Nasza Loteria

Upadek Energopolu Szczecin. Oświadczenie firmy. Jaki jest powód upadłości? Kto teraz dokończy ważne inwestycje?

Marek Rudnicki
Marek Rudnicki
Przebudowa węzła Kijewo. Zdjęcia z maja, 2019 roku.
Przebudowa węzła Kijewo. Zdjęcia z maja, 2019 roku. GDDKiA, oddział Szczecin
Węzeł Kijewo, odcinek S6, obwodnica Wałcza - to inwestycje realizowane przez szczecińską firmę. Co z nimi? Zobacz oświadczenie Energopolu.

Energopol złożył w szczecińskim Sądzie Rejonowym wniosek o upadłość. Firma prowadzi kilka istotnych dla regionu inwestycji, co może spowodować perturbacje z dotrzymaniem terminów ich zakończenia.

ZOBACZ TEŻ:

W czwartek wieczorem Zarząd Energopolu Szczecin SA wydał oświadczenie. Oto jego treść:

Informujemy, że dnia 28 czerwca 2019 roku Zarząd Energopol-Szczecin S.A. złożył do Sądu Rejonowego Szczecin – Centrum wniosek o ogłoszenie upadłości.

Powodem złożenia wniosku było wystąpienie w miesiącu czerwcu zdarzeń mających negatywny skutek na kondycję finansową spółki, co może mieć wpływ na możliwość dalszego prowadzenia podstawowej działalności w sposób niezakłócony oraz możliwość dokonywania terminowych spłat wierzycieli.

Informujemy również, iż powiadomiliśmy o tym fakcie naszych kluczowych zamawiających oraz banki i odbyliśmy w ostatnich dniach z tymi podmiotami rozmowy mające na celu stworzenie sytuacji pozwalającej na dalsze kontynuowanie rozpoczętych inwestycji.

Efekty tych spotkań napawają nadzieją, iż uda się w najbliższym czasie rozwiązać bieżące problemy spółki. Problemy te wynikają z konieczności realizacji kontraktów zawartych w latach 2015-2016.

O dalszych działaniach będziemy Państwa informować w kolejnych komunikatach.

Zarząd Energopol Szczecin SA

ZOBACZ TEŻ:

Rzecznik GDDKiA informował dziś, że nic o upadłości nie wiedział

Największe problemy z tego powodu może mieć szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, dla której Energopol wykonuje wiele ważnych inwestycji drogowych.

- GDDKiA nie otrzymała żadnej informacji od firmy Energopol Szczecin dotyczącej złożenia wniosku o upadłość - komentuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy GDDKiA O/Szczecin. - GDDKiA nie jest również znana treść tego wniosku. Poprosiliśmy firmę Energopol Szczecin o wyjaśnienie tej sytuacji w kontekście realizowanych kontraktów, biorąc pod uwagę deklarowaną przez wykonawcę gotowość prowadzenia robót i ukończenia realizacji inwestycji.

Te inwestycje to m.in.:

  • rozbudowa węzła Kijewo na S3, gdzie prace zaawansowane są jedynie w 16 proc.;
  • budowa odcinka S6 od Szczecina Dąbie do węzła Rzęśnica, tu stan zaawansowania prac jest dużo większy i oceniany na dziś na 75 proc.
  • Przy obwodnicy Wałcza prace są na ukończeniu, ale do finały brakuje około 15 proc. Najgorzej przedstawia się inwestycja obwodnicy Przecławia i Warzymic. Inwestycja była w trakcie uzyskania decyzji ZRID (tj. zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) i Energopol powinien niedługo rozpocząć prace.

ZOBACZ TEŻ:

Czytaj też:

Jest jeszcze planowany przekop pod Świną w Świnoujściu w ramach S3, gdzie pod rzeką ma być drążony tunel. To największa inwestycja w regionie, która ma kosztować 913 milionów złotych, z czego 85 procent ma być pokrytych ze środków Unii Europejskiej, a 15 procent to wkład własny miasta. Tunel ma wykonać konsorcjum trzech firm, tj. austriackiej Porr, tureckiej Gülermak oraz Energopolu Szczecin.

- O ile jedna z firm „wypadłaby”, to pozostałe przejmują jej zadania - uspokaja Mateusz Grzeszczuk. - Myślę więc, że w tym przypadku nie ma niebezpieczeństwa.

Drążenie tunelu ma się rozpocząć w marcu 2021, zakończenie budowy wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie ustalono na wrzesień 2022.

ZOBACZ TEŻ:

Przypomnijmy, że kłopoty firmy nie zaczęły się dziś. Już w sierpniu ubiegłego roku do Sądu Rejonowego Szczecin - Centrum wpłynął wniosek o upadłość Energopolu Szczecin. Złożyła go firma Auris Rental, a chodziło o prace przy obwodnicy Wałcza i inne prace na S3 i S6. Energopol publicznie negował wniosek: -Wniosek o ogłoszenie upadłości jest całkowicie bezzasadny.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Szczeciński Energopol upadnie?

W samym Szczecinie firma też miała kłopoty. Np. w maju ub.r. nie skończyła remontu torowiska w terminie. Tłumaczyła się: nie dotarła dostawa betonu i asfaltu”.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TAKŻE:

Obwodnica Wałcza i przebudowa węzła Kijewo. Kłopoty szczeciń...

W naszym regionie trwa realizacja drogi ekspresowej S6. Zobaczcie zdjęcia z prac prowadzonych przy budowie obwodnicy Koszalina i Sianowa.Zobacz także Piotr Jedliński, prezydent Koszalina o postępach w budowie drogi S6

Droga S6. Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa [ZDJĘCIA]

Szczecińska Kolej Metropolitalna – 11, 4 mln zł. W kolejnych dwóch latach -  30 mln zł

Najważniejsze inwestycje Szczecina w 2019 [ZDJĘCIA]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym problemem w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lysy

Czemu szefostwo tej pseudo firmy nie gnije jeszcze w więzieniu!!!!????

l
l l /op
2019-07-05T07:11:42 02:00, bb:

To że padną firmy budowlane na kontraktach unijnych wiadomo było od dawna. Kiedy robiono projekty i przetargi to najniższa krajowa była 1.750 złotych. Wygrywali ci co dawali najniższą cenę. Teraz najniższa wynosi o 500 złotych więcej, czyli o 30% wzrosły koszty płac. Innego wzrostu cen nie liczę, ale jest podobnie. Za rok ma to być o kolejne 10% wzrostu płac, bo najniższa ma być 2.400. Nikt tego nawet we snach nie zakładał przy opracowywaniu budżetów na roboty drogowe.

Nowe kontrakty nie są rozstrzygane bo budżet zakładano na ich wykonanie w latach 2014-2015, a teraz nikt za tę cenę łopatą nie ruszy co widać po stadionie, po tramwaju itp.

Renegocjacji budżetów nie ma, bo skoro zaraz po zwycięstwie PiSu w 2015 roku w wyborach wprowadzono CBA do urzędów marszałkowskich na kontrolę środków unijnych, to jaki urzędnik zarabiający średnią krajową podejmie decyzję o wzroście ceny kontraktu, tym bardziej mając tak głupią ustawę prawo zamówień publicznych. Ma ryzykować swoja spokojną pracę, niekiedy po znajomości?

Efekt końcowy?

Oddamy niezrealizowane środki do budżetu Unii.

2019-07-05T08:38:03 02:00, Gość:

Wzrost płacy min. przyczyną upadłości firm budowlanych? Pokaż mi budowę na której zarabiają najniższą krajową, koszty rosną, to prawda ale przetargi to taka trochę ruletka i dopóki myślenie startujących się nie zmieni to będą takie własnie efekty.

2019-07-05T08:42:44 02:00, bb:

Ile dodatkowo płacą pod stołem to nie wiem, ale "oficjalnie" w takich firmach praktycznie wszyscy mają najniższą krajową. Rząd podnosi najniższą, aby mu składki ZUS większe do budżetu wpływały. W moim mieście u prywatnego robotnik ma najniższą, a kierownik wydziału 10% więcej. I od tego potrącają podatki i ZUS.

2019-07-05T20:59:07 02:00, Fred:

Nie w Energopolu, tu jest wszystko w 100% legalnie, nawet najnizsi robole. Ogólnie warunki w firmie były wyśmienite dla pracowników. Większość z nich doceni Energopol po likwidacji, jak się obudza w innych małych firmach u prywaciazy. Będzie płacz i lament. A firmę wykończyl polski rząd w osobie GDDKiA.

2019-07-07T16:51:33 02:00, Gość:

Zawsze tak jest. Jak syndyk sprzeda firmę to zwiazkowcom oczy się otworzą

Conto znaczy u "prywaciarzy" a Energopol Szczecin to jest spółka państwowa czy jakaś spółdzielcza?. Mamy kapitalizm i większość firm jest prywatna "a państwowe to zostały dla "lepszego sortu" aby można było je "wydoić i dać swoim zarobić oczywiście tym na wierchuszce!/

G
Gość
2019-07-05T07:11:42 02:00, bb:

To że padną firmy budowlane na kontraktach unijnych wiadomo było od dawna. Kiedy robiono projekty i przetargi to najniższa krajowa była 1.750 złotych. Wygrywali ci co dawali najniższą cenę. Teraz najniższa wynosi o 500 złotych więcej, czyli o 30% wzrosły koszty płac. Innego wzrostu cen nie liczę, ale jest podobnie. Za rok ma to być o kolejne 10% wzrostu płac, bo najniższa ma być 2.400. Nikt tego nawet we snach nie zakładał przy opracowywaniu budżetów na roboty drogowe.

Nowe kontrakty nie są rozstrzygane bo budżet zakładano na ich wykonanie w latach 2014-2015, a teraz nikt za tę cenę łopatą nie ruszy co widać po stadionie, po tramwaju itp.

Renegocjacji budżetów nie ma, bo skoro zaraz po zwycięstwie PiSu w 2015 roku w wyborach wprowadzono CBA do urzędów marszałkowskich na kontrolę środków unijnych, to jaki urzędnik zarabiający średnią krajową podejmie decyzję o wzroście ceny kontraktu, tym bardziej mając tak głupią ustawę prawo zamówień publicznych. Ma ryzykować swoja spokojną pracę, niekiedy po znajomości?

Efekt końcowy?

Oddamy niezrealizowane środki do budżetu Unii.

2019-07-05T08:38:03 02:00, Gość:

Wzrost płacy min. przyczyną upadłości firm budowlanych? Pokaż mi budowę na której zarabiają najniższą krajową, koszty rosną, to prawda ale przetargi to taka trochę ruletka i dopóki myślenie startujących się nie zmieni to będą takie własnie efekty.

2019-07-05T08:42:44 02:00, bb:

Ile dodatkowo płacą pod stołem to nie wiem, ale "oficjalnie" w takich firmach praktycznie wszyscy mają najniższą krajową. Rząd podnosi najniższą, aby mu składki ZUS większe do budżetu wpływały. W moim mieście u prywatnego robotnik ma najniższą, a kierownik wydziału 10% więcej. I od tego potrącają podatki i ZUS.

2019-07-05T20:59:07 02:00, Fred:

Nie w Energopolu, tu jest wszystko w 100% legalnie, nawet najnizsi robole. Ogólnie warunki w firmie były wyśmienite dla pracowników. Większość z nich doceni Energopol po likwidacji, jak się obudza w innych małych firmach u prywaciazy. Będzie płacz i lament. A firmę wykończyl polski rząd w osobie GDDKiA.

Zawsze tak jest. Jak syndyk sprzeda firmę to zwiazkowcom oczy się otworzą

F
Fred
2019-07-05T07:11:42 02:00, bb:

To że padną firmy budowlane na kontraktach unijnych wiadomo było od dawna. Kiedy robiono projekty i przetargi to najniższa krajowa była 1.750 złotych. Wygrywali ci co dawali najniższą cenę. Teraz najniższa wynosi o 500 złotych więcej, czyli o 30% wzrosły koszty płac. Innego wzrostu cen nie liczę, ale jest podobnie. Za rok ma to być o kolejne 10% wzrostu płac, bo najniższa ma być 2.400. Nikt tego nawet we snach nie zakładał przy opracowywaniu budżetów na roboty drogowe.

Nowe kontrakty nie są rozstrzygane bo budżet zakładano na ich wykonanie w latach 2014-2015, a teraz nikt za tę cenę łopatą nie ruszy co widać po stadionie, po tramwaju itp.

Renegocjacji budżetów nie ma, bo skoro zaraz po zwycięstwie PiSu w 2015 roku w wyborach wprowadzono CBA do urzędów marszałkowskich na kontrolę środków unijnych, to jaki urzędnik zarabiający średnią krajową podejmie decyzję o wzroście ceny kontraktu, tym bardziej mając tak głupią ustawę prawo zamówień publicznych. Ma ryzykować swoja spokojną pracę, niekiedy po znajomości?

Efekt końcowy?

Oddamy niezrealizowane środki do budżetu Unii.

2019-07-05T08:38:03 02:00, Gość:

Wzrost płacy min. przyczyną upadłości firm budowlanych? Pokaż mi budowę na której zarabiają najniższą krajową, koszty rosną, to prawda ale przetargi to taka trochę ruletka i dopóki myślenie startujących się nie zmieni to będą takie własnie efekty.

2019-07-05T08:42:44 02:00, bb:

Ile dodatkowo płacą pod stołem to nie wiem, ale "oficjalnie" w takich firmach praktycznie wszyscy mają najniższą krajową. Rząd podnosi najniższą, aby mu składki ZUS większe do budżetu wpływały. W moim mieście u prywatnego robotnik ma najniższą, a kierownik wydziału 10% więcej. I od tego potrącają podatki i ZUS.

Nie w Energopolu, tu jest wszystko w 100% legalnie, nawet najnizsi robole. Ogólnie warunki w firmie były wyśmienite dla pracowników. Większość z nich doceni Energopol po likwidacji, jak się obudza w innych małych firmach u prywaciazy. Będzie płacz i lament. A firmę wykończyl polski rząd w osobie GDDKiA.

P
Polak
2019-07-05T10:16:27 02:00, Gość:

Teraz bardziej od budowania dróg opłaca się dziecioróbstwo. 500 plus za każdy "wkład" w rozwój społeczeństwa. Po co ciężko pracować po 12 godzin na budowie , jak można zrobić 6 dzieci i leżec na kanapie i pić piwo

A można tak jak ja mieć 3 dzieci i pracować zarówno ja jak i żona. Są to dodatkowe pieniądze w budżecie które można przeznaczyć na wczasy czy wyjście do kina. Większość osób pracuje. Patola zawsze dawała rade z 5000 plus czy bez. Widzę tutaj żal ze nie załapałeś sie na swoje dzieci. Cóż trzeba było dłużej na PO glosowac

m
m
2019-07-05T05:25:14 02:00, Gość:

Za PO padali mali podwykonawcy. Za PiS wielcy. Jedna z ostatnich w Szczecinie.

2019-07-05T10:06:07 02:00, Gość:

a stocznia kiedy padła? to była mała firma

2019-07-05T10:09:07 02:00, Gość:

Przecież w Ciecinie to PO rzondzi

Masz rację - to wredne PO nie pozwala zbudować promu w stoczni, co to lata temu stępkę położyli.

G
Gość
Jasne, akurat w czerwcu tak się złożyło, że trzeba zamykać firmę, która miała kontrakty na miliony złotych.
G
Gość
2019-07-05T10:16:27 02:00, Gość:

Teraz bardziej od budowania dróg opłaca się dziecioróbstwo. 500 plus za każdy "wkład" w rozwój społeczeństwa. Po co ciężko pracować po 12 godzin na budowie , jak można zrobić 6 dzieci i leżec na kanapie i pić piwo

Zgadzam się !!

G
Gość
Teraz bardziej od budowania dróg opłaca się dziecioróbstwo. 500 plus za każdy "wkład" w rozwój społeczeństwa. Po co ciężko pracować po 12 godzin na budowie , jak można zrobić 6 dzieci i leżec na kanapie i pić piwo
G
Gość
2019-07-05T05:25:14 02:00, Gość:

Za PO padali mali podwykonawcy. Za PiS wielcy. Jedna z ostatnich w Szczecinie.

2019-07-05T10:06:07 02:00, Gość:

a stocznia kiedy padła? to była mała firma

Przecież w Ciecinie to PO rzondzi

G
Gość
2019-07-05T05:25:14 02:00, Gość:

Za PO padali mali podwykonawcy. Za PiS wielcy. Jedna z ostatnich w Szczecinie.

a stocznia kiedy padła? to była mała firma

G
Gość
POzazdrościć POziomu zarządzania .POrażającego POziomu.
G
Gość
A co z innymi kontraktami w Polsce. Puławy S12 GDDKiA przejęła płatności, Sandomierz Melioracyjny kontrakt roboty stoją, obwodnica Tarnobrzega nie zaczęta nawet i tunel w Łodzi.

Dno zarządzania.
G
Gość
A co na to władze Szczecina ? Zajmą się tematem PO wakacjach czy POzostawią kierowców samych sobie
b
bb
2019-07-05T07:11:42 02:00, bb:

To że padną firmy budowlane na kontraktach unijnych wiadomo było od dawna. Kiedy robiono projekty i przetargi to najniższa krajowa była 1.750 złotych. Wygrywali ci co dawali najniższą cenę. Teraz najniższa wynosi o 500 złotych więcej, czyli o 30% wzrosły koszty płac. Innego wzrostu cen nie liczę, ale jest podobnie. Za rok ma to być o kolejne 10% wzrostu płac, bo najniższa ma być 2.400. Nikt tego nawet we snach nie zakładał przy opracowywaniu budżetów na roboty drogowe.

Nowe kontrakty nie są rozstrzygane bo budżet zakładano na ich wykonanie w latach 2014-2015, a teraz nikt za tę cenę łopatą nie ruszy co widać po stadionie, po tramwaju itp.

Renegocjacji budżetów nie ma, bo skoro zaraz po zwycięstwie PiSu w 2015 roku w wyborach wprowadzono CBA do urzędów marszałkowskich na kontrolę środków unijnych, to jaki urzędnik zarabiający średnią krajową podejmie decyzję o wzroście ceny kontraktu, tym bardziej mając tak głupią ustawę prawo zamówień publicznych. Ma ryzykować swoja spokojną pracę, niekiedy po znajomości?

Efekt końcowy?

Oddamy niezrealizowane środki do budżetu Unii.

2019-07-05T08:38:03 02:00, Gość:

Wzrost płacy min. przyczyną upadłości firm budowlanych? Pokaż mi budowę na której zarabiają najniższą krajową, koszty rosną, to prawda ale przetargi to taka trochę ruletka i dopóki myślenie startujących się nie zmieni to będą takie własnie efekty.

Ile dodatkowo płacą pod stołem to nie wiem, ale "oficjalnie" w takich firmach praktycznie wszyscy mają najniższą krajową. Rząd podnosi najniższą, aby mu składki ZUS większe do budżetu wpływały. W moim mieście u prywatnego robotnik ma najniższą, a kierownik wydziału 10% więcej. I od tego potrącają podatki i ZUS.

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński