Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Jest tak źle z inwestycją, że padł pomysł na spotkanie ponad podziałami...

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Spotkanie w sprawie przyszłości SKM ma sens?
Spotkanie w sprawie przyszłości SKM ma sens? SSOM
Czy dojdzie do spotkania radnych Rady Miasta Szczecin, sejmiku województwa, posłów z naszego regionu? Mieliby obradować nad fatalną przyszłością związaną z budową największej inwestycji komunikacyjnej w regionie.

- Wszyscy, bez względu na polityczne barwy, musimy ratować ten projekt. Dlatego jako przewodniczący Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego, zwróciłem się do pań Przewodniczących Marii Ilnickiej-Mądry oraz Renaty Łażewskiej z inicjatywą zorganizowania wspólnego posiedzenia Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego, Rady Miasta Szczecin oraz ZZP, które poświęcone byłoby znalezieniu rozwiązań problemów związanych z realizacją tej bardzo ważnej dla naszego miasta i regionu inwestycji - apeluje Arkadiusz Marchewka, poseł PO.

Apel pojawił się po informacji o tym, że wykonawca kolejowej części SKM, czyli spółka Trakcja SA nie zdąży z pracami do końca 2023 roku. Proponowany termin przesuwa się obecnie na lipiec 2024 roku. Tym samym coraz bliższa jest wizja utraty ponad pół miliarda złotych dofinansowania na budowę kolei metropolitalnej. Sama inwestycja to koszt około 800 mln złotych.

ZOBACZ TEŻ:

Pomysł zwołania spotkania w sprawie przyszłości SKM popiera Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

- Wszelkie działania, które mogą pomóc w dalszej realizacji, albo choćby uchronić samorządy od utraty dofinansowania mogą być pomocne - uważa Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. - Jestem zaniepokojony sytuacją i zasmucony postawą w szczególności polityków mających wpływ na spółkę PKP. Od dawna nie można się bowiem doprosić wsparcia w tej kwestii.

O komentarz poprosiliśmy również wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego. Podchodzi ostrożnie do pomysłu spotkania.

- Pojawia się pytanie, na ile jest to polityczne "bicie piany" ze strony PO. PO ma większość w radzie miasta i w sejmiku, co sesję przyjmuje polityczne stanowiska - mówi Maciej Kopeć z PiS.

SKM. Jakie były (są?) plany?

22 minuty ze Szczecina Głównego do Gryfina, w 38 minut ze Szczecina do Polic, w 37 minut do Stargardu i do Goleniowa. Pociągi w godzinach szczytu mają kursować co pół godziny, a poza szczytem co godzinę. Szczecińska Kolej Metropolitalna zostanie połączona z siecią miejskich linii autobusowych i tramwajowych. Powstaną 42 węzły przesiadkowe (autobus/tramwaj pociąg), parkingi "Parkuj i Jedź" (Park & Ride) i parkingi rowerowe (Bike & Ride).

SPRAWDŹ TEŻ:

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Kiedy skończą się przebudowy i remonty drogowe w Szczecinie? Znamy aktualne planowane daty końcowe szczecińskich inwestycji. Sprawdźcie je w galerii.

Inwestycje drogowe w Szczecinie. Kiedy koniec? Znamy daty za...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński