Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Projektują obwodnicę Mierzyna. To inwestycja ściśle związana z budową Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Obwodnica Mierzyna będzie rozpoczynać się na wysokości Centrum Handlowego Ster
Obwodnica Mierzyna będzie rozpoczynać się na wysokości Centrum Handlowego Ster GDDKiA Szczecin
Znamy aktualny stan prac nad drogą, która ma wyprowadzić ruch z zatłoczonej drogi krajowej „10” w Mierzynie. Jej realizacja jest ściśle związana z budową zachodniej obwodnicy Szczecina.

- Projektowanie obwodnicy Mierzyna jeszcze się nie skończyło. W pierwszej połowie tego roku planowane jest złożenie wniosków o wydanie decyzji Zezwalającej na Realizację Inwestycji Drogowej: Miasto Szczecin w swoim zakresie i GDDKiA w swoim zakresie - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Ogłoszenie przetargu na realizację tej inwestycji nastąpi po wydaniu decyzji ZRID, uzyskaniu finansowania na realizację przez obie strony projektu GDDKiA i Miasto Szczecin oraz przy równoczesnej realizacji Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6.

Przypomnijmy, że budowa ZOS-i została ujęta w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). GDDKiA przewiduje, że między majem a lipcem 2024 roku będzie składany wniosek o ZRID dla wspomnianej arterii.

Przebieg obwodnicy Mierzyna jest znany. Początkiem drogi od strony Szczecina będzie skrzyżowanie na końcu ulicy Ku Słońcu w rejonie istniejącego centrum handlowego. Ten fragment, o długości ponad 200 metrów, to teren miasta Szczecin. Dalej trasa będzie biegła w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Za ten odcinek o długości ok. 1,2 km będzie odpowiedzialna GDDKiA. Dalej trasa ponownie wejdzie na teren Szczecina i będzie biegła w kierunku zachodnim, przechodząc częściowo przez teren ogródków działkowych. Na połączeniu z ul. Nasienną planowane jest rondo. Po około 2,1 km droga opuści teren miasta. Dalej nowa DK10 po pokonaniu około 1,3 km dotrze do węzła Dołuje. Ten ostatni fragment leżeć będzie w gestii GDDKiA.

Na początku 2023 roku pisaliśmy o mieszkańcach Krzekowa i Bezrzecza, którzy apelowali o jak najdalsze przesunięcie obwodnicy od zabudowań mieszkalnych przy jednoczesnym przedłużeniu ekranów akustycznych, w szczególności przy skrzyżowaniu ulicy Łukasińskiego z ulicą Nasienną. Zapytaliśmy GDDKiA o to, czy głos mieszkańców został uwzględniony przy projektowaniu trasy?

- Droga jest projektowana w korytarzu zgodnym z uzyskaną w 2014 roku decyzję środowiskową, wszelkie rozwiązania, w tym zabezpieczenia akustyczne będą zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym normami dopuszczalnego hałasu - odpowiada Mateusz Grzeszczuk.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński