Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kłopoty wykonawcy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej w Szczecinie i w Gryfinie

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Nawet pół roku, tyle wynosi opóźnienie w pracach na stacji Gryfino i na odcinku między Szczecinem Głównym a przystankiem Szczecin Turzyn. Kolej twierdzi, że to wina wykonawcy i odkrycia na terenie placu budowy.

- Mimo przekazania placu budowy wykonawcy, zatwierdzonej dokumentacji technicznej, udzieleniu zamknięć torowych generalny wykonawca – firma Trakcja S.A. nie wywiązuje się z realizacji kontraktu – dotyczy to stacji Gryfino oraz odcinka między Szczecinem Głównym a Szczecinem Turzyn - rozbieżności z harmonogramem wynoszą około 6 miesięcy – informuje Radosław Śledziński z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Według inwestora powodem poślizgu jest to, że obecny potencjał wykonawcy nie wystarcza, aby prace były realizowane zgodnie z harmonogramem.

- Ponadto na termin prac znaczący wpływ miało wystąpienie niezidentyfikowanych wcześniej kolizji, związanych z kablami, które nie były ujęte na żadnych planach. PLK mobilizują wykonawcę i dokonują codziennych wizytacji na placu budowy. PLK oczekują prowadzenia robót zgodnie z ustaleniami – mówi Radosław Śledziński.

ZOBACZ TEŻ: Szczecińska Kolej Metropolitalna: po rozbiórce toru na placu budowy zapadła cisza. Co dalej?

Szczecińska Kolej Metropolitalna: po rozbiórce toru na placu...

Przypomnijmy, że umowa z wykonawcą przewiduje modernizację wybranych elementów infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych 273 (tzw. „Nadodrzanka”, 351 (Poznań Główny – Szczecin Główny) oraz 401 ( Szczecin Dąbie - Świnoujście). Roboty obejmą regulację torów, rozbudowę oraz budowę nowych peronów oraz budowę nowego przystanku osobowego Szczecin Dunikowo wraz z przejściem podziemnym pod torami oraz budowę przejścia podziemnego na stacji Szczecin Dąbie. Warte prawie 113 mln neto prace zrealizowane miały zostać w ciągu 22 miesięcy.

Ten sam wykonawca odpowiada również za modernizację 24 km linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police. W ramach prac wymieniona zostanie nawierzchnia torowa, podtorze oraz 49 rozjazdów. Ponadto zostanie wyremontowanych 7 stacji kolejowych, 8 przystanków osobowych oraz 36 obiektów inżynieryjnych. Inwestycja przewiduje także powstanie 5 nowych przystanków i związanych z nimi obiektów obsługi podróżnych. Prace obejmą montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz elementów ochrony środowiska. Zadanie to o wartości ponad 390 mln netto zostanie zrealizowane w okresie 25 miesięcy.

W tym przypadku prace idą zgodnie z harmonogramem.

- Trwają prace na przystanku Mścięcino oraz remont mostu nad Przęsocińską Strugą. Między Szczecinem Skolwin i Policami budowane jest nowe odwodnienie torów. Na przystanku Szczecin Żelechowa trwa rozładunek materiałów, w tym podkładów, które posłużą do budowy nowego toru – wyjaśnia Radosław Śledziński z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Zastanawiają się, gdzie zr...

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwa nowe ronda. Zmieni się...

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński