reklama

Szczecin: Umowa na przebudowę węzłów Wyszyńskiego i placu Szarych Szeregów podpisana

Oskar Masternak
Oskar Masternak
Plac Szarych Szeregów Mat. Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o.
Podpisana w poniedziałek umowa daje zielone światło dla gruntownej modernizacji placu Szarych Szeregów i skrzyżowania ulicy Wyszyńskiego z Nabrzeżem Wieleckim w Szczecinie.

Szczecin: Przebudowa węzłów Wyszyńskiego i placu Szarych Szeregów

Przebudowa tych węzłów jest elementem szerszego projektu realizowanego od dłuższego czasu przez miasto.

- To kolejne ważne zadanie, które niebawem rozpocznie się w naszym mieście. Duży projekt poprawiający infrastrukturę tramwajową. Istotny w kontekście poprawy jakości komunikacji miejskiej i przewozów tramwajowych, ale także, komfortu i bezpieczeństwa pasażerów oraz kierowców - mówił Piotr Krzystek prezydent Szczecina.

Obie inwestycje wykona krakowska firma ZUE S.A., która wcześniej wykonywała między innymi przebudowę torowisk na alei Piastów czy remont zajezdni Pogodno.

- Mamy do wykonania dwa ważne węzły, przy czym zmieni się nie tylko samo torowisko, ale również otoczenie. Przed nami również poważne prace podziemne - tłumaczył Marcin Wiśniewski, wiceprezes ZUE S.A

Prace będą podzielone na kilka etapów. Najpierw ma powstać projekt czasowej organizacji ruchu. Dopiero później rozpoczną się widoczne działania.

- Będziemy się starali jak najszybciej przystąpić do prac. Nie wiem jeszcze czy nastąpi to w tym roku - podkreśla wiceprezes Wiśniewski.

CZYTAJ TEŻ:

Duże zmiany

Przebudowa węzła Wyszyńskiego:

Zakres przebudowy węzła „Wyszyńskiego” obejmuje między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej oraz częściowo uzbrojenie podziemne.

Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej.

W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo-tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska.

Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

CZYTAJ TEŻ:

Przebudowa węzła Szarych Szeregów:

Zakres zmian na węźle „Szarych Szeregów” obejmuje między innymi całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatce rozjazdów oraz torów w al. Marszałka Józefa Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia), remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronu przystankowego.

Układ relacji torowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na Placu Szarych Szeregów pozostanie nie zmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900 metrów toru pojedynczego.

ZOBACZ TAKŻE: Tak zagospodarują przestrzeń na alei Wojska Polskiego. Z parkowaniem na środku ulicy

Tak zagospodarują przestrzeń na alei Wojska Polskiego. Z par...

CZYTAJ TEŻ:

Utrudnienia dla mieszkańców

Najpierw ma zostać przebudowany węzeł „Szarych Szeregów”, a następnie „Wyszyńskiego”.

- Od momentu podpisania umowy wykonawca ma 450 dni na zrealizowanie obu inwestycji. Prace na każdym węźle powinny potrwać około czterech miesięcy - zaznacza Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie.

Na ten czas wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. W czasie przebudowy węzła „Wyszyńskiego” wyłączony zostanie ruch tramwajowy na ulicy Energetyków.

Na Prawobrzeżu tramwaje będą kursować jedynie między pętlą Turkusowa i Basenem Górniczym.

- Chcielibyśmy, aby remont tego węzła został przeprowadzony w terminie wakacyjnym. Powinien się on rozpocząć w momencie, gdy zakończone zostaną prace na węźle „Granitowa”, by nie ograniczać możliwości wyjazdu z centrum Szczecina jedynie do Trasy Zamkowej - tłumaczy Marcin Przepiera, zastępca prezydenta miasta.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ranking miast przyjaznych kierowcom 2019. Jak wypadł Szczecin? Zobacz raport! [WIDEO]

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Transportowiec
4 listopada, 21:25, Pieszy mieszkaniec:

Może wreszcie jakieś przejścia podziemne dla pieszych albo naziemne i ulice troszkę wkopać? Nic innego się w tym mieście nie robi tylko nowe ronda i nowe rozjazdy dla tramwajów. Pieszy ma coraz gorzej. A mógłby bezkolizyjnie pokonać sobie rondo szarych szeregów, nie modląc się o rozjechanie przez auto czy uciekając przed dzwoniącym tramwajem

5 listopada, 09:31, Będzie się działo:

Przejścia podziemne? Jedno było. Były plany na rozbudowę tej inwestycji. Projektant pieniądze wziął, a władze podjęły decyzję o zasypaniu. Spowolnili ruch puszczając pieszych górą. Cofamy się? Tak! Brak przepraw przez Odrę uswiadomi wielu z nas przebudowa Wyszyńskiego. Ciekawe gdzie będzie zaczynał się korek?😆😆

Ta decyzja o zasypaniu przejścia powinna być karalna, a winni tej bzdurnej decyzji własnoręcznie odkopać i wyremontować to przejście. W normalnym kraju byłoby ono przedsionkiem galerii handlowej z bezpośrednim wejściem do niej. Tu jak zwykle debilni spowalniacze ruchu zniszczyli wszystko co kojarzy się z nowoczesną komunikacją miasta

B
Będzie się działo
4 listopada, 21:25, Pieszy mieszkaniec:

Może wreszcie jakieś przejścia podziemne dla pieszych albo naziemne i ulice troszkę wkopać? Nic innego się w tym mieście nie robi tylko nowe ronda i nowe rozjazdy dla tramwajów. Pieszy ma coraz gorzej. A mógłby bezkolizyjnie pokonać sobie rondo szarych szeregów, nie modląc się o rozjechanie przez auto czy uciekając przed dzwoniącym tramwajem

Przejścia podziemne? Jedno było. Były plany na rozbudowę tej inwestycji. Projektant pieniądze wziął, a władze podjęły decyzję o zasypaniu. Spowolnili ruch puszczając pieszych górą. Cofamy się? Tak! Brak przepraw przez Odrę uswiadomi wielu z nas przebudowa Wyszyńskiego. Ciekawe gdzie będzie zaczynał się korek?😆😆

G
Gość z daleka

Podobno Stettin posiada metro, tylko szwaby nie chcą zdradzić mapy połączeń, bo tym metrem można dojechać aż do Hamburga,a nawet do Świnoujścia.

m
mario

Czy zrobią na Pl.Rodła obiecane smarownice na torowisku pisk kół tramwajów doprowadza mnie do furii.

z
zssa
4 listopada, 18:59, lalo:

Szczecin, w spadku po Niemcach ma wyjątkowo przyjazny dla komunikacji masowej układ ulic, w tym całe nieomal Śródmieście z wydzielonymi trasami tramwajowymi (wiem oczywiście, że nie zawsze tam one były). To wielka szansa na sprawną komunikację masową, gdyż, bez szkody dla ruchu tramwajów, a z korzyścią dla płynności ruchu pozostałych pojazdów, mozna autobusy przerzucić na torowiska. Nie jest argumentem, że one nie wytrzymają ciężaru autobusów, bo to tylko problem techniczny, do rozwiązania, a dzieło można rozłożyć na kilka lat. Przy okazji trzeba zlikwidować dziwoląg komunikacyjny, którym jest przystanek końcowy autobusów z północnych dzielnic Szczecina przy Radissonie, nie przystający wielkiemu miastu, jakim jest Szczecin. Powinny one przejeżdżać przez centrum, tak aby można było bez przesiadki dojechać do Bramu Portowej i dalej dworca PKP i tam kończyć bieg (np. robiąc rundę poprzez Narutowicza, Potulicką, Czarnieckiego). Przeważającą część trasy odbywałyby po torowiskach. Można by je także skierować na Narutowicza, bo to dzisiaj istna pustynia dla komunikacji zbiorowej (a w jej pobliżu rosną coraz to nowe domy mieszkalne).

po co tramwaje i autobusy mają jeździć na tych samych trasach ?? czy nie można tak wszystkiego skomunikować, by przesiadać się w odpowiednich lokalizacjach i węzłach a nie gonić po jednym torowisku 3 tramwaje i 2 autobusy w tym samym kierunku.. Plac rodła to ścisłe centrum i jeden z ważniejszych centrów komunikacyjnych i przesiadkowych, więc dlaczego przenosić autobusy ?? jakoś w europie dworce autobusowe są w centrum, ale o wiele lepiej zlokalizowane, no pod zadaszonymi kamienicami... co byś chciał na rodła ? park :) ?? deptak :) ?? i żadnych autobusów na narutowicza, to jest droga krajowa, już zapchana i w szczycie dramat, poza autami leci tu tranzyt... jedynie tramwaj mógłby tam środkiem śmigać do potulickiej i to miałoby sens dla okolicznych

P
Pieszy mieszkaniec

Może wreszcie jakieś przejścia podziemne dla pieszych albo naziemne i ulice troszkę wkopać? Nic innego się w tym mieście nie robi tylko nowe ronda i nowe rozjazdy dla tramwajów. Pieszy ma coraz gorzej. A mógłby bezkolizyjnie pokonać sobie rondo szarych szeregów, nie modląc się o rozjechanie przez auto czy uciekając przed dzwoniącym tramwajem

m
misiek
4 listopada, ‎18‎:‎59, lalo:

Szczecin, w spadku po Niemcach ma wyjątkowo przyjazny dla komunikacji masowej układ ulic, w tym całe nieomal Śródmieście z wydzielonymi trasami tramwajowymi (wiem oczywiście, że nie zawsze tam one były). To wielka szansa na sprawną komunikację masową, gdyż, bez szkody dla ruchu tramwajów, a z korzyścią dla płynności ruchu pozostałych pojazdów, mozna autobusy przerzucić na torowiska. Nie jest argumentem, że one nie wytrzymają ciężaru autobusów, bo to tylko problem techniczny, do rozwiązania, a dzieło można rozłożyć na kilka lat. Przy okazji trzeba zlikwidować dziwoląg komunikacyjny, którym jest przystanek końcowy autobusów z północnych dzielnic Szczecina przy Radissonie, nie przystający wielkiemu miastu, jakim jest Szczecin. Powinny one przejeżdżać przez centrum, tak aby można było bez przesiadki dojechać do Bramu Portowej i dalej dworca PKP i tam kończyć bieg (np. robiąc rundę poprzez Narutowicza, Potulicką, Czarnieckiego). Przeważającą część trasy odbywałyby po torowiskach. Można by je także skierować na Narutowicza, bo to dzisiaj istna pustynia dla komunikacji zbiorowej (a w jej pobliżu rosną coraz to nowe domy mieszkalne).

Zgoda, tylko do tego trzeba być menedżerem a nie Krzystkiem. Ludzie, obudźcie się! Zobaczcie jak inne miasta, nawet dużo mniejsze, się rozwijają. Zostaliście daaaaaleko z tyłu. Co tu jest? Ano odpowiem: Lombard-Małpka-Kantor-Komis-Lombard-Monopolowy-Złotnik-Biuro Nieruchomości- Lombard-Pijalnia Piwa-Komis-Studio Tatuażu.. itd. Oto cały Szczecin i jego "smol-biznes"

ż
żul z ul. wielkiej

Most Dlugi - tylko dwupoziomowy!!

a jak nie, to zapomniec o Lasztowni jako "serce ciecina".

l
lalo

Szczecin, w spadku po Niemcach ma wyjątkowo przyjazny dla komunikacji masowej układ ulic, w tym całe nieomal Śródmieście z wydzielonymi trasami tramwajowymi (wiem oczywiście, że nie zawsze tam one były). To wielka szansa na sprawną komunikację masową, gdyż, bez szkody dla ruchu tramwajów, a z korzyścią dla płynności ruchu pozostałych pojazdów, mozna autobusy przerzucić na torowiska. Nie jest argumentem, że one nie wytrzymają ciężaru autobusów, bo to tylko problem techniczny, do rozwiązania, a dzieło można rozłożyć na kilka lat. Przy okazji trzeba zlikwidować dziwoląg komunikacyjny, którym jest przystanek końcowy autobusów z północnych dzielnic Szczecina przy Radissonie, nie przystający wielkiemu miastu, jakim jest Szczecin. Powinny one przejeżdżać przez centrum, tak aby można było bez przesiadki dojechać do Bramu Portowej i dalej dworca PKP i tam kończyć bieg (np. robiąc rundę poprzez Narutowicza, Potulicką, Czarnieckiego). Przeważającą część trasy odbywałyby po torowiskach. Można by je także skierować na Narutowicza, bo to dzisiaj istna pustynia dla komunikacji zbiorowej (a w jej pobliżu rosną coraz to nowe domy mieszkalne).

Z
ZK

No i pięknie. Niech robią. Ważny węzeł dla miasta, mieszkańców. Zarówno funkcjonalnie jak i estetycznie powinno się tam pozmieniać. Widać, że idzie wszystko w dobrą stronę. Torowisko, rewitalizacja al.Wojska Polskiego, sporo remontów rezydencji od al. Wojska Polskiego w pobliżu placu. Powinni się jeszcze skupić na samymy placu. Remonty elewacji wszystkich kamienic na pl. Szarych Szeregów no i te kwiaty gdzieś przenieść z tego centralnego widoku np. za kurczaka. W sumie ten kurczak też tak sobie w tamtym miejscu, ale przynajmniej jest troche z boku i łatwiej przy niem zaparkować. Czekam na kolejne zmiany. Tak trzymać.

B
Bc

Dobrze, że w końcu Szarych Szeregów zostanie wyremontowane. Jednak kolejny raz w Szczecinie niszczy się coś, co zostało już wyremontowane ( Wyszyńskiego). Rozumiem, że autobusy musiały wrócić do zatok, bo nawierzchnia dla tramwajów była zbyt obciążona. Ale takie sytuacje powinni przewidzieć i wziąć pod uwagę inżynierowie. Chyba, że jaka płaca taka praca.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3