Czas na odcinek Stargard - Piła
- Rozpoczyna się procedura uzyskania decyzji środowiskowej dla drogi S10 w województwie zachodniopomorskim - informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Stosowny wniosek został złożony do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Szczecinie. W decyzji środowiskowej zostanie ustalony przebieg drogi na odcinku o długości 108 km od Stargardu do Piły, z wyłączeniem realizowanej obwodnicy Wałcza.
- Droga S10 w województwie zachodniopomorskim będzie miała ustalony przebieg
- Złożenie wniosku było możliwe dzięki opracowaniu szczegółowego raportu oddziaływania na środowisko
- Po wydaniu przez RDOŚ decyzji środowiskowej rozpoczniemy badania geologiczne i opracowywanie dokumentacji koncepcyjnej
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Droga nr 10 ze Szczecina do Warszawy. Znamy już terminy realizacji poszczególnych odcinków
Wybrać optymalny przebieg
Droga S10 połączy Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją warszawską.
- Jest to jedyna droga ekspresowa na Pomorzu Zachodnim, która nie ma jeszcze decyzji środowiskowej, czyli określonego przebiegu - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk. - Prace studialne były prowadzone już od wielu lat, ale dopiero dzięki przyznanemu w 2017 roku finansowaniu udało się doprowadzić do końca przygotowanie Raportu oddziaływania na środowisko.
W dokumentacji tej określono warianty przebiegu inwestycji i jej oddziaływanie na środowisko. Przeprowadzono analizy, biorąc pod uwagę uwarunkowania techniczne, społeczne i środowiskowe.
Preferowany przez inwestora jest wariant VII.
- Decyzja dotycząca wyboru konkretnego wariantu zależeć będzie od RDOŚ, który określi w decyzji środowiskowej wybrany przebieg i środowiskowe uwarunkowania realizacji drogi - dodaje Mateusz Grzeszczuk. - Decyzja środowiskowa powinna być wydana w połowie przyszłego roku, ale dokładny termin będzie zależał od przebiegu postępowania administracyjnego.
ZOBACZ TEŻ:
Dalsze etapy przygotowania
Jak podkreśla Mateusz Grzeszczuk, wyznaczenie przebiegu to niezwykle ważny element procesu przygotowawczego. Sam korytarz przebiegu drogi i podstawowe parametry to jednak za mało.
- Dlatego trzeba następnie opracować bardziej szczegółowe rozwiązania projektowe – koncepcję programową - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk. - Na tym etapie będą również prowadzone badania podłoża. Mamy również finansowanie na te prace, także bezpośrednio po uzyskaniu decyzji środowiskowej ogłosimy przetarg na koncepcję programową wraz z badaniami podłoża.
Na koniec 2021 roku inwestycja będzie gotowa do realizacji w systemie „Projektuj i buduj”.
ZOBACZ TEŻ:
108 km dwujezdniowej S10
Nowa S10 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę.
Nowa trasa w zależności od wariantu będzie w mniejszym lub większym stopniu zbliżała się do obecnej DK10. W każdym z wariantów droga będzie omijała miejscowości położone na przebiegu obecnej DK10, takie jak Suchań, Recz, Kalisz Pomorski, czy Mirosławiec.
Poza odcinkiem Stargard - Piła jest realizowana obwodnica Wałcza.
ZOBACZ TEŻ:
S10 będzie rozpoczynała od istniejącej obwodnicy Stargardu, natomiast końcem odcinka będzie węzeł łączący drogi S10 i S11 na północ od Piły.
ZOBACZ TEŻ:
W zależności od wariantu przewidziano budową od 8 do 12 węzłów drogowych. W ramach realizacji inwestycji powstać ma od 4 do 5 obustronnych Miejsc Obsługi Podróżnych.
Przewidziano również budowę dwóch obwodów utrzymania drogi ekspresowej.
ZOBACZ TEŻ: Budowa trasy S6 na finiszu. Kiedy dojedziemy ze Szczecina do Koszalina? [WIDEO, ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?