Kiedy będzie trzeci przystanek Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej w Policach?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Chociaż Grupa Azoty Police cały czas podtrzymuje wolę współpracy przy uruchomieniu przystanku kolejowego obok zakładów w Policach, to w pierwszym etapie budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej prawdopodobnie nie ruszy.

Trzeci przystanek w Policach?

- Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" S.A. niezmiennie podtrzymuje stanowisko o pełnej współpracy w zakresie utworzenia i włączenia do sieci Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej przystanku przy zakładach - mówi Paweł Piwowarczyk, kierownik Biuro Komunikacji i Relacji Inwestorskich Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A.

- Podkreślamy, że decyzja w tym zakresie leży po stronie samorządu gminy Police oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego i wszelkie pytania dotyczące terminu ewentualnego uruchomianie połączenia powinny być kierowane do tych instytucji. Zabiegamy o decyzję korzystną dla pracowników naszej spółki. - mówi Piwowarczyk

Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

Prace przy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej są planowane do końca 2022 roku. Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego poinformowało nas, że w pierwszym etapie budowy SKM nie ma co liczyć na trzeci przystanek w Policach. Dwa pozostałe to Police-Dąbrówka i Police na dawnej stacji.

- W ramach tego projektu lista jest zamknięta ze względu na formalne wymogi. Ale generalnie jesteśmy za, bo to w oczywisty sposób zwiększa atrakcyjność SKM. Warto jednak zwrócić uwagę, że dla Zakładów wyzwaniem będzie zorganizowanie
wewnętrznej komunikacji na ogromnym przecież terenie - mówi Artur Ratuszyński z SSOM.

ZOBACZ TEŻ:

Jak wygląda stan prac?

- Na części linii kolejowej nr 406 ze Szczecina Głównego do Polic rozebrano już tory i sieć trakcyjną. Zakończono remont mostu nad Przęsocińską Strugą, na którym następnie będą wymieniane tory – mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Między przystankiem Szczecin - Skolwin i Policami budowane jest nowe odwodnienie torów. Nawierzchnia będzie wymieniana na wybranych odcinkach toru między Szczecinem Głównym a Policami. Rozpoczęcie budowy drugiego toru między Szczecinem Głównym a Turzynem planowane jest w pierwszym kwartale 2021 roku. Rozpoczęcie prac na peronach jest przewidziane na przełomie roku. Budowa nowych przystanków w przyszłym roku.

Inwestycja

Inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in.:

  • zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic,
  • powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym,
  • konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.

W pierwszym etapie zostanie wyremontowany prawie 24-kilometrowy fragment linii kolejowej nr 406, od stacji Szczecin Główny aż po stację Police. To oznacza reaktywację przystanków kolejowych rozsianych po Szczecinie, a więc:

  • Pomorzany,
  • Turzyn,
  • Pogodno,
  • Łękno,
  • Niebuszewo,
  • Drzetowo,
  • Żelechowa,
  • Golęcino,
  • Gocław,
  • Skolwin.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

SKM w Szczecinie. Zobacz, jak będziesz mieć blisko do stacji [MAPY]

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Kierownik biuro? Raczej biura. Piszcie bez "kopiuj - wklej".

Dodaj ogłoszenie