie kolejowe a potem za pieniądze wrednej Unii odbudować. A po dwóch latach od odbudowy zamknąć bo tak ułoży się plan jazdy aby pasażerów nie było. I znów pozwoli się działać zlomiarzom. No ale ordery się należą.

Idiota i tyle

z
zgr-edo
Skoro SKM do Polic ma kończyć sie w Zakładach Chemicznych, to dlaczego linia do Gryfina nie będzie się kończyć w Dolnej Odrze ?
z
zgr-edo
Linię kolejową do Polic zlikwidowano z uwagi na jej nie rentowność. Teraz nagle ma się stać rentowna ? Kim imiennie są specjaliści którzy tak zdecydowali ? Budowa tej linii kolejowej od nowa, to wyrzucanie pieniedzy w błoto. To to samo co budowa lotniska w Radomiu. Co innego połączenie z Goleniowem, Gryfinem , Stargardem, ale tam środki finansowe przeznaczone na infrastrukturę są minimalne , bo zdecydowana wiekszość pieniedzy przeznaczona jest na linię Szczecin Police. Trasa będzie wyremontowana , ale słuzyć będzie przewozom towarowym. W Gryfinie nie powstanie parking typu Parkuj i jedź , bo nie ma go gdzie zlokalizować / no czyba, że nad torami, nie powstanie również kładka łącząca Stare Miasto z Górnym Tarasem. z trzech peronów zostanie wyremontowany tylko jeden bo podwyższenie pozostałych to już za dużo. Na trasie do Polic przewidziano budowy i remonty nowych mostów ale także parkingów i węzłów drogowych.

Śmierdzi przekretem z daleka. Oczywiście późnie nowe władze obwinią poprzedników za złe decyzje, ale żadnemu urzędasowi, politykowi, włos z głowy nie spadnie. Gdzie można przeczytać opinie specjalistów co do opłacalności budowy SKM do Polic ?
w
wesoly romek
Byla trasa kolejową do Trzebieży, wiec ja zdewastowano i zaczyna się budowa ponownie.tylko glupi coś takiego wymyśli
W
Wiem co mowie
2019-05-16T19:54:40 02:00, CK:

Najpierw pozwolić zlomiarzom zdewastowac linie kolejowe a potem za pieniądze wrednej Unii odbudować. A po dwóch latach od odbudowy zamknąć bo tak ułoży się plan jazdy aby pasażerów nie było. I znów pozwoli się działać zlomiarzom. No ale ordery się należą.

Chodzi o to żeby za unijną kase zmodernizować jak najwięcej km lini kolejowej która przyda sie kiedy już ruszy produkcja propylenu w Z.Ch.Police. Po co placic 100% za remont jeśli można mniej?? Oczywiście ze SKM powstanie i po roku przestanie jeździć do Polic ponieważ nie bedzie w stanie konkurować z autobusami lini 107, 103, 101, 63, 106. Warto zauważyć, że tylko 107 kursuje miedzy Szczecinem a Policami co 5min a w dni swiateczne co 10. Natomiast jeden tor na potrzeby techniczne Z.Ch.Police, PECu, w momencie uruchomienia lini propylenu to zdecydowanie za mało. Niemiecki DB tez juz robił przejazdy testowe dla lini sezonowej Berlin - Trzebież. Podsumowując, istnienie SKM dłużej niż rok wątpliwe, ale wyremontowana linia sie przyda. A zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na bocznice do gazoportu.

C
CK
Najpierw pozwolić zlomiarzom zdewastowac linie kolejowe a potem za pieniądze wrednej Unii odbudować. A po dwóch latach od odbudowy zamknąć bo tak ułoży się plan jazdy aby pasażerów nie było. I znów pozwoli się działać zlomiarzom. No ale ordery się należą.
Dodaj ogłoszenie