Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skarga mieszkańca na torową rewolucję została odrzucona

Małgorzata Klimczak
Małgorzata Klimczak
Plac Rodła po remoncie w lipcu 2022 r.
Plac Rodła po remoncie w lipcu 2022 r. archiwum gs24.pl
Radni z uznali za bezzasadną skargę mieszkańca Szczecina na niebezpieczne dla ludzi konsekwencje torowej rewolucji.

Chodzi o przebudowę torowisk w centrum Szczecina m.in. na placu Rodła, Bramie Portowej, ul. Wyszyńskiego, okolic pl. Żołnierza Polskiego. Jeden z mieszańców twierdzi, że poprzez tzw. betonozę stworzono warunki, które grożą wykolejaniem się tramwajów. Jako dowód podaje przypadki wykolejeń tramwajów do których doszło w ostatnim czasie.

- W wyniku bezmyślnego zlecania przedmiotu prac powstają zabetonowane, pozbawione zieleni i nieprzewiewne arterie komunikacyjne, drogi i torowiska zalane wyspami z betonu otoczone rzekami z asfaltu. Wielokrotnie pisała o tym wcześniej prasa i krytykowali to mieszkańcy - uważa autor skargi.

Skargę w sprawie w sprawie wyboczeń szyn, narażania na zasłabnięcia, wypadki i paraliże komunikacyjne wskutek betonowej rewolucji torowisk na ostatnim posiedzeniu rozpatrywała komisja ds. skarg, wniosków i petycji.

O wyjaśnienia w tej sprawie został poproszony Michał Przepiera, zastępca prezydenta.

- Ta skarga jest bardzo ogólna, brak w niej konkretów - mówi prezydent. - Z naszych danych wynika, że po remontach torowiska jest znacznie mniej wykolejeń tramwajowych niż przed remontami. Przykładem miejsca, gdzie dochodziła do wielu zdarzeń z udziałem tramwajów, jest pętla Pomorzany. Jestem przekonany, że po remoncie będzie tam mniej wydarzeń.

Mieszkaniec składający skargę twierdzi też, że na przestrzeniach narażonych na silne nasłonecznienie dochodzi do kumulacji ogromnych ilości energii cieplnej, której beton asfalt i szyny nie są w stanie wypromieniować i oddać do otoczenia. W konsekwencji nagrzewają się do blisko 100 stopni Celsjusza i w wyniku rozszerzalności cieplnej stali szyny ulegają wydłużeniu, a następnie wyboczeniu.

- Torowisko musi być stabilnie zrobione, więc siłą rzeczy stosuje się beton, stal i asfalt - mówi prezydent Przepiera. - Betonowanie stosujemy tam, gdzie jest nowa relacja skrętna na torach. Tak jest na ul. Wyszyńskiego czy Bramie Portowej. Tak jest też tam, gdzie są wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów dla kilku linii.

Komisja podczas głosowania uznała skargę mieszkańca za bezzasadną.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński