Zakres planowanych prac obejmuje nie tylko remont wymienionych ulic, a także budowę skrzyżowania z ruchem okrężnym (skrzyżowanie ulic Logistycznej i Hryniewieckiego), chodników i dróg dla rowerów, remont przejazdów kolejowych.
Przebudowane zostaną podziemne sieci, w tym kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi. Zadanie obejmuje również budowę i przebudowę oświetlenia ulicznego. W optymistycznym wariancie - bez odwołań w sprawie przetargu - prace mogłyby ruszyć w połowie roku.
- W zakres inwestycji wejdzie również kompleksowa przebudowa osiedlowej sieci ciepłowniczej wraz z przyłączami oraz kanalizacją teletechniczną wzdłuż przedmiotowej sieci ciepłowniczej bez światłowodu w obrębie ulic Rybnickiej, Bytomskiej i Bulwar Śląski - dodaje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
Wspomniany przetarg to jeden z elementów wielkiej przebudowy układu drogowego w tej części miasta.
- Przebudowa dróg na Międzyodrzu to projekt o dużym znaczeniu dla rozwoju miasta oraz portu. Poprawimy bezpieczeństwo, w lepszym zakresie skomunikujemy Łasztownię z centrum miasta i co istotne zdecydowanie usprawnimy ruch tranzytowy do Portu w Szczecinie – mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.
Zadanie zostało podzielone na etapy. Aktualnie trwa przebudowa Estakady Pomorskiej. W przygotowaniu są przetargi na przebudowę kolejnych ulic – m.in.:
- Ronda na Energetyków,
- ul. Władysława IV.
ZOBACZ TEŻ:
Inwestycje za blisko pół miliarda złotych
Zmieni się także układ dróg na Łasztowni, którą z Nabrzeżem Wieleckim połączy Most Kłodny.
Szacunkowy koszt przebudowy układu drogowego na Międzyodrzu i budowy Mostu Kłodnego, to 469 026 391,69 złotych netto.
Nowa przeprawa przez Odrę miałaby powstać tuż obok Trasy Zamkowej. Most Kłodny ma przejąć ruch samochodów oraz umożliwić pieszym i rowerzystom wygodną komunikację między Starym Miastem a Łasztownią. Ale jest jeszcze jeden atut.
Dzięki temu, że powstanie Most Kłodny dużo łatwiej będzie przeprowadzać remonty istniejących przepraw. Most umożliwi także poprowadzenie linii tramwajowej na Łasztownię. Z trzech możliwości wybrano most podwieszony na stalowych linach (wantach) z wysokim na sto metrów pylonem.
Wybrana koncepcja jest już ostateczną. Zrezygnowano z mostu kratownicowego i łukowego o wyniosłości około 35 metrów. Chociaż w tym ostatnim przypadku byłoby to nawiązanie do historii. Stary most Kłodny miał łuki.
Budowę dodatkowej przeprawy zakłada uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego "Międzyodrze - Wyspa Grodzka Łasztownia 2".
Inwestycja wiąże się jednak z likwidacją trzech z czterech łącznic Trasy Zamkowej:
- od Nabrzeża Wieleckiego w kierunku centrum,
- z centrum do mostu Długiego
- i z centrum miasta w kierunku Polic.
Jako jedyna pozostałaby nitka łącząca wjazd od strony Jana z Kolna na trasę.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?