Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tunel w Świnoujściu. Wyłoniono firmy do drugiego etapu

Marek Rudnicki
Marek Rudnicki
Zakończył się I etap przetargu na realizację tunelu w Świnoujściu.

GDDKiA zakończyła ocenę wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu.

Do II etapu postępowania przetargowego zostało zakwalifikowanych 14 przedsiębiorstw i konsorcjów.

Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 50 miesięcy na wykonanie zadania (konkretnie od 47 do 50). W tym okresie na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID (Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej) przeznaczono 15 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Do złożenia ofert cenowych zostali zaproszeni wszyscy, którzy zgłosili się do przetargu. A zgłosili się:
1. OHL
2. Polaqua
3. Konsorcjum: Toto Costruzioni Generali, ICM
4. Konsorcjum: Impresa Pizzarotti, Pizzarotti
5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras
6. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman
7. Konsorcjum: Torpol, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Metro, Cooperativa Muratori & Cementisti
8. Konsorcjum: China Harbour Engineering Company, Mosty-Łódź
9. Konsorcjum: Societa Italiana per Condotte d'Acqua, Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi, NDI
10. Konsorcjum: Porr Polska Infrastructure, Porr Bau, Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut, Energopol-Szczecin
11. Konsorcjum: Strabag Infrastruktura Południe, Strabag (Polska), Strabag (Austria)
12. Konsorcjum: Astaldi, Ghella
13. Konsorcjum: Itinera, Dogus Insaat ve Ticaret, Seli Overseas, Budner Infrastruktura
14. Konsorcjum: Metrostav Polska, Metrostav (Czechy)

Kryteriami w przetargu są cena (90 proc.) i czas realizacji (10 proc.) - wspomniany już okres od 47 do 50 miesięcy.
Całkowita długość tunelu z podjazdami ma wynieść około 3,4 km. W tym przewidziany jest odcinek ponad 1,4 km jednorurowego tunelu, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów. Zostanie wykonana w nim dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m. Poniżej jezdni powstanie również tunel ewakuacyjny.

Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin. Zastąpi obecne przeprawy promowe.

Przypomnijmy, że GDDKiA ogłosiła przetarg w kwietniu 2016 r. po podpisaniu aneksu do porozumienia z 2007 r. pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, GDDKiA oraz prezydentem Świnoujścia ws. realizacji stałego połączenie wysp Uznam i Wolin. Na jego mocy GDDKiA będzie się zajmowała prowadzeniem inwestycji. Jej finansowanie oraz późniejsze utrzymanie będzie już w gestii Świnoujścia.

Zobacz także: Janusz Żmurkiewicz i Barbara Michalska - prezydent z zastępczynią o przełomowym dla miasta momencie

Zobacz zdjęcia lotnicze odcinka drogi S6 Goleniów – Kiełpino

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński