- Mimo przekazania placu budowy wykonawcy, zatwierdzonej dokumentacji technicznej, udzieleniu zamknięć torowych generalny wykonawca – firma Trakcja S.A. nie wywiązuje się z realizacji kontraktu – dotyczy to stacji Gryfino oraz odcinka między Szczecinem Głównym a Szczecinem Turzyn - rozbieżności z harmonogramem wynoszą około 6 miesięcy – informuje Radosław Śledziński z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Według inwestora powodem poślizgu jest to, że obecny potencjał wykonawcy nie wystarcza, aby prace były realizowane zgodnie z harmonogramem.
- Ponadto na termin prac znaczący wpływ miało wystąpienie niezidentyfikowanych wcześniej kolizji, związanych z kablami, które nie były ujęte na żadnych planach. PLK mobilizują wykonawcę i dokonują codziennych wizytacji na placu budowy. PLK oczekują prowadzenia robót zgodnie z ustaleniami – mówi Radosław Śledziński.
ZOBACZ TEŻ: Szczecińska Kolej Metropolitalna: po rozbiórce toru na placu budowy zapadła cisza. Co dalej?
Przypomnijmy, że umowa z wykonawcą przewiduje modernizację wybranych elementów infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych 273 (tzw. „Nadodrzanka”, 351 (Poznań Główny – Szczecin Główny) oraz 401 ( Szczecin Dąbie - Świnoujście). Roboty obejmą regulację torów, rozbudowę oraz budowę nowych peronów oraz budowę nowego przystanku osobowego Szczecin Dunikowo wraz z przejściem podziemnym pod torami oraz budowę przejścia podziemnego na stacji Szczecin Dąbie. Warte prawie 113 mln neto prace zrealizowane miały zostać w ciągu 22 miesięcy.
Ten sam wykonawca odpowiada również za modernizację 24 km linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police. W ramach prac wymieniona zostanie nawierzchnia torowa, podtorze oraz 49 rozjazdów. Ponadto zostanie wyremontowanych 7 stacji kolejowych, 8 przystanków osobowych oraz 36 obiektów inżynieryjnych. Inwestycja przewiduje także powstanie 5 nowych przystanków i związanych z nimi obiektów obsługi podróżnych. Prace obejmą montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz elementów ochrony środowiska. Zadanie to o wartości ponad 390 mln netto zostanie zrealizowane w okresie 25 miesięcy.
W tym przypadku prace idą zgodnie z harmonogramem.
- Trwają prace na przystanku Mścięcino oraz remont mostu nad Przęsocińską Strugą. Między Szczecinem Skolwin i Policami budowane jest nowe odwodnienie torów. Na przystanku Szczecin Żelechowa trwa rozładunek materiałów, w tym podkładów, które posłużą do budowy nowego toru – wyjaśnia Radosław Śledziński z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
SKM ma ruszyć w 2022 roku.
ZOBACZ TAKŻE: Szczecińska Kolej Metropolitalna. Zastanawiają się, gdzie zrobić przejścia przez tory
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?