Wielka przebudowa torowisk w Szczecinie ruszy wstyczniu. Na początek odcinek od dworca Niebuszewo do placu Rodła

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński

Wideo

Zobacz galerię (3 zdjęcia)
Pracami zajmie się sprawdzony w naszym mieście wykonawca - firma ZUE S.A. 11 grudnia podpisano umowę wartą 174 429 663, 24 złotych. Inwestycja obejmie modernizację torowisk od al. Niepodległości po dworzec Niebuszewo, w tym przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego.

Jedna z największych inwestycji w Szczecinie

- Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. - Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo.

Pracami zajmie się krakowska firma ZUE S.A., która znana jest u nas z innych inwestycji, w tym przebudowy

- Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów. W styczniu rozpocznie się pierwszy z nich i będzie realizowany odcinkowo w rejonie Dworca Niebuszewo oraz Placu Żołnierza. Trwają ostatnie prace przy projektowaniu optymalnych rozwiązań przy czasowych organizacjach ruchu - informuje Hanna Pieczyńska. - Utrudnień w tak newralgicznych punktach uniknąć się nie da, chodzi jednak o to, żeby uciążliwość dla mieszkańców – pasażerów komunikacji miejskiej oraz kierowców była jak najmniejsza.

ZOBACZ TEŻ:

Priorytet dla komunikacji i przystanki wiedeńskie

W ramach inwestycji zostanie nadany priorytet dla komunikacji miejskiej na całym wspomnianym odcinku, poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych.

Pasażerowie będą mogli korzystać z przystanków tzw. wiedeńskich (znanych już z ul. Arkońskiej), umożliwiających łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju.

Przewidziano także:

  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

ZOBACZ TEŻ:

Co zmieni się?

Pojazdy indywidualne nie będą mogły korzystać z pasów autobusowo – tramwajowych, co umożliwi nadanie priorytetu przejazdu komunikacji miejskiej.

Powstaną nowe relacje tramwajowe na placu Rodła:

  • od Placu Grunwaldzkiego w kierunku Placu Żołnierza Polskiego
  • i od ul. Matejki w kierunku Niebuszewa.

Na placu Żołnierza Polskiego będą nowe rozjazdy w relacji od Trasy Zamkowej w kierunku Placu Rodła, co w połączeniu tworzy tzw. pętlę uliczną, która w przypadku zdarzeń losowych (np. kolizja na torowisku, awaria tramwaju, autobusu, itp.) umożliwi funkcjonowanie komunikacji bez większych utrudnień.

Natomiast na ulicy Roosevelta zaprojektowano stanowiska odstawcze dla autobusów. Na skrzyżowaniach al. Wyzwolenia – Mazowiecka i Matejki – Mazowiecka – Roosevelta bezkolizyjne - z komunikacją indywidualną - wjazdy dla autobusów na torowiska tramwajowe.

Na tych skrzyżowaniach zaprojektowano sygnalizacje świetlne.

ZOBACZ TEŻ:

Dworzec Niebuszewo po nowemu

W ciągu ulicy Kołłątaja wyznaczone zostaną dodatkowo pasy rowerowe, torowisko tramwajowe zostanie wydzielone organizacją ruchu i przeznaczone do poruszania się po nim jedynie pojazdom komunikacji miejskiej oraz pojazdom uprzywilejowanym. Obok torowiska wyznaczone zostaną w ramach jezdni pasy rowerowe oraz stanowiska postojowe wzdłuż krawędzi jezdni dla samochodów osobowych. W rejonach skrzyżowań przekrój jezdni zostanie zawężony w celu skrócenia przejść dla pieszych.

ZOBACZ TEŻ:

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie