MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kto wybuduje Trasę Północną? To inwestycja warta ćwierć miliarda złotych

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
W tym miejscu, u zbiegu ulic Królewskiego i Łącznej, ma być początek trzeciego etapu Trasy Północnej w kierunku ul. Szosa Polska. Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki, ścieżki rowerowe, układ rond w rejonie "Galerii Północ", rezerwa terenowa pod planowane torowisko tramwajowe oraz połączenie z obwodnicą Polic
W tym miejscu, u zbiegu ulic Królewskiego i Łącznej, ma być początek trzeciego etapu Trasy Północnej w kierunku ul. Szosa Polska. Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki, ścieżki rowerowe, układ rond w rejonie "Galerii Północ", rezerwa terenowa pod planowane torowisko tramwajowe oraz połączenie z obwodnicą Polic Andrzej Szkocki
Latem tego roku ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę trzeciego etapu Trasy Północnej, który ma ułatwić przejazd z centrum Szczecina w kierunku Polic.

- Na realizację tej inwestycji Szczecin otrzymał dofinansowanie w wysokości 250 milionów złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. To pozwoliło uruchomić przygotowania do ogłoszenia postępowania przetargowego na wyłonienie przyszłego wykonawcy robót budowlanych - mówi Piotr Zieliński z Urzędu Miasta Szczecin. - Przed publikacją przetargu niezwykle ważnym jest zinwentaryzowanie dokumentacji projektowej oraz jej zaktualizowanie, najczęściej w zakresie kosztorysu robót oraz niezbędnych uzgodnień czy decyzji. Prace w tym zakresie właśnie się toczą.

Na ukończeniu są prace związane z aktualizacją projektu budowlanego, określającego m.in. granice terenu pod inwestycję. Uzyskano wszystkie wymagane ustawą O szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych opinie oraz decyzję środowiskową. Wykonana została także mapa z projektem podziałów nieruchomości.

- Do końca marca planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID (to decyzja administracyjna zezwalająca na realizację inwestycji drogowej - przyp. red.). Dokumentacja przetargowa zostanie uzupełniona o program funkcjonalno-użytkowy w zakresie połączenia drogowego planowanej obwodnicy Polic z układem drogowym Szczecina. Ten zakres inwestycji obejmować będzie przebudowę ulicy Szczecińskiej na odcinku około 500 metrów do granicy z gminą Police w układzie dwie jezdnie po dwa pasy ruchu - mówi Zieliński. - Ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych zaplanowano na III kwartał 2024 roku.

Przebieg trzeciego etapu

III etap Trasy Północnej ma być dwujezdniowy, każda jezdnia ma mieć dwa pasy, pośrodku jest wyznaczony teren dla torowiska tramwajowego (pod uwagę brana jest budowa linii tramwajowej w przyszłości, torowisko mogłoby przebiegać wokół Galerii Północ).
Nowy fragment ma zacząć się od ulicy Łącznej i poprowadzić przez nieużytki w kierunku ul. Szosa Polska równolegle do ulicy Zagórskiego. Na przecięciu Trasy Północnej z ul. Policką oraz na styku ul. Szosa Polska i Policka ma powstać skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Budowa zajmie około dwóch lat. Nowa arteria odciąży ruch na trasie ul. Bogumińska - ul. Pokoju - ul. Szosa Polska.

Dodajmy, że przedłużenie Trasy Północnej w kierunku granicy z Policami da nowe możliwości ominięcia zatłoczonej drogi w Przęsocinie.

od 7 lat
Wideo

Wybory na Litwie - Miażdżące zwycięstwo obecnego prezydenta

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński