Start robót torowych. Zamknięcie ulic na Niebuszewie
W ramach pierwszego etapu robót prace prowadzone będą na:
- ulicy Kołłątaja na odcinku od ronda Giedroycia do ronda Sybiraków
- oraz wzdłuż ulicy Asnyka na odcinku od ronda Sybiraków do ul. Boguchwały.
Prace odbywać się będą przy całkowitym zamknięciu ruchu w ciągu tych ulic.
W związku z tym wprowadzone zostaną także zmiany w komunikacji miejskiej. Okolice zamkniętych ulic będą przez miejskie służby monitorowane, a zatwierdzone rozwiązania w razie konieczności modyfikowane.
ZOBACZ TEŻ:
KOMUNIKACJA MIEJSKA W SZCZECINIE
W związku z rozpoczęciem etapu 1 przebudowy torowisk tramwajowych od 9.01.2021 wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.
Tramwaje linii 2 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy na trasie Las Arkoński – Turkusowa.
Tramwaje linii 10 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy na trasie Gumieńce – Potulicka.
Tramwaje linii 12 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy na trasie Las Arkoński – Pomorzany.
Na pętli „Kołłątaja” nastąpi zmiana kierunku ruchu – autobusy wjeżdżać będą od strony ronda Giedroycia, a wyjeżdżać przez ul. Barbary i ul. Długosza.
Autobusy linii 51 i 78 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od przystanku „Krasińskiego Wiadukt” przez ul. Krasińskiego, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia do pętli „Kołłątaja”; powrót przez ul. Barbary, ul. Długosza, al. Wyzwolenia, ul. Krasińskiego do przystanku „Krasińskiego Wiadukt” i dalej bez zmian. Nieczynne będą przystanki „Niemcewicza” i „Dworzec Niebuszewo”. W zamian uruchomiony zostanie przystanek „Krasińskiego” (w obu kierunkach – wspólny z liniami tramwajowymi).
Autobusy linii 87 na kursach do pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od przystanku „Krasińskiego Wiadukt” przez ul. Krasińskiego, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia do ul. Staszica i dalej bez zmian; powrót tą samą trasą. Nieczynne będą przystanki „Niemcewicza” i „Dworzec Niebuszewo”. W zamian uruchomiony zostanie przystanek „Krasińskiego” (w obu kierunkach – wspólny z liniami tramwajowymi).
Autobusy linii 87 na kursach do pętli „Kołłątaja” kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą jak linie 51 i 78.
Autobusy linii 69 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą:
- od przystanku „Orzeszkowej” przez ul. Naruszewicza, ul. Krasińskiego, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia do pętli „Kołłątaja”; powrót przez ul. Barbary, ul. Długosza, ul. Naruszewicza do ul. Kołłątaja i dalej bez zmian. Nieczynny będzie przystanek „Niemcewicza”. W zamian uruchomiony zostanie przystanek „Krasińskiego” (w kierunku pętli „Kołłątaja” – wspólny z liniami tramwajowymi) oraz „Orzeszkowej” (w kierunku pętli „Rugiańska” – naprzeciwko przystanku w stronę pętli „Kołłątaja”). Przystanek „Orzeszkowej” w obu kierunkach będzie miał status przystanku stałego.Na linii 69 wszystkie kursy realizowane będą na trasie Kołłątaja – Rugiańska (bez wydłużeń do pętli „Ludowa”).
Autobusy linii 57, 63 i 82 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą:
- od ul. Cyryla i Metodego przez ul. Ofiar Oświęcimia, ul. Staszica, rondo Giedroycia do pętli „Kołłątaja”; powrót przez ul. Barbary, ul. Długosza, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia, ul. Staszica, ul. Ofiar Oświęcimia do ul. Cyryla i Metodego i dalej bez zmian. Nieczynne będą przystanki „Niemcewicza” i „Boguchwały”. W zamian uruchomione zostaną przystanki „Ofiar Oświęcimia” (w kierunku pętli „Kołłątaja” wspólny z liniami 53, 60 i 67; w kierunku ul. Cyryla i Metodego na ul. Ofiar Oświęcimia za skrzyżowaniem z ul. Staszica).Ponadto:
a) W obu kierunkach autobusy będą się dodatkowo zatrzymywać na przystankach „Kołłątaja” w ciągu ul. Staszica;
b) Przystanki „Cyryla i Metodego” zostaną czasowo przeniesione z dotychczasowej lokalizacji w rejon skrzyżowania ul. Cyryla i Metodego z ul. Ofiar Oświęcimia.Autobusy linii B kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od przystanku „Krasińskiego Wiadukt” przez ul. Krasińskiego, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia, ul. Staszica, ul. Lubomirskiego do al. Wyzwolenia i dalej bez zmian. Nieczynny będzie przystanek „Niemcewicza”. Przystanek „Kołłątaja” w obu kierunkach zlokalizowany będzie w ciągu ul. Staszica (wspólny z liniami 53, 60 i 67).
Na linii B odwołane zostają skomunikowania z linią 51.
Autobusy linii 522 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od ul. Cyryla i Metodego przez ul. Ofiar Oświęcimia, ul. Staszica do ronda Giedroycia i dalej bez zmian; powrót tą samą trasą. Nieczynne będą przystanki „Niemcewicza” i „Boguchwały”. W zamian uruchomione zostaną przystanki „Ofiar Oświęcimia” (w kierunku prawobrzeża wspólny z liniami 53, 60 i 67; w kierunku ul. Cyryla i Metodego na ul. Ofiar Oświęcimia za skrzyżowaniem z ul. Staszica). Dodatkowo przystanki „Cyryla i Metodego” zostaną czasowo przeniesione z dotychczasowej lokalizacji w rejon skrzyżowania ul. Cyryla i Metodego z ul. Ofiar Oświęcimia.
Autobusy linii 523 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od przystanku „Orzeszkowej” przez ul. Naruszewicza, ul. Krasińskiego, al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia i dalej bez zmian; powrót tą samą trasą. Nieczynny będzie przystanek „Niemcewicza”. W zamian uruchomiony zostanie przystanek „Krasińskiego” (w obu kierunkach – wspólny z liniami tramwajowymi) oraz „Orzeszkowej” (w kierunku pętli „Wiszesława” – naprzeciwko przystanku w stronę pętli „Cukrowa”).
Zmiany lokalizacji przystanków na pętli „Kołłątaja”.
ZOBACZ TEŻ:
ORGANIZACJA RUCHU W SZCZECINIE
W ramach pierwszego etapu robót prace prowadzone będą na
- ul. Kołłątaja na odcinku od ronda Giedroycia do Ronda Sybiraków
- oraz wzdłuż ulicy Asnyka na odcinku od ronda Sybiraków do ul. Boguchwały.
Prace odbywać się będą przy całkowitym zamknięciu ruchu w ciągu tych ulic.
W związku z tym wprowadzone zostaną następujące zmiany w organizacji ruchu drogowego:
- W ciągu alei Wyzwolenia na odcinku od ulicy Odzieżowej do ronda Giedroycia, wewnętrzny pas ruchu przeznaczony będzie wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej, z wyjątkiem odcinka przez skrzyżowaniem z ulicą Felczaka, gdzie możliwy będzie z tego pasa skręt w lewo dla wszystkich pojazdów.
- W ciągu alei Wyzwolenia na odcinku od ulicy Krasińskiego do Ronda Giedroycia wewnętrzny pas ruchu przeznaczony będzie wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej
- Wjazd z ronda Giedroycia na ul. Kołłątaja możliwy będzie tylko dla autobusów komunikacji miejskiej wjeżdżających na pętlę „Kołłątaja”. Ruch na pętli będzie odbywał się w przeciwnym kierunku niż obecnie. Autobusy wyjeżdżać będą przez ulicę Barbary do ulicy Długosza
- Przejazd ulicą Niemcewicza przez plac budowy będzie zamknięty
- Przejazd ulicą Kadłubka przez plac budowy będzie możliwy na kierunku od ulicy Niemcewicza do Kołłątaja
- Ulica Długosza na odcinku od ul. Św. Barbary do al. Wyzwolenia będzie ulicą jednokierunkową w kierunku al. Wyzwolenia
- Na skrzyżowaniu ulic Naruszewicza – Kołłątaja – Kadłubka zmienione zostanie pierwszeństwo przejazdu
ZOBACZ TEŻ:
Więcej o inwestycji:
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie.
Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców.
Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.
Zakres robót obejmuje:
- przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
- przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
- przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
- przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
- przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
- przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
- nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
- budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
- integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
- ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
- budowę wydzielonych miejsc postojowych,
- budowę pasów rowerowych,
- przebudowę chodników oraz zjazdów,
- przebudowę sieci trakcyjnej,
- przebudowę oświetlenia ulicznego,
- przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Pracami zajmie się krakowska firma ZUE S.A., która znana jest u nas z innych inwestycji, w tym przebudowy
Wykonawca – ZUE S.A - będzie miał 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą "PRZEBUDOWA TOROWISKA WRAZ Z SIECIĄ TRAKCYJNĄ OD PL. ŻOŁNIERZA DO PĘTLI NIEBUSZEWO ORAZ W CIĄGU PL. ŻOŁNIERZA POLSKIEGO – UL. MATEJKI – UL. PIŁSUDSKIEGO (DO PL. RODŁA)”. Wartość umowy to 174 mln zł.
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?