Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągiem z gminy Dobra do Szczecina? Jest taki pomysł

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Projekt zgłoszony do programu Kolej Plus zakłada odbudowę linii ze Stobna Szczecińskiego przez Dołuje – Wąwelnica do Dobrej
Projekt zgłoszony do programu Kolej Plus zakłada odbudowę linii ze Stobna Szczecińskiego przez Dołuje – Wąwelnica do Dobrej Sebastian Wołosz
Gmina Dobra złożyła projekt do krajowego programu Kolej Plus. Chodzi o odbudowę linii ze Stobna Szczecińskiego przez Dołuje – Wąwelnica do Dobrej.

Projekt "Odbudowa połączenia kolejowego do Dobrej jako element II etapu rozwoju sieci Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej" zakłada wykonanie studium projektowo-technicznego i wykonanie prac. Jak podaje portal branżowy rynek-kolejowy.pl, odbudowa linii kolejowej do Dobrej ma być II etapem rozwoju sieci Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Byłaby to linia zelektryfikowana, jednotorowa, z peronami dostosowanymi do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Projekt zakłada również elektryfikację oraz modernizację linii kolejowej między Szczecinem Gumieńce a Stobnem Szczecińskim.
Program Kolej Plus umożliwi połączenie z miastami wojewódzkimi miejscowości liczących powyżej 10 tysięcy mieszkańców, które obecnie nie mają dostępu do kolei pasażerskiej lub towarowej.

- Z województwa zachodniopomorskiego wpłynęły 4 wnioski. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą szczegółowo analizować wnioski pod względem formalnym i spełniania wymagań Programu. W tym czasie możliwe są kontakty z wnioskodawcami, w celu np. ewentualnego uzupełnienia wniosków. Po wstępnej analizie będzie przedstawiana lista złożonych wniosków – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. - Zakończenie tego etapu, do którego zostaną przyjęte wszystkie wnioski spełniające kryteria, przewidziane jest do 26 listopada. W kolejnym etapie samorządy będą miały 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego.

ZOBACZ TEŻ:

Przypomnijmy, że Województwo Zachodniopomorskie zgłosiło do krajowego programu Kolej Plus trzy projekty. To odbudowa połączenia ze Stargardu do Kostrzyna, z Myśliborza do Gorzowa Wielkopolskiego oraz budowa stacji Tuczno Krajeńskie.

Do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. trafiło blisko 100 wniosków. Zgłoszenia zostały wysłane ze wszystkich województw. Wnioski złożyły zarządy województw, starostwa powiatowe, urzędy miast i gmin oraz stowarzyszenia. Propozycje złożono na nowe trasy, niewykorzystywane od lat lub tylko o ruchu towarowym.

Polecamy także:

Wielka inwestycja kolejowa. Co słychać przy przebudowie lini...

Krótko o historii Kolei Randowskiej (Randower Kleinbahn)
W maju 1897 roku uruchomiono wąskotorowe połączenie miedzy Stobnem Szczecińskim a Stolzenburger Glashütte (dziś miejscowość Glashütte w gminie Rothenklempenow w Niemczech). Osiem lat później na trasie doszło do zmiany prześwitu toru i ruszyła kolej normalnotorowa. Jesienią 1906 roku otwarto jednotorowy odcinek ze stacji Stolzenburger Glashütte do Nowego Warpna. W sierpniu 1945 roku linię od Dobrej do Nowe Warpno rozebrano w ramach reparacji wojennych dla ZSRR. W 1973 roku odcinek Stobno Szczecińskie - Dobra Szczecińska został zamknięty dla ruchu pasażerskiego. Prawdopodobnie w 1987 roku fragment z Dołuj do Dobrej został rozebrany. Pod koniec ubiegłego wieku ruch towarowy ze Stobna do Dołuj został zawieszony.

ZOBACZ TEŻ:

Kłopoty wykonawcy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej w Szcz...

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński