Na dużym skrzyżowaniu u zbiegu Granitowej i Radosnej jest już sygnalizacja. Niestety nie działa, a miała sterować ruchem do końca 2021 roku. Kiedy zacznie się obowiązywać?
- Docelowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona najprawdopodobniej po zakończeniu wszystkich prac. Wykonawca zwrócił się 3 stycznia z wnioskiem o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy do dnia 18 lutego 2022 r. Wniosek obejmował niekorzystne warunki atmosferyczne występujące w grudniu 2021 roku - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. - Na dzień dzisiejszy, po przeprocedowaniu aneksu, data zakończenia robót wypadnie w połowie lutego tj. 16 lutego. Jednakże mając na uwadze panujące w ostatnich kilkunastu tygodniach niesprzyjające warunki atmosferyczne, które uniemożliwiały rozpoczęcie robót wymagających dotrzymania wymaganych i koniecznych reżimów technologicznych (właściwa wilgotność powietrza i temperatura powietrza powyżej 5 stopni Celsjusza), planowany termin zakończenia robót wypadnie najprawdopodobniej w okresie wiosennym II kwartału tego roku. Powołanie się wykonawcy na zapisy dotyczące niemożliwości zachowania reżimów technologicznych z uwagi na warunki atmosferyczne jest zgodne z kontraktem jak również przepisami prawa zamówień publicznych.
ZOBACZ TEŻ:
Przedstawiciel miasta tłumaczy, że opóźnienie wynika w głównej mierze z powodu prac przy budowie konstrukcji nowego mostu.
- Koniecznie było opracowanie zamiennych rozwiązań projektowych posadowienia przyczółków. Wynikało to z odkrycia niemożliwych do zinwentaryzowania ściągów istniejącej ścianki nabrzeża. Sytuacja ta spowodowała przesunięcie robót, które wymagały zachowania reżimów technologicznych na porę zimową. Jednakże w okresie listopad-grudzień ubiegłego roku, warunki pogodowe uniemożliwiły ich realizację - wyjaśnia Piotr Zieliński.
Co dzieje się na placu budowy?
Front prac skupia się na budowie nowego mostu.
- Do wykonania pozostało m.in.: zdemontowanie szalunków; wykonanie montażu zbrojenia kap chodnikowych; zamontowanie belek gzymsowych i krawężników mostowych; zamontowanie wyposażenia mostu (dylatacje, odwodnienie i oznakowanie nawigacyjne); zamontowanie elementów bezpieczeństwa ruchu oraz oświetlenia; wykonanie nawierzchni oraz wykonanie prac wykończeniowych - mówi Piotr Zieliński. - Ponadto w obrębie całej inwestycji do wykonania pozostały jeszcze prace związane m.in. z: oznakowaniem (pionowym i poziomym), uruchomieniem sygnalizacji świetlnej, umocnieniem skarpy, jak również prace porządkowe i wykończeniowe.
ZOBACZ TEŻ:
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?