Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin. Kolejny element wielkiej inwestycji. Przebudują ulice w szczecińskim porcie

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Gdyńska firma MTM przebuduje ulice w szczecińskim porcie. Koszt prac to 45,6 mln złotych. Za tę kwotę zostaną przebudowane ulice: Rybnicka, Kujota, Hryniewieckiego, Logistyczna oraz część ulicy Bytomskiej.

Zakres planowanych prac obejmuje nie tylko remont wymienionych ulic, a także budowę skrzyżowania z ruchem okrężnym (skrzyżowanie ulic Logistycznej i Hryniewieckiego), chodników i dróg dla rowerów, remont przejazdów kolejowych.

Przebudowane zostaną podziemne sieci, w tym kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi. Zadanie obejmuje również budowę i przebudowę oświetlenia ulicznego. W optymistycznym wariancie - bez odwołań w sprawie przetargu - prace mogłyby ruszyć w połowie roku.

- W zakres inwestycji wejdzie również kompleksowa przebudowa osiedlowej sieci ciepłowniczej wraz z przyłączami oraz kanalizacją teletechniczną wzdłuż przedmiotowej sieci ciepłowniczej bez światłowodu w obrębie ulic Rybnickiej, Bytomskiej i Bulwar Śląski - dodaje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

Wspomniany przetarg to jeden z elementów wielkiej przebudowy układu drogowego w tej części miasta.

- Przebudowa dróg na Międzyodrzu to projekt o dużym znaczeniu dla rozwoju miasta oraz portu. Poprawimy bezpieczeństwo, w lepszym zakresie skomunikujemy Łasztownię z centrum miasta i co istotne zdecydowanie usprawnimy ruch tranzytowy do Portu w Szczecinie – mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

Zadanie zostało podzielone na etapy. Aktualnie trwa przebudowa Estakady Pomorskiej. W przygotowaniu są przetargi na przebudowę kolejnych ulic – m.in.:

  • Ronda na Energetyków,
  • ul. Władysława IV.

ZOBACZ TEŻ:

Inwestycje za blisko pół miliarda złotych

Zmieni się także układ dróg na Łasztowni, którą z Nabrzeżem Wieleckim połączy Most Kłodny.

Szacunkowy koszt przebudowy układu drogowego na Międzyodrzu i budowy Mostu Kłodnego, to 469 026 391,69 złotych netto.

Nowa przeprawa przez Odrę miałaby powstać tuż obok Trasy Zamkowej. Most Kłodny ma przejąć ruch samochodów oraz umożliwić pieszym i rowerzystom wygodną komunikację między Starym Miastem a Łasztownią. Ale jest jeszcze jeden atut.

Dzięki temu, że powstanie Most Kłodny dużo łatwiej będzie przeprowadzać remonty istniejących przepraw. Most umożliwi także poprowadzenie linii tramwajowej na Łasztownię. Z trzech możliwości wybrano most podwieszony na stalowych linach (wantach) z wysokim na sto metrów pylonem.

Wybrana koncepcja jest już ostateczną. Zrezygnowano z mostu kratownicowego i łukowego o wyniosłości około 35 metrów. Chociaż w tym ostatnim przypadku byłoby to nawiązanie do historii. Stary most Kłodny miał łuki.

Budowę dodatkowej przeprawy zakłada uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego "Międzyodrze - Wyspa Grodzka Łasztownia 2".

Inwestycja wiąże się jednak z likwidacją trzech z czterech łącznic Trasy Zamkowej:

  1. od Nabrzeża Wieleckiego w kierunku centrum,
  2. z centrum do mostu Długiego
  3. i z centrum miasta w kierunku Polic.

Jako jedyna pozostałaby nitka łącząca wjazd od strony Jana z Kolna na trasę.

ZOBACZ TEŻ:

W tym przypadku podpora będzie mogła mieć około 100 metrów wysokości. Długość przeprawy  wyniesie 150 metrów. Oprócz pasów ruchu dal pojazdów, torowiska tramwajowego, będzie tu dwukierunkowa droga dla rowerzystów oraz szeroki chodnik.

Nowy most Kłodny połączy Nabrzeże Wieleckie z Łasztownią [wi...

Przystań obok mostu

Tak wyglądał najsłynniejszy szczeciński most [GALERIA]

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński