Prace przy ulicy Wilczej w Szczecinie. Co tam się dzieje? Zobacz zdjęcia - 12.05.2020

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Skończą się kłopoty na ulicy Wilczej w Szczecinie. Chodzi o budowę kolektora ogólnospławnego, który zbierze wodę w czasie gwałtownych opadów deszczu. Na szczęście prace będą wykonywane metodą bezwykopową, a to oznacza, że nie będzie problemów z przejazdem przez ulicę Sczanieckiej.

Pamiętacie kaskady wody płynące w dół ulicy Wilczej i Komuny Paryskiej przy każdym większym deszczu? A to co się stało w lipcu ubiegłego roku, gdy woda uszkodziła nawierzchnię ul. Wilczej, a nadciśnienie w kanale wyrwało z fundamentów górną część studni kanalizacyjnej? Prace przy naprawie uszkodzeń i układaniu asfaltu trwały 2 dni. Nowa inwestycja Zakładu Wodociągów i Kanalizacji ma zapobiec podobny sytuacjom.

- Duże spadki ulic oraz niewydolność ogólnospławnej sieci kanalizacyjnej w tym rejonie miasta skutkują – po gwałtownych i obfitych opadach deszczu - uszkodzeniami infrastruktury drogowej i kanalizacyjnej a co za tym idzie dotkliwymi utrudnieniami komunikacyjnymi. Aby zminimalizować skutki obfitych opadów, ZWiK rozpoczął prace polegające na budowie kanału ogólnospławnego o średnicy 1000 mm, który to stanowił będzie „by-pass” dla aktualnie istniejącej i funkcjonującej sieci kanalizacyjnej – mówi Tomasz Makowski z ZWiK.

Powyższa inwestycja podyktowana jest zwiększeniem przepustowości kanałów ogólnospławnych w obrębie skrzyżowania ulic Sczanieckiej, Wilczej i Komuny Paryskiej i zabezpieczenie terenu skrzyżowania przed wylaniami i podtopieniami.

- Odbiornikiem dla wód opadowych z tego „by-pass - a” będzie istniejący kolektor ogólnospławny o średnicy 1100 mm zlokalizowany po drugiej stronie nasypu kolejowego - dodaje Tomasz Makowski. - Ze względu na wzmożony ruch samochodowy, inwestycja prowadzona będzie bezwykopową metodą mikrotunelingu zarówno w obrębie skrzyżowania jak i podczas układania instalacji pod istniejącą linią kolejową relacji Szczecin – Trzebież.

Zgodnie z umową termin ukończenia prac wyznaczono na 30 lipca, a koszt inwestycji to ok. 2,7 mln zł brutto. Po uzgodnieniu dokumentacji projektowej, uzyskaniu wszelkich pozwoleń w tym z PKP, rozpoczęto prace przy budowie drogi technicznej z układanych płyt żelbetowych oraz organizacji i wyposażenia zaplecza budowy.

TAK PO ULEWIE WYGLĄDAŁO TO w 2019:

ZOBACZ TEŻ:

Burza i ulewa w Szczecinie i woj. zachodniopomorskim (6.06.2...

WIDEO: Przybędzie niemal 250 fotoradarów

10 rzeczy, o których musisz pamiętać PRZED dłuższą podróżą samochodem. 11 minut, które poprawi bezpieczeństwo twojej jazdy

Uważasz, że bezpiecznie jeździsz? 9 na 10 kierowców o tym zapomina

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie