W Kamieniu Pomorskim boją się, że PKP zwinie im tory

Agnieszka Tarczykowska agnieszka.tarczykowska@mediaregionalne.pl
– Właściwie tylko pociągami dojeżdżam na uczelnię, bo jest szybko, wygodnie i taniej. Mam na nie zniżki, okazując legitymację studencką. Chociażby ze względu na młode osoby nie powinno się likwidować połączeń kolejowych, a do nierentownych państwo powinno dopłacać – uważa Partyk Baryła.
– Właściwie tylko pociągami dojeżdżam na uczelnię, bo jest szybko, wygodnie i taniej. Mam na nie zniżki, okazując legitymację studencką. Chociażby ze względu na młode osoby nie powinno się likwidować połączeń kolejowych, a do nierentownych państwo powinno dopłacać – uważa Partyk Baryła. Agnieszka Tarczykowska
Pogłoski o likwidacji nierentownych linii kolejowych w Zachodniopomorskiem martwią pasażerów i niepokoją samorządowców, którzy obawiają się, że może to być wizja niedalekiej przyszłości.

- Niepokoją mnie ostatnie informacje, jakie do mnie docierają o zwijaniu torów przez Polskie Linie Kolejowe - mówi poseł Grzegorz Napieralski. - Wśród wymienianych tras jest szlak z Kamienia Pomorskiego do Wysokiej Kamieńskiej, który nadal jest użytkowany. Nie powinno być zgody ze strony władz naszego województwa na likwidację tego szlaku kolejowego, bo w tej sytuacji okazuje się, że nasze inwestycje w tabor kolejowy są niewłaściwym działaniem, a nakłady na infrastrukturę drogową za małe, gdyż zwiększenie liczby aut na drogach podniesie wskaźniki związane z niebezpieczeństwem w ruchu drogowym i skutkować będzie zwiększeniem korków, a nie o to nam przecież chodzi.

Jak przyznaje Bronisław Grzegorz Karpiński, burmistrz Kamienia Pomorskiego, sprawa od dziesięciu lat powraca jak bumerang.

- Stanowczo sprzeciwiamy się takiemu projektowi i stoimy na stanowisku, że połączenie należy utrzymać - zapewnia.

Pomysłowi likwidacji połączenia sprzeciwiają się władze wszystkich gmin na trasie linii kolejowej z Kamienia do Wysokiej Kamieńskiej.

- Dla wielu mieszkańców pociąg to jedyny środek transportu do pracy, a dla młodzieży szkolnej do szkół czy uczelni wyższych w Szczecinie - mówi Andrzej Danieluk, burmistrz Golczewa. - W sezonie letnim połączenie kolejowe ułatwia wczasowiczom dojazd do miejscowości nadmorskich, a kuracjuszom do uzdrowiska.

W tym roku minęło 120 lat od wjazdu pierwszego pociągu kolei żelaznej do Kamienia Pomorskiego. Z tej okazji kamieńskie muzeum wydało okolicznościowe kartki pocztowe i datownik. A na piątek, 23 listopada miasto szykuje specjalną uroczystość upamiętniającą wydarzenie sprzed ponad wieku. Burmistrz Kamienia i mieszkańcy mają nadzieję, że nie będzie to ostatni jubileusz związany z rozwojem kolei w Kamieniu.

- Likwidacja połączenia do Wysokiej Kamieńskiej to beznadziejny pomysł, który znacznie utrudniłby ludziom życie i sprawił, że miasto zostanie, w pewnym sensie, zepchnięte na margines - komentują mieszkańcy Kamienia Pomorskiego.

Choć decyzja o likwidacji połączenia z Kamienia do Wysokiej Kamieńskiej oficjalnie nie zapadła, to jednak obawy co do zamykania niektórych połączeń ma sam
marszałek.

- Mój szczególny niepokój wzbudza informacja o propozycji likwidacji kilku linii kolejowych, co w praktyce oznaczałoby całkowite odcięcie od sieci kolejowej Zakładów Chemicznych "Police" oraz lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie, stanowiącej główne zaplecze techniczne spółki Przewozy Regionalne w naszym województwie - zaznacza w korespondencji z posłem Olgierd Geblewicz, marszałek. - Koncepcje nie były konsultowane z samorządem województwa, w związku z powyższym wystąpiłem do prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o wyjaśnienie intencji spółki.

W wyjaśnieniu, jakie trafiło do marszałka prezes PKP PLK tłumaczy, że materiały, jakie ujrzały światło dzienne są jedynie częścią analiz ekonomicznych funkcjonowania poszczególnych linii kolejowych.

- Wszelkie dalsze plany i decyzje dotyczące przyszłości infrastruktury kolejowej na obszarze województwa będą monitorowane w sposób ciągły, a żadne działania PKP PLK S.A. niekorzystne dla regionu nie uzyskają mojej aprobaty - zapewnia marszałek województwa.

- Właściwie tylko pociągami dojeżdżam na uczelnię, bo jest szybko, wygodnie i taniej. Mam na nie zniżki, okazując legitymację studencką. Chociażby ze względu na młode osoby nie powinno się likwidować połączeń kolejowych, a do nierentownych państwo powinno dopłacać - uważa Partyk Baryła.

Kościoły zdrowego ciała, siłownie obeszły przepisy

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Social

Szanowny podatniku, powinieneś oczywiście także zrezygnować z dopłat do służby zdrowia, policji, wojska, szkół i tak dalej. Możesz nie mieć przecież ochoty płacić na to bo zdrowy jesteś, lubisz depnąć sobie na drodze, nie obawiasz się wojny a dzieci nie masz.
Dzidę sobie wystrugaj i dalej do lasu po mięso i skórę na zimę. O chruście nie zapomnij!

T
TZ.

Oczywiście, komunikacja publiczna jest potrzebna. Tak jak poczta i policja. Niech nawet państwo do niej dopłaca.
Ale tu jest Polska, tu nikt nie mysli o interesie publicznym.

P
Podatnik

Patryku Baryła! Nie mam ochoty dopłacać do linii kolejowej służącej Patrykowi Baryle, i to okazjonalnie. Na tej linii należy urządzić ścieżkę rowerową. Niech Patryk Baryła kupi sobie rower i zapier*ala. Patryk Baryła będzie zdrowszy i może nawet wygra Wyścig Pokoju, albo Tour de France. Ale coś mi się widzi, że prędzej złapie france.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3