Wydawało się, że marazm został przełamany, bo jeszcze w maju tego roku Arkadiusz Arciszewski, wiceprezes Trakcja S.A. zapewniał, że 2 lata wystarczą, żeby zrealizować inwestycję. Sytuacja jest jednak gorsza, o czym poinformował portal branżowy rynek-kolejowy.pl.
– Istotnie, jeszcze w czerwcu 2021 roku, kiedy to spółka Trakcja przedłożyła taki harmonogram, było potencjalnie możliwe dotrzymanie terminu w okresie umożliwiającym rozliczenie dotacji unijnych. W swej istocie harmonogram ten zakładał współdziałanie stron w wielu dotychczas nierozwiązanych kwestiach warunkujących między innymi projektowanie inwestycji, np. przekazania pełnej dokumentacji inwestycji stycznych, konieczną zmianę zakresu prac projektowych, robót dla wiaduktów kolejowych oraz innych obiektów inżynierskich z uwagi na ich bardzo zły stan techniczny, który w dokumentacji przetargowej był opisany jako dobry - czytamy w stanowisku spółki Trakcja, który przesłała do wspomnianego wyżej portalu.
Jak czytamy w piśmie od spółki, w efekcie upływu czasu oraz braku podjęcia działań zmierzających do usunięcia przeszkód nie leżących po stronie wykonawcy, harmonogram ten przy zachowaniu i tak skróconych do minimum czasookresów wykonania poszczególnych prac, przesuwa się obecnie do lipca 2024 roku. Wie o tym zamawiający, czyli spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
"Głos" wysłał pytanie dotyczące skomentowania tłumaczeń wykonawcy. Czekamy na odpowiedź.
ZOBACZ TEŻ:
Dodajmy jednak, że już wiosną tego roku zamawiający brał pod uwagę wariant zerwania umowy z obecnym wykonawcą. Jak tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., inwentaryzacja prac zajmie 1-3 miesiące, ogłoszenie przetargu i wybór nowej firmy to około pół roku.
Co dzieje się w ramach prac przy SKM?
- Na linii Szczecin Skolwin - Police powstaje odwodnienie. Trwają prace przy peronach na przystanku osobowym Szczecin Żelechowa oraz Szczecin Drzetowo. Przygotowywane jest również podłoże pod budowę nowego toru. Prowadzone są prace związane z zabudową subwarstwy pod nowy tor kolejowy - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Liczy się czas, ale brana jest również pod uwagę sytuacja, gdy prace nie zostaną ukończone w terminie...
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokładają należytych starań w celu skutecznej realizacji obu kontraktów koniecznych dla realizacji projektu "Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej" w ramach bieżącej unijnej perspektywy finansowej (do końca 2023 r.). Jednak gdyby wykonawca nie zrealizował projektu w tym terminie, analizowane są możliwości zabezpieczenia finansowania tego ważnego dla mieszkańców aglomeracji projektu po roku 2023 r., gdyby zaszła konieczność realizacji robót - informuje przedstawiciel kolei.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Szukają wykonawcy nowego przystanku kolejowego na Gumieńcach...
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?