Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Wiemy, kiedy tramwaje wrócą na trasę do dworca Szczecin Główny

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wykonawca prac na Pomorzanach planuje udostępnienie przebudowywanej ulicy Kolumba dla ruchu tramwajowego, pod koniec trzeciego kwartału przyszłego roku.
Wykonawca prac na Pomorzanach planuje udostępnienie przebudowywanej ulicy Kolumba dla ruchu tramwajowego, pod koniec trzeciego kwartału przyszłego roku. Andrzej Szkocki
Powrót komunikacji tramwajowej na fragment ulicy Kolumba w Szczecinie jest powiązany z zakończeniem prac na ulicy Żołnierskiej. W planach miasta jest również poprawa kursowania przynajmniej dwóch linii tramwajowych.

Obecnie tramwaje dwukierunkowe kursują wahadłowo na trasie Żołnierska - Mickiewicza, stało się to po tym jak zlikwidowano pętlę "Krzekowo". Ma to związek z pracami nad przedłużeniem trasy tramwajowej z ulicy Szafera do torowiska na ulicy Żołnierskiej. Gdy zakończą się prace, tabor będzie mógł zostać skierowany na nowe torowisko przez Nabrzeże Wieleckie i kawałek ulicy Kolumba, aż pod dworzec.

- Realny scenariusz to na dziś wakacje przyszłego roku. Jest to powiązane z wykorzystaniem tramwajów dwukierunkowych na ul. Mickiewicza. Gdy prace tam dobiegną końca, jest plan by tramwaje dwukierunkowe jeździły właśnie w okolice dworca - mówi Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

Dodajmy, że wykonawca prac na Pomorzanach planuje udostępnienie przebudowywanej ulicy Kolumba dla ruchu tramwajowego, pod koniec trzeciego kwartału przyszłego roku.

Wiemy też, że są plany związane z poprawą kursowania dwóch linii. "Jedenastka" od 16 września w dni powszednie poza godzinami szczytu oraz w soboty i dni świąteczne kursuje w skróconej relacji Pomorzany - plac Żołnierza Polskiego. Ma znowu kursować na pętlę "Ludowa" przez cały dzień.

- W pierwszej kolejności ruszy tramwaj linii 11. Jest szansa, że zdarzy się to już od stycznia. Natomiast w miarę zatrudniania nowych motorniczych spółka Tramwaje Szczecińskie będzie dążyć do uruchomienia także linii 10 na poprzedniej trasie - informuje Piotr Krzystek.

Co z taborem?

Przypomnijmy, że w taborze Tramwajów Szczecińskim jest sześć tramwajów dwukierunkowych Moderus Beta MF 29 AC BD. W przyszłości Szczecin chce kupować tylko dwukierunkowe tramwaje, które sprawdzają się na czas zamknięcia tras.

- Wiemy, że są kolejne generacje tych tramwajów, są znacznie droższe, ciągle mamy ich za mało, chcemy kupować tylko takie tramwaje - mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Chcemy żyć wolniej - ciekawa analiza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński