Nowy most Kłodny połączy Nabrzeże Wieleckie z Łasztownią [wideo, zdjęcia]

Marek Rudnicki

Wideo

Zobacz galerię (4 zdjęcia)
Dziś zaprezentowano koncepcję nowego mostu, który będzie realizowany w ramach modernizacji dostępu drogowego do portu. Będzie to most wantowy, a więc konstrukcja podwieszona za pomocą stalowych lin do wysokiego pylona.

W tym przypadku podpora będzie mogła mieć około 100 metrów wysokości. Długość przeprawy wyniesie 150 metrów. Oprócz pasów ruchu dal pojazdów, torowiska tramwajowego, będzie tu dwukierunkowa droga dla rowerzystów oraz szeroki chodnik.

- Most będzie asymetryczny to znaczy od strony Starego Miasta chodnik będzie miał szerokość 3 metrów, żeby wygodnie przejść i podziwiać widok, a od strony Trasy Zamkowej będzie tylko chodnik techniczny - mówi Jarosław Bondar, Architekt Miasta.

Ciekawostką jest to, że nie wykluczono powstania punktu widokowego na szczycie pylonu. Most podwieszony na pylonie wygrał z dwiema pozostałymi propozycjami, a więc z mostem kratownicowym, który znamy chociażby z przepraw kolejowych nad Odrą (ale nie w centrum) oraz z mostem łukowym o wyniosłości około 35 metrów.

W tym ostatnim przypadku byłoby to nawiązanie do historii. Stary most Kłodny, który łączył dwa brzegi Odry istniał do 1945 roku.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adam

Jaka będzie wysokość mostu od tafli wody? Czy most nie odetnie portu od żeglugi śródlądowej? Czy nie były by praktyczniejsze zjazdy z Trasy zamkowej?

A
Adam
W dniu 20.05.2015 o 17:39, miki napisał:

A nie można zrobić zjazdu na Łasztownie z Trasy Zamkowej???

Całkowicie popieram

a
aureliusz

Prezydent Szczecina na prezydenta Polski!

t
tylko pytam...

Czy to będzie most do nikąd? Czy jest wyznaczona, do budowy ,jakaś trasa łacząca ten most, chociażby przez   Most Cłowy ,z Dąbiem i dalej....

B
Bredzislaw Komuchowski

Czyli wybrzeze zeglarskie  zameinimy na wybrzeze kajakowe hihi super pomysl. Od teraz juz tylko kajaki przeplyna pod mostem ;)

K
Kargool

kopia mostu w Sewilli !!! wpiszcie w wyszukiwarkę: Santiago Calatrava "Puente del Alamillo" -

to się biuro projektowe napracowało z projektowaniem, chyba na zasadzie "kopiuj i wklej" :)

 

k
klkl
W dniu 21.05.2015 o 11:54, Maruda napisał:

To jest jakiś poroniony pomysł:--------------------------------------- 1. o jaką poprawę dostępu do portu chodzi - od strony miasta będą teraz jeździć ciężarówki z ładunkami ? 2. dokąd będzie trafiał ruch w kierunku miasta - czy aby przypadkiem w już zakorkowany pl.Hołdu  Pruskego ? 3. jak chcemy zbliżyć miasto do odry skoro kolejne wyrzucone pieniądze nie rozwiążą problemu dojazdu ciężkiego transportu do dzielnic północnych przemysłowych - wystarczy pojechać w tamtym kierunku żeby zobaczyć ile tirów się przemieszcza z kraju w kierunku Gocławia, Stołczyna i Skolwina. 4. jak można lokować tak piękną (skądinąd) konstrukcję pod mostem wysokowodnym Trasy Zamkowej - w Szczecinie widać można bo przecież tak samo postąpiono z awangardowym budynkiem filharmonii. 5. Po co wybudowano kiedyś wysoki most Trasy Zamkowej skoro Most Kłodny przegrodzi teraz Odrę, pozostawiając prześwit jedynie 5-metrowy - barki mogą zapomnieć o tej drodze wodnej. Czy są w tym mieście jacyś urbaniści ? Może ich wynająć z innych miast ?

Przecież ten most zaprojektowali warszawiacy, na szczęście jest niższy od ichniego ideału estetycznego - Pałacu Kultury i Nauki im. Józefa Wisarionowicza Stalina.

c
chooy

A na Łasztowni postawcie jeszcze 36 metrowy pomnik Misia (można skorzystać z doświadczeń Świebodzina). 

M
Maruda

To jest jakiś poroniony pomysł:

---------------------------------------

 

1. o jaką poprawę dostępu do portu chodzi - od strony miasta będą teraz jeździć ciężarówki z ładunkami ?

 

2. dokąd będzie trafiał ruch w kierunku miasta - czy aby przypadkiem w już zakorkowany pl.Hołdu  Pruskego ?

 

3. jak chcemy zbliżyć miasto do odry skoro kolejne wyrzucone pieniądze nie rozwiążą problemu dojazdu ciężkiego transportu do dzielnic północnych przemysłowych - wystarczy pojechać w tamtym kierunku żeby zobaczyć ile tirów się przemieszcza z kraju w kierunku Gocławia, Stołczyna i Skolwina.

 

4. jak można lokować tak piękną (skądinąd) konstrukcję pod mostem wysokowodnym Trasy Zamkowej - w Szczecinie widać można bo przecież tak samo postąpiono z awangardowym budynkiem filharmonii.

 

5. Po co wybudowano kiedyś wysoki most Trasy Zamkowej skoro Most Kłodny przegrodzi teraz Odrę, pozostawiając prześwit jedynie 5-metrowy - barki mogą zapomnieć o tej drodze wodnej.

 

Czy są w tym mieście jacyś urbaniści ? Może ich wynająć z innych miast ?

Z
Zygfryd

A gdzie ścieżka rowerowa! Zróbcie od razu bo jak SENS sobie o niej przypomni to będziecie musieli go od razu przerabiać, ha..ha..ha...!!!

M
Maruda

Wybory przed Wami!! Ostatnim razem wybraliscie takich kret...., ktorzy udaja lub nie wiedza jak ten problem komunikacyjny w Szczecinie rozwiazac-to macie za swoje!

A
Awa
W dniu 20.05.2015 o 16:48, Roman napisał:

Droższych nie było? Może fruwający? Stać nas przecież...

B
Bożydar

Ludzie z prawobrzeża nie mogą normalnie dojechać na lewobrzeże do pracy i szkół, interesanci do urzędów wojewódzkich, a tu się funduje most pomiędzy mostami, aby ktoś mógł sobie pospacerować do Starej Rzeźni. Te pieniądze planowane na bezsensowną inwestycję przeznaczyć na poszerzenie Mostu Długiego lub zbudowanie nowego mostu przy ul. Zapadłej, który kiedyś zaplanowano.

u
ufo

kto wpadła na taki ........ pomysł......mosty są potrzebne w innym miejscu.....może koło pomorzan i w kierunku Polic......coby odciążyć śródmieście......

S
Szczecinianin

deb***na inwestycja!!! miastu potrzebna jest przeprawa na północy (Święta-Police), która realnie odciąży gdańską w godzinach szczytu (dziś mieliśmy kolejny przykład co się tam dzieje w przypadku kolizji). Nikt nie myśli tu o realnych problemach mieszkańców, tylko o pomnikach głupoty. Co z bulwarami i żeglażami. Pomysły zjazdu z trasy zamkowej, czy przebudowy mostu długiego, to całkiem niezłe koncepcje.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3