Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińska Kolej Metropolitalna: prace idą zbyt wolno. Inwestor obawia się o termin zakończenia

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Widok od strony Żelechowa 12.10.2021
Widok od strony Żelechowa 12.10.2021 Marek Jaszczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe przyznają, że będzie trudno dokończyć prace przy budowie infrastruktury kolei metropolitalnej. Kolej nie zaakceptowała harmonogramu przedstawionego przez wykonawcę prac, spółkę Trakcja.

- Przedstawione przez wykonawcę harmonogramy nie spełniają wymagań określonych w zapisach kontraktowych, stąd nie mogą być zaakceptowane i do momentu poprawienia przez wykonawcę, służą jedynie do monitorowania postępu prac - tłumaczy Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Prowadzone są działania, aby cały projekt zrealizować w terminie obecnej perspektywy finansowej, ale jest to utrudnione z powodu problemów wykonawcy związanych z niskim potencjałem personelu i sprzętu na budowie.

ZOBACZ TEŻ:

Inwestor podkreśla, że prace przy budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej nie zostały wstrzymane. W ostatnim czasie wykonawca złożył m.in. wnioski o pozwolenie na budowę. Wnioski o pozwolenie na budowę dotyczą: Gryfina, Daleszewa, Goleniów Park Przemysłowy.

Co dzieje się w ramach prac przy SKM?

- Na linii Szczecin Skolwin - Police powstaje odwodnienie. Trwają prace przy peronach na przystanku osobowym Szczecin Żelechowa oraz Szczecin Drzetowo. Przygotowywane jest również podłoże pod budowę nowego toru. Prowadzone są prace związane z zabudową subwarstwy pod nowy tor kolejowy - mówi Bartosz Pietrzykowski.

Wariant pesymistyczny z terminem zakończenia prac

Liczy się czas, ale sytuacja, gdy prace nie zostaną ukończone w terminie brana jest również pod uwagę...

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokładają należytych starań w celu skutecznej realizacji obu kontraktów koniecznych dla realizacji projektu "Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej" w ramach bieżącej unijnej perspektywy finansowej, czyli do końca 2023 r. Jednakże gdyby wykonawca nie zrealizował projektu w tym terminie, analizowane są możliwości zabezpieczenia finansowanie tego ważnego dla mieszkańców aglomeracji projektu po roku 2023 r., gdyby zaszła konieczność realizacji robót - informuje przedstawiciel kolei.

Cała inwestycja ma kosztować ponad 741 mln zł. W 85 procentach wartości projektu netto (tj. 512,2 miliona złotych) budowa SKM jest dofinansowana z Unii Europejskiej.

POLECAMY:

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Połączy Szczecin, Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylankę, Police i Stargard. W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.Zobacz na kolejnych slajdach, czy jesteś w zasięgu SKM-ki → * 1szary kolor: 15-minutowa dostępność piesza stacji i przystanków kolejowych* żółty 15-minutowa dostępność rowerowa stacji i przystanków kolejowych (szacunkowy czas w linii prostej)CZYTAJ WIĘCEJ:■ Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]■ Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

SKM w Szczecinie. Zobacz, jak będziesz mieć blisko do stacji [MAPY]

ZOBACZ TEŻ:

Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad ...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński