Akcja rozpoczęła się dokładnie 18 marca 2003 r., spotkaniem w siedzibie cukrowni. Uczestniczyli w nim przedstawiciele władz samorządowych, zarząd cukrowni i kierownik działu handlu i marketingu oraz przedstawiciele stargardzkich sklepów.
- Wśród nich była pani prezes sieci Społem, niestety, do dziś nie zostały nam przekazane pieniądze za cukier sprzedany w ramach akcji w sklepach tej sieci - wspomina Olimpia Maćkowiak, kierownik działu handlu i marketingu Cukrowni "Kluczewo" S.A. - Był to jedyny taki przypadek.
Sprzedaż cukru paczkowanego w ramach akcji trwała rok. Paczki miały specjalne opakowania z charakterystycznym rysunkiem dziewczynki z misiem, w ramce z czerwonych serduszek. Autorami tego projektu są Andrzej Tomczak i Ireneusz Kuriata z Wyższej Szkoły Sztuki Użytkowej. Sprzedanych zostało kilkaset tysięcy torebek. Dopiero za tydzień dowiemy się o szczegółach akcji. O tym, ile dokładnie udało się sprzedać, na jaki sprzęt i do jakich szpitali będzie przeznaczone 5 groszy z każdego sprzedanego kilograma.
- Informacje, jaki to będzie sprzęt podamy podczas zakończenia, ponieważ decyzję o tym, co będzie najpotrzebniejsze w ramach tej kwoty, podejmą dyrektorzy ośrodków zdrowia - wyjaśnia O. Maćkowiak. - Na pewno będzie to szpital w Stargardzie oraz Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii profesora Zbigniewa Religi.
Z cukrownią podczas akcji "Parę groszy..." współpracowało około 40 sklepów i firm. Najwięcej cukru zakupiły firmy ze Stargardu: Remi, KIS i Agrofirma Witkowo, ze Szczecina: market Hypernova, firma Gera oraz sklepy sieci Grosz Polski. Do akcji włączyły się także szkoły podstawowe.
- Naszą akcję pomagały rozpropagować Szkoła Podstawowa nr 8, SP 6, SP 4, SP 7, SP w Dobrzanach oraz 10 drużyna harcerska Feniks i 13 gromada zuchowa Chatka Puchatka - opowiada Olimpia Maćkowiak, która jest autorką słów piosenki, promującej akcję, nagranej na CD przez zespół muzyczny z SP 8.
Akcja promowana była m.in.: podczas mistrzostw Polski w biegach przełajowych, na festynie poświeconym integracji europejskiej w Barzkowicach, na festynie zorganizowanym przez SP 6 z okazji Dnia Matki, na majowym Ogólnopolskim Festiwalu Młodych Talentów, podczas "Lata z Sydonią" w Marianowie.
- Także na specjalnym festynie pod hasłem "Parę groszy - wielka rzecz", największej imprezie akcji, zorganizowanym w szczecińskim hipermarkecie Hypernova na początku czerwca 2003 r. - mówi Olimpia Maćkowiak. - Wspólnie z "Głosem Szczecińskim" i stargardzkimi sklepami, w czerwcu i lipcu ubiegłego roku prowadziliśmy konkurs dla klientów, a stanowisko cukrowni wraz z wielkim dwu i pół metrowym balonem w kształcie torebki cukru, znajdowało się przed każdym z większych sklepów biorących udział w akcji.
Już za tydzień, w Cukrowni "Kluczewo" S.A. odbędzie się uroczyste zakończenie i podsumowanie, zorganizowanej przez nią akcji charytatywnej.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?