- Jeśli chodzi o plac zwycięstwa jesteśmy już w zasadzie prawie na etapie prac wykończeniowych. Zakładamy, że w listopadzie roboty powinny się zakończyć - mówi Piotr Zieliński ze Szczecińskich Inwestycji Miejskich, które nadzorują obie budowy.
Jak dodaje prace budowlane, które teraz mogą być uciążliwe dla mieszkańców sprawią, że po ich zakończeniu to miejsce zyska nową jakość.
- Wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe oraz infrastruktura pieszo-rowerowa ułatwią przemieszczanie się w tej części miasta. Większość prac skupia się aktualnie na robotach brukarskich. To ustawianie krawężników granitowych i krawężników peronowych polimerobetonowych, ustawiane są oporniki granitowe i obrzeża granitowe. Wykonywana jest nawierzchnia chodników z płyt granitowych. Kontynuowane są również prace sieciowe - wylicza Zieliński.
ZOBACZ TEŻ:
Zakres prac obejmuje przebudowę układu torowego na odcinku od Bramy Portowej do włączenia w ulicę Krzywoustego, w celu wykonania na tym odcinku wspólnych pasów tramwajowo – autobusowych.
Przebudowane są perony przystankowe na wlocie północnym skrzyżowania Brama Portowa oraz powstanie nowy przystanek na placu Zwycięstwa przed skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego i Krzywoustego w kierunku placu Kościuszki. Przebudowie poddane zostaną ponadto nawierzchnie jezdni i chodników. Wybudowane zostanę ścieżki rowerowe. Prace obejmują również usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą, przebudowę i budowę sygnalizacji świetlnych, przebudowę tramwajowej sieci trakcyjnej i systemu sterowania rozjazdu. Zmodernizowane zostanie oświetlenie uliczne i wykonane zostaną elementy małej architektury. Zagospodarowana zostanie zieleń.
Inwestycja w formule zaprojektuj i wybuduj, realizowana jest w powiązaniu z przebudową śródmiejskiego odcinka Alei Wojska Polskiego. Łączny koszt obu inwestycji to ponad 80 mln zł brutto, z czego blisko 39,8 mln zł brutto to koszt przebudowy Placu Zwycięstwa. Wykonawcą jest Firma Drogowo-Budowlana MTM SA.
Przebudowywana od dwóch lat aleja Wojska Polskiego ma być gotowa w sierpniu. W zamierzeniu ma być deptakiem z ograniczonym ruchem aut. Dla kierowców pozostanie po jednym pasie ruchu w każdą stronę z ograniczeniem prędkości do 30 km/h i parking na 173 miejsca na środku alei. Zbudowano szersze chodniki. Jest sporo nasadzeń zieleni.
Tam, gdzie kiedyś była tzw. ściana płaczu pojawi się nowa fontanna. Prace objęły też fragment ul. Jagiellońskiej (w kierunku al. Piastów) i ul. Śląskiej (od. ul. Więckowskiego do drogi wewnętrznej za budynkami mieszkalnymi Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście”).
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?