Pierwsze prace rozpoczęły się w... 2001 roku. Potem przez lata niewiele się działo. Pracownicy przebierali się w pobliżu swoich wydziałów, a przerwy śniadaniowo-obiadowe organizowali w różnych miejscach. Sprawa przyspieszyła rok temu, gdy władze stoczni zdecydowały o dokończeniu inwestycji. Kosztowała kilka milionów złotych.
- Przebudowa budynku trwała stosunkowo bardzo długo, gdyż pierwsze roboty rozpoczęto w 2001 roku. Z biegiem lat prace nie były na tyle dostateczne zaawansowane, żeby budynek oddać do użytku. Zarząd stoczni rok temu zdecydował o podjęciu prac. Dzięki temu najpierw zakończyliśmy modernizacje części zewnętrznej, a w tym roku wnętrz - mówi mówi Kacper Rawicki, kierownik działu ochrony środowiska i zarządzania majątkiem w MSR Gryfia.
Dwukondygnacyjny budynek został ocieplony, pomalowany na biało, wyposażony w energooszczędne okna i nowe pokrycie dachu. Wewnątrz przygotowano kilkanaście pomieszczeń. Największe przeznaczono na szatnie dla pracowników czterech wydziałów stoczni (wyposażeniowy, kadłubowy, dokowy oraz techniczny).
- Każdy wydział ma swoją szatnię. Wszystkie oprócz podwójnych szafek na roboczą i świeżą odzież wyposażone są w prysznice, umywalki, toalety. Oczywiście jest też osobna szatnia da pań - dodaje Kacper Rawicki.
Jedno z największych pomieszczeń przeznaczono na jadalnię. Trwa jej wyposażanie w stoliki i krzesła. W SRM Gryfia pracuje ok. 370 osób.
MSR Gryfia S.A. dysponuje czterema dokami pływającymi w tym jednym z najnowszych i największych w Polsce – dokiem nr 5 o nośności 17 000 ton, który pozwala na dokowanie statków do 40 000 DWT. Ponadto remonty mniejszych statków wykonywane są na pontonie. Gryfia podpisała kontrakt na budowę nowego doku o konstrukcji monolitycznej. Zostanie on zaprojektowany i wybudowany w Szczecinie, będzie to dok nr 8.
Zakres całego projektu obejmuje budowę nowego, największego w regionie zachodniopomorskim doku pływającego, przy jednoczesnej modernizacji infrastruktury hydrotechnicznej umożliwiającej posadowienie takiego doku i rozpoczęcie normalnej eksploatacji. Nowy dok będzie posadowiony w miejscu starego doku nr 1 wycofanego z eksploatacji.
Dzięki zrealizowaniu takiego projektu możliwe będzie między innymi remontowanie: promów typu ro-pax eksploatowanych w rejonie Morza Bałtyckiego i Północnego, jednostek specjalistycznych, takich jak np. do przewozu propylenu i polipropylenu oraz zapewnienie możliwości obsługi / naprawy jednostek wpływających do Portu Szczecin – Świnoujście po pogłębieniu toru wodnego do 12,5 m. Stocznia posiada również nabrzeża o łącznej długości przekraczającej 2 500 m, wyposażone w różnego rodzaju dźwigi oraz urządzenia transportowe.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?