Zabytkowa wiata na przystanku na Pogodnie w Szczecinie wstrzymała budowę Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zabytkowa wiata na przystanku na Pogodnie w Szczecinie
Zabytkowa wiata na przystanku na Pogodnie w Szczecinie Andrzej Szkocki
Udostępnij:
Według wykonawcy prac na części kolejowej SKM zabytkowa wiata na przystanku Szczecin Pogodno stoi na przeszkodzie modernizacji prac na linii kolejowej nr 406.

Jak tłumaczy przedstawiciel spółki Trakcja SA, przeszkoda, dotycząca chociażby jednej lokalizacji mieszczącej się na szlaku ponad dwudziestotrzykilometrowej modernizowanej linii kolejowej, powoduje niemożność ukończenia etapu projektowania do czasu rozwiązania tej przeszkody.

Przeszkodą w tym przypadku jest charakterystyczna - w kształcie kielichów - wiata peronowa na przystanku Szczecin Pogodno. Wybudowana w 1973 roku, jest wpisana do rejestru zabytków.

- Inżynier projektu, wstrzymał w listopadzie 2019 r. projektowanie na przystanku w rejonie wiaty. Wstrzymanie prac projektowych skutecznie zablokowało również możliwość zaprojektowania pozostałej części przystanku, a w konsekwencji wstrzymało także możliwość zaprojektowania przystanku zgodnie z założeniami dokumentów przetargowych, w tym zachowanie długości przystanku pozwalającego na zatrzymanie się dłuższych składów pociągu dowożących kibiców na pobliski stadion piłkarski im. Floriana Krygiera - mówi przedstawiciel Trakcji SA.

Po ekspertyzie wiadomo, że wiatę trzeba wyremontować, bo występuje postępująca korozja zbrojenia

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Chcą ratować wiatę na peronie Pogodno. Sprawdź pomysły architektów

- Ostatnie miesiące 2020 oraz początek 2021 r. upłynęły na rozmowach PKP PLK z Konserwatorem Zabytków o dalszych losach wiaty. W sierpniu spółka Trakcja, na prośbę Zamawiającego, przedstawiła ofertę projektanta specjalizującego się w renowacji zabytków, obejmującą wykonanie projektu budowlanego remontu wiaty wraz z jej ewentualnym podniesieniem i przesunięciem o kilka, kilkanaście metrów. Po negocjacjach w październiku br. pomiędzy PKP PLK, inżynierem projektu oraz spółką Trakcja podpisany został protokół konieczności wykonania koncepcji projektowej - czytamy w liście przesłanym do redakcji. - Jeżeli okaże się, że technicznie możliwe jest podniesienie oraz przesunięcie wiaty, PKP PLK podejmie na podstawie wstępnych wycen, decyzję o dalszym kształcie projektu przystanku osobowego Pogodno, a w konsekwencji o dalszym zakresie robót.

Wille ze szczecińskiego Pogodna to jedne z najpiękniejszych ...

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Międzykulturowe relacje mieszkańców Kazachstanu

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol
CIEKAWE CO przeszkadza w remoncie peronów w Gryfinie które rozgrzebali kilkanaście miesięcy temu i zostawili ?
G
Gość
zabytek ich zaskoczył
P
Piodes
Pseudo zabytek ta wiata.. Jak by była z 1953 to jeszcze można by dyskutować a tak to robienie tylko niepotrzebnego problemu wykonawcy!!
Dodaj ogłoszenie