E-bilet odebrany, ale nie jest uruchomiony. Co dalej?

Marek Jaszczyński
E-bilet jest jednym z elementów systemu wartego około 54 mln zł, w tym  dofinansowanie to ponad 37 mln zł
E-bilet jest jednym z elementów systemu wartego około 54 mln zł, w tym dofinansowanie to ponad 37 mln zł Sebastian Wołosz
To, co najważniejsze dla pasażerów, nie działa, czekamy do stycznia

To drugi etap rozbudowy Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską. Umowę na jego wdrożenie podpisano w czerwcu 2013 roku. Wykonawca prac miał 14 miesięcy na realizację inwestycji, a więc do sierpnia 2014 roku. Termin przesunięto na koniec listopada. Obecnie obowiązujący termin to rok 2015. To w ramach tego zadania ma być wdrożony jednorazowy bilet elektroniczny, czyli to na co pasażerowie narzekają, a więc niedziałające biletomaty, czy kasowniki, których nie można używać, bo jeszcze nie wprowadzono e-biletów.

Wdrażanie drugiego etapu Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską wykonuje konsorcjum GMV Innovating Solutions sp. z o.o. Warszawa i Grupo Mecanica del Vuelo Sistemas S.A.U. Madryt.

- Wykonawca prac otrzymał ćwierć miliona złotych kary - mówi Krzysztof Miler z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. - System został odebrany, przypominam, że składa się z dziewięciu podsystemów.

Według zapewnień przedstawiciela ZDiTM e-bilet ma zacząć działać do końca roku: - Zapewne ruszy między świętami a sylwestrem, a dostępny dla pasażerów będzie od 1 stycznia - mówi Krzysztof Miler.

O tym, że z systemem jest różnie przekonaliśmy się m.in. w maju, w czasie Zachodniopomorskiego Forum Transportu Zintegrowanego e-SKA 2015.

Odwiedziliśmy centralę ruchu ZDiTM, gdzie dyspozytorzy dwa razy wezwali kierowców wybranych autobusów do uruchomienia przycisku alarmowego, czyli takiego, który sygnalizuje niebezpieczeństwo (na przykład agresywne zachowanie pasażera, czy zdarzenie na drodze). Niestety to zgłoszenie nie zostało odebrane.

Co składa się na system? 317 biletomatów w pojazdach komunikacji miejskiej, 1668 kasowników obsługujących bilet elektroniczny, 35 biletomatów ulicznych pełniących jednocześnie funkcję infokiosków (te działają). W 40 pojazdach zamontowany został system zliczania potoków pasażerskich. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w system monitoringu, informacje głosową, a także system elektronicznej informacji pasażerskiej.

CSZKM to także lokalizacja pojazdów technicznych obsługujących „Akcję Zima” (system rozpozna m.in. czy pojazdy uczestniczące w Akcji Zima mają opuszczone pługi), autobus „na żądanie” - póki co planowany w Podjuchach. W ramach projektu powstał także system optymalizacji sieci komunikacyjnej, co ma pomóc w lepszym zarządzaniu komunikacją. W przypadku zmian tras system podpowie dyspozytorowi, którą trasą alternatywną powinien poruszać się pojazd.

Polecamy na www.gs24.pl!

Aramia w Szczecinie po Kuchennych Rewolucjach. Tak Magda Ges...

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
xyz

Brawo. Jest postep zakupiony bilet 3 miesieczny na jedna linie pojawil sie na koncie www karty po 4 dniach. Zenada taksamo jak to ze kasowniki dalej potrafia sie wieszac przy odbiciu podczas opuszczania pojazdu. Ponadto kontroler ostatnio nie mogl znalezc sladu na karcie po kupionym bilecie w lini 12 ale widzial bilet wczesniej kupiony w 60

p
pasażer

Kupić bilet graniczy z cudem. Kierowcy po 18 nie mają bloczków, automaty nieczynne, a w kioskach nie sprzedają bo nic z tego nie mają. Tragedia. Polityka zarabiania na karach? czy jak?

G
Gość

A dlaczego w części autobusów i tramwajów można płacić tylko gotówką, a w innych tylko kartą? Czy przewoźnik może wymagać ode mnie nabycia karty płatniczej, żebym mógł korzystać z ich usług??????

J
Jan 30

E BILET można sobie wsadzić w 4 LITERY !!!, wiadomo zawsze KTOŚ z URZĘDU MIEJSKIEGO itp WEŹMIE ŁAPÓWKĘ !!!, LEPIEJ BY BYŁO OŚWIETLIĆ PRZYSTANKI AUTOBUSOWE ZDITM !!! w pewnych rejonach Szczecina i OKOLIC !!!( ulica CUKROWA !!!) 

A
Anonim

System odebrano tylko dlatego aby nie stracić dofinansowania z UE - termin był do końca roku.

A tak to jedna wielka klapa ...

x
xyz

Info kioski tez nie dzialaja. Kilka dni temu kupowalem bilet 3 misieczny na 1 linie i do dzisiaj nie ma po nim sladu ani na karcie ani w systemie internetowym, mimo ze karta zostala przylozona do czytnika. A wiec czeka mnie wycieczka do kasy. A mialo byc ulatwienie. Ponadto niby biletomaty w autobusach koduja doladowania internetowe a brak w nich odpowiedniej opcji moge tylko zakupic bilet.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3