Energopol Szczecin nie zbuduje obwodnicy Warzymic i Przecławia. Firma wyrzucona z budowy!

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
- Odstąpiliśmy z winy wykonawcy od umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. W I kwartale przyszłego roku planujemy ogłoszenie przetargu na wybór nowego wykonawcy, który dokończy realizację obwodnicy w zakresie robót budowlanych - mówi Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To kolejna inwestycja, którą traci firma Energopol.

GDDKiA: Energopol nie wywiązał się z kontraktu

Energopol Szczecin pomimo wezwań nie rozpoczął robót budowlanych na inwestycji.

- Firma Energopol Szczecin S.A. otrzymała oświadczenie o odstąpieniu od umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Przyczyny odstąpienia od umowy leżą po stronie wykonawcy, który nie wywiązywał się z zawartego kontraktu. Krok ten poprzedziły bezskuteczne wezwania do poprawy zgodnie z Subklauzulą 15.1 SWK - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

A jeszcze wczoraj przedstawiciel ES zapewniał.

- Absolutnie nie rezygnujemy z kontraktu. Realizujemy go skromnymi siłami w związku z trudną sytuacją firmy - zapewnia Piotr Żak, rzecznik Energopolu Szczecin.

ZOBACZ TEŻ:

Jakie są powody zerwania umowy?

Kontrakt na realizację inwestycji w formule „Projektuj i buduj” o wartości 140,4 mln złotych został podpisany w marcu 2018 roku z terminem zakończenia wyznaczonym na lipiec 2021 roku.

- Wykonawca miał opóźnienia już na etapie projektowania, złożył niekompletny wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), który musiał później wielokrotnie uzupełniać - informuje Mateusz Grzeszczuk.

Ostatecznie pod koniec września tego roku decyzja ZRID została wydana, a na początku października przekazaliśmy wykonawcy plac budowy.

Pomimo możliwości prowadzenia robót budowlanych wykonawca do nich nie przystąpił i nie zorganizował zaplecza sprzętowo-materiałowego.

Nie było również całości projektów wykonawczych i innych dokumentów niezbędnych do realizacji robót.

- Okoliczności te złożyły się na konieczność podjęcia odpowiednich działań kontraktowych przez inwestora - podkreśla Mateusz Grzeszczuk.

ZOBACZ TEŻ:

GDDKiA nałoży kary na Energopol

- Została uruchomiona gwarancja należytego wykonania, którą był zabezpieczony kontrakt. Kwota gwarancji wynosi około 14 mln złotych - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk. - Środki te pozwolą na pokrycie zobowiązań nienależytego wykonywania kontraktu przez Energopol Szczecin, takich jak płatności wobec podwykonawców, usługodawców i dostawców. Z tytułu niewywiązania się wykonawcy z zapisów kontraktu, będziemy egzekwować należności z tytułu kar umownych.

ZOBACZ TEŻ:

Badania archeologiczne

Obecnie na inwestycji prowadzone są wykopaliska archeologiczne, realizowane na zlecenie GDDKiA. Łącznie do wykonania są badania na powierzchni około 6 hektarów.

Zakończenie badań archeologicznych planowane jest na luty 2020 roku.

Decyzja o budowie obwodnicy Przecławia i Warzymic jest wydan...

ZOBACZ TEŻ:

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na alarm@gs24.pl!

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ż
Żakuś kłamca

I co teraz sie Pan rzecznik Zak nie wypowie? Juz nie ma jak klamac?

G
Gość

Powycinali trochę drzew na trasie budowy i koniec. Wiedziałem, że tak to się skończy. Zarządzanie do kitu, szkoda tylko zwykłych pracowników.

P
Poszkodowany

Konarze i Bartoszu oddajcie kase pracownikom!

J
Ja

A gdzie budowa tunelu. Kolejny szfindel made in szczecin. Banda kolesi aprawda taka, ze energopolu juz nie ma a podtrzymuje się trupa przy zyciu aby KRAŚĆ z kasy miasta. I co ty krzystku na taką teorię. Oczywiście mamy plany, realizujemy ,mamy wspaniałych fachowców a ludziom zyje się lepiej. KPINA TYPOWA DLA SZCZECINA

G
Gość
13 grudnia, 16:53, Gość:

Proszę niech się wypowie ktoś zorientowany , czy to prawda że firma która "wygrywa" przetarg dostaje od razu 10% ? Jeśli tak to nie dziwię się że od razu ogłaszają że nie dadzą rady zrealizować kontraktu ....

To zależy jak strony uzgodnią w kontrakcie ( lub wcześniej jest zapisane w SIWZ), czy są zaliczki, czy nie ma, a jeśli są to w jakich kwotach i terminach. To standard przy umowach długoterminowych lub wysokokosztowych

G
Gość
13 grudnia, 19:10, Gość:

ufffff całe szczęści... w takim razie jest realna szansa, że niedługo obwodnica powstanie... bo energopol już raczej nie powstanie, zreszta to juz mało istotne

Szkoda tylko zwykłych pracowników :(

P
Pracownik

Nareszcie, teraz tylko czelac na upadlosc i wtedy moze wreszcie odzyskamy nasze wyplaty.

G
Gość

ufffff całe szczęści... w takim razie jest realna szansa, że niedługo obwodnica powstanie... bo energopol już raczej nie powstanie, zreszta to juz mało istotne

B
Bedehe

Co większa inwestycja w Szczecinie lub rejonie tam Energopol ! Wygrywali przetargi dając najniższą cenę , a nie mając sprzętu i ludzi by prowadzić kilka/kilkanaście inwestycji na raz ...I teraz są tego skutki!

G
Gość

Proszę niech się wypowie ktoś zorientowany , czy to prawda że firma która "wygrywa" przetarg dostaje od razu 10% ? Jeśli tak to nie dziwię się że od razu ogłaszają że nie dadzą rady zrealizować kontraktu ....

G
Gość

Całe szczęście!!

Firmy startujące w przetargu powinny mieć weryfikowaną płynność finansową

Dodaj ogłoszenie