Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy most Kłodny połączy Nabrzeże Wieleckie z Łasztownią [wideo, zdjęcia]

Marek Rudnicki
W tym przypadku podpora będzie mogła mieć około 100 metrów wysokości. Długość przeprawy  wyniesie 150 metrów. Oprócz pasów ruchu dal pojazdów, torowiska tramwajowego, będzie tu dwukierunkowa droga dla rowerzystów oraz szeroki chodnik.
W tym przypadku podpora będzie mogła mieć około 100 metrów wysokości. Długość przeprawy wyniesie 150 metrów. Oprócz pasów ruchu dal pojazdów, torowiska tramwajowego, będzie tu dwukierunkowa droga dla rowerzystów oraz szeroki chodnik.
Dziś zaprezentowano koncepcję nowego mostu, który będzie realizowany w ramach modernizacji dostępu drogowego do portu. Będzie to most wantowy, a więc konstrukcja podwieszona za pomocą stalowych lin do wysokiego pylona.

W tym przypadku podpora będzie mogła mieć około 100 metrów wysokości. Długość przeprawy wyniesie 150 metrów. Oprócz pasów ruchu dal pojazdów, torowiska tramwajowego, będzie tu dwukierunkowa droga dla rowerzystów oraz szeroki chodnik.

- Most będzie asymetryczny to znaczy od strony Starego Miasta chodnik będzie miał szerokość 3 metrów, żeby wygodnie przejść i podziwiać widok, a od strony Trasy Zamkowej będzie tylko chodnik techniczny - mówi Jarosław Bondar, Architekt Miasta.

Ciekawostką jest to, że nie wykluczono powstania punktu widokowego na szczycie pylonu. Most podwieszony na pylonie wygrał z dwiema pozostałymi propozycjami, a więc z mostem kratownicowym, który znamy chociażby z przepraw kolejowych nad Odrą (ale nie w centrum) oraz z mostem łukowym o wyniosłości około 35 metrów.

W tym ostatnim przypadku byłoby to nawiązanie do historii. Stary most Kłodny, który łączył dwa brzegi Odry istniał do 1945 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński