Prace przy ulicy Wilczej w Szczecinie. Co tam się dzieje? Zobacz zdjęcia - 12.05.2020

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Skończą się kłopoty na ulicy Wilczej w Szczecinie. Chodzi o budowę kolektora ogólnospławnego, który zbierze wodę w czasie gwałtownych opadów deszczu. Na szczęście prace będą wykonywane metodą bezwykopową, a to oznacza, że nie będzie problemów z przejazdem przez ulicę Sczanieckiej.

Pamiętacie kaskady wody płynące w dół ulicy Wilczej i Komuny Paryskiej przy każdym większym deszczu? A to co się stało w lipcu ubiegłego roku, gdy woda uszkodziła nawierzchnię ul. Wilczej, a nadciśnienie w kanale wyrwało z fundamentów górną część studni kanalizacyjnej? Prace przy naprawie uszkodzeń i układaniu asfaltu trwały 2 dni. Nowa inwestycja Zakładu Wodociągów i Kanalizacji ma zapobiec podobny sytuacjom.

- Duże spadki ulic oraz niewydolność ogólnospławnej sieci kanalizacyjnej w tym rejonie miasta skutkują – po gwałtownych i obfitych opadach deszczu - uszkodzeniami infrastruktury drogowej i kanalizacyjnej a co za tym idzie dotkliwymi utrudnieniami komunikacyjnymi. Aby zminimalizować skutki obfitych opadów, ZWiK rozpoczął prace polegające na budowie kanału ogólnospławnego o średnicy 1000 mm, który to stanowił będzie „by-pass” dla aktualnie istniejącej i funkcjonującej sieci kanalizacyjnej – mówi Tomasz Makowski z ZWiK.

Powyższa inwestycja podyktowana jest zwiększeniem przepustowości kanałów ogólnospławnych w obrębie skrzyżowania ulic Sczanieckiej, Wilczej i Komuny Paryskiej i zabezpieczenie terenu skrzyżowania przed wylaniami i podtopieniami.

- Odbiornikiem dla wód opadowych z tego „by-pass - a” będzie istniejący kolektor ogólnospławny o średnicy 1100 mm zlokalizowany po drugiej stronie nasypu kolejowego - dodaje Tomasz Makowski. - Ze względu na wzmożony ruch samochodowy, inwestycja prowadzona będzie bezwykopową metodą mikrotunelingu zarówno w obrębie skrzyżowania jak i podczas układania instalacji pod istniejącą linią kolejową relacji Szczecin – Trzebież.

Zgodnie z umową termin ukończenia prac wyznaczono na 30 lipca, a koszt inwestycji to ok. 2,7 mln zł brutto. Po uzgodnieniu dokumentacji projektowej, uzyskaniu wszelkich pozwoleń w tym z PKP, rozpoczęto prace przy budowie drogi technicznej z układanych płyt żelbetowych oraz organizacji i wyposażenia zaplecza budowy.

TAK PO ULEWIE WYGLĄDAŁO TO w 2019:

ZOBACZ TEŻ:

Burza i ulewa w Szczecinie i woj. zachodniopomorskim (6.06.2...

WIDEO: Przybędzie niemal 250 fotoradarów

Uważasz, że bezpiecznie jeździsz? 9 na 10 kierowców o tym zapomina

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie