Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińska Kolej Metropolitalna na północy miasta. Kto wybuduje przystanki?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Nie na wszystkie przystanki SKM są chętni do realizacji inwestycji.
Nie na wszystkie przystanki SKM są chętni do realizacji inwestycji. Andrzej Szkocki
Miasto po raz drugi szuka wykonawców dla dwóch przystanków SKM. To Stołczyn Północny przy ul. Nad Odrą oraz Skolwin Północny przy ulicy Artyleryjskiej.

To zadania realizowane w ramach budowy infrastruktury towarzyszącej dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

  • Prace na Stołczynie są zaplanowane na pół roku. W ramach przystanku planowane jest, oprócz budowy chodników i dojść do peronów, także przebudowa sieci i urządzeń elektroenergetycznych, zagospodarowanie zieleni oraz budowa schodów. Potencjalni wykonawcy mogą składać oferty do 7 października br.

  • Wykonawca przystanku na Skolwinie ma za zadanie zbudować m.in. chodnik, przebudować jezdnię, wykonać elementy małej architektury i zbudować oświetlenie uliczne. Będzie miał na to 4 miesiące. Oferty można składać do 10 października br.

W sumie, na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych SKM. Większość z nich będzie połączeniem przystanku kolejowego, modernizowanego przez PKP PLK, z budowanym przystankiem komunikacji miejskiej oraz parkingiem rowerowym i samochodowym w modelu Park&Ride, Bike&Ride. Łącznie, na terenie Szczecina powstanie [b]630 nowych miejsc parkingowych dla rowerów i 1879 dla samochodów osobowych.

ZOBACZ TEŻ:

Kto odpowiada za opóźnienia?

Prace w ramach SKM są zależne nie tylko od miasta. Za infrastrukturę kolejową odpowiada spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. W tej części inwestycji są opóźnienia. Kulą u nogi są dwa zadania zlecone przez kolejową spółkę, a które wykonuje spółka Trakcja S.A.

Pierwsze to modernizacja 24 km linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police.

  • Drugie zadanie to modernizacja wybranych elementów infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych 273 (tzw. „Nadodrzanka”), 351 (Poznań Główny – Szczecin Główny) oraz 401 ( Szczecin Dąbie - Świnoujście).

- Priorytetem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest zrealizowanie ważnego społecznie projektu do końca unijnej perspektywy finansowej, do końca 2023 roku - poinformował nas Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

SPRAWDŹ TAKŻE:

Największa inwestycja polskiej chemii będzie droższa? Koreań...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński