Szansa na tramwaj dla mieszkańców Słonecznego

Marek Jaszczyński
Tak ma wyglądać przystanek "Gryfińska" przy trasie SST.
Tak ma wyglądać przystanek "Gryfińska" przy trasie SST. Urząd Miasta Szczecin
Rozmowa z Bogdanem Jaroszewiczem, zastępcą prezydenta Szczecina i Elżbietą Ostatek, dyrektorem miejskich inwestycji.

Czy budowa I etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju przebiega zgodnie z planem?

B.J. - Zbliża się powoli do końca. Zgodnie z kontraktem w pierwszym półroczu przyszłego roku roboty budowlane powinny być zakończone. Nie ma realnego zagrożenia, że termin zakończenia prac, czyli drugi kwartał przyszłego roku nie będzie dotrzymany. Około dwóch miesięcy potrwają prace odbiorcze.

Kiedy będziemy mogli pojechać szybkim tramwajem?
E.O. - W drugiej połowie przyszłego roku. Przygotowane będą modernizowane obecnie torowiska tramwajowe na ulicy Gdańskiej i Energetyków. Będziemy już po odbiorach i po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.

Kiedy możemy spodziewać się rozpoczęcia drugiego etapu SST, od pętli "Turkusowa" w kierunku Kijewa?
B.J. - Nikt nie wycofuje się z realizacji drugiego etapu. Pan prezydent Piotr Krzystek wielokrotnie spotykał się z mieszkańcami. W czasie spotkań pojawiły się kwestie zmiany biegu tramwaju. W tej chwili analizujemy, czy tramwaj ma kończyć bieg w Kijewie, czy też wjechać w osiedla, Słoneczne bądź Bukowe. Na wszystko jest szansa, ale proszę pamiętać, że najtańszym rozwiązaniem byłaby kontynuacja do Kijewa.

Wśród rezultatów inwestycji wymienia się wyeliminowanie niektórych linii autobusowych oraz ograniczenie liczby autobusów?

- B.J. - Od początku realizacji SST było wiadomo że siatka połączeń ulegnie zmianie. Trudno w tej chwili odpowiedzieć, jak mocno będzie ograniczone działanie autobusów pospiesznych.
- E.O. - Słowo w efektach inwestycji mówiące o zmniejszeniu ilości autobusów odnosi się do powstania nowego połączenia autobusowego i tramwajowego, które do tej pory nie były dostępne na prawobrzeżu. Zmniejszenie natężenia ruchu kołowego należałoby odnosić do pojazdów indywidualnych.

Słyszymy, że mieszkańcy prawobrzeża narzekają na to, że po uruchomieniu SST będą musieli dojeżdżać do pętli i dopiero przesiadać się do tramwaju, a tym samym stracą czas.

E.O. - Przy takiej palecie inwestycji jak w poprzednim okresie finansowania 2007-2013 musimy etapować pewne inwestycje. Nie osiągniemy takiego efektu kończąc bieg przy ul. Turkusowej jak zakładamy docelowo: szybko, bezkolizyjnie, tanio i łatwo dla mieszkańca. Przy tymczasowej pętli tramwajowej będą zlokalizowane przystanki autobusowe, które będą bezpośrednio dowoziły mieszkańców.

Czy jest niebezpieczeństwo, że tramwaj będzie gotowy, a pętla przy ul. Turkusowej będzie jeszcze w budowie?

E.O. - Takie niebezpieczeństwo istnieje. Pętla autobusowa to inne zadanie, które będzie realizowane w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Na razie autobusy będą korzystać z rozwiązań tymczasowych. Przy tak dużych inwestycjach nie ma możliwości realizacji zadań o tym samym czasie.
- B.J. Ze względu na ograniczenia finansowe nie przewidzieliśmy w projekcie SST pętli autobusowej. Ten dyskomfort nie będzie trwał długo, maksymalnie pół roku. Do czasu oddania pętli "Turkusowa" ciężar przejmie przystanek "Gryfińska". Tutaj będzie można przesiąść się z autobusu na tramwaj. Będzie również funkcjonować zmodernizowana pętla na Basenie Górniczym.

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wielokrotny korektor

Dlaczego ten facet kłamie? Krzystek W SPRAWIE TRAMWAJU spotkał się tylko jeden raz!

K
Kazik
W dniu 11.11.2014 o 15:07, obywatel napisał:

Jezeli chodzi o skomunikowanie prawobrzeza, to petla powinna sie konczyc w kijewie, zeby mieszkancy tych dzielnic, a takze ploni, wielgowa, jezierzyc itd, tez mieli latwiejszy dostep do tramwaju. Nie wiem skad takie glupie pomysly, zeby wjezdzac w srodek slonecznego....

Docelowo szybki tramwaj będzie prowadził do Kijewa na miejsce starego torowiska biegnącego wzdłuż ul.Przelotowej i Dąbskiej ale na to zaczekamy następne 40 lat.

M
MM

KIEŁBASA WYBORCZA!!!

ZA JAKIŚ CZAS PRZECZYTAMY 

SZYBKI TRAMWAJ BĘDZIE MIAŁ NOWE POŁĄCZENIE

KIJEWO- DO DWORZEC SZCZECIN DĄBIE!!!!!!

 

w
wyborca
W dniu 11.11.2014 o 23:36, Gość napisał:

Właśnie, najlepiej pozostawić jak jest, wszędzie złomy mają stać oraz okazjonalnie jeździć bo potomkowie niepiśmiennych chłopów są najważniejsi, tak?

 

Jeśli z mojej wypowiedzi coś takiego wynika, to gratuluję czytania ze zrozumieniem :)

G
Gość

po prostu DEBILE!!!! o

G
Gość
W dniu 11.11.2014 o 22:59, wyborca napisał:

To ja mam swoje pytania:- czy planujecie dalej wchodzić w pupę kaskadzie (i sensowi) poprzez kierowanie całego ruchu do tego miejsca?- czy planujecie dalej wchodzić w pupę rowerowemu szczecinowi zabierając drogi i chodniki pod puste ścieżki rowerowe?- czy planujecie oddawać kolejne nieruchomości kościołowi?- czy planujecie budowę kolejnych teatrów, filharmonii i oper dla 1% mieszkańców i dalsze olewanie potrzeb pozostałych 99% (aquapark, stadion, skm, itd)?

Właśnie, najlepiej pozostawić jak jest, wszędzie złomy mają stać oraz okazjonalnie jeździć bo potomkowie niepiśmiennych chłopów są najważniejsi, tak? Wystarczy pojechać za zachodnią czy południową granicę, to widać przykłady, jak można zorganizować życie w mieście. Mam prosty sposób na to, otóż proponuję coś takiego "im więcej kół, tym mniej praw", i po balu. Chodniki są do chodzenia, a nie do zastawiania złomami, z których, bardzo często, leje się olej i niszczy oraz brudzi chodniki. Takie "samochody" powinny być natychmiast złomowane. Nadmieniam, że jestem, i kierowcą i rowerzystą, jak również pieszym. Pozdrowienia. 

w
wyborca

To ja mam swoje pytania:

- czy planujecie dalej wchodzić w pupę kaskadzie (i sensowi) poprzez kierowanie całego ruchu do tego miejsca?

- czy planujecie dalej wchodzić w pupę rowerowemu szczecinowi zabierając drogi i chodniki pod puste ścieżki rowerowe?

- czy planujecie oddawać kolejne nieruchomości kościołowi?

- czy planujecie budowę kolejnych teatrów, filharmonii i oper dla 1% mieszkańców i dalsze olewanie potrzeb pozostałych 99% (aquapark, stadion, skm, itd)?

D
Do Autora rozmowy

Tekst pisany pod dyktando, reklamówka przedwyborcza. Panie redaktorze, wstyd że podpisujesz się pod taką rozmową

w
wyborca

Starczy tej kielbasy wyborczej. krzystkowi i jego kolesiom w niedziele podziekujemy za stracone 8 lat

r
re
W dniu 11.11.2014 o 12:36, gostek napisał:

Ten tramwaj to inwestycja spóźniona o 40 lat gdy trzeba było tysiące ludzi przerzucić z ''sypialni'' do portu i stoczni. Dziś tramwaje to zawalidrogi na ulicach Szczecina i wpuszczanie tego super tramwaju na zatłoczony i sparaliżowany ruch szceciński to dywersja, A zresztą po co maja ludzie z prawobrzeża jechać szybkim tramwajem do centrum jak mają własne centrum handlowe, pracy i fabryk w centrum nie ma a do opery to sie tramwajem nie jeździ.Tylko metro miałoby jakiś sens, ale w wyludniającej się mieścinie to chyba nierealne.

Początek trafiony, sam tak uważam, ale z tym metrem to pojechałeś po bandzie. Merto buduje się w centrach z racji gęstej zabudowy, aby zwiększyć możliwości komunikacyjne. A nie łączyć dwie części miasta o luźnej zabudowie. W przypadku Szczecina metro było by kuriozum jeszcze większym niż ten SST.  

G
Gość
W dniu 11.11.2014 o 15:07, obywatel napisał:

Jezeli chodzi o skomunikowanie prawobrzeza, to petla powinna sie konczyc w kijewie, zeby mieszkancy tych dzielnic, a takze ploni, wielgowa, jezierzyc itd, tez mieli latwiejszy dostep do tramwaju. Nie wiem skad takie glupie pomysly, zeby wjezdzac w srodek slonecznego....

Po co? Prędzej dojadą do Gorzowa, niż do centrum..

w
wścibski
W dniu 11.11.2014 o 15:07, obywatel napisał:

Jezeli chodzi o skomunikowanie prawobrzeza, to petla powinna sie konczyc w kijewie, zeby mieszkancy tych dzielnic, a takze ploni, wielgowa, jezierzyc itd, tez mieli latwiejszy dostep do tramwaju. Nie wiem skad takie glupie pomysly, zeby wjezdzac w srodek slonecznego....

 

Bardziej chodzi mi o to, żeby były dwie nitki do Kijewa i druga bliżej Słonecznego.

o
obywatel

Jezeli chodzi o skomunikowanie prawobrzeza, to petla powinna sie konczyc w kijewie, zeby mieszkancy tych dzielnic, a takze ploni, wielgowa, jezierzyc itd, tez mieli latwiejszy dostep do tramwaju. Nie wiem skad takie glupie pomysly, zeby wjezdzac w srodek slonecznego....

w
wścibski

Jak nie było to wszyscy krzyczeli, że dlaczego? Jak zaczęli budować to krzyczą po co? Ludzie zdecydujcie się, teraz UE stawia się na transport szynowy jako najbardziej ekologiczny, jeszcze można zmienić bieg drugiego etapu, tak żeby linia była bliżej osiedla.    

s
sierra2ssn

człowieku do mopsu nie potrzebujesz "jeździć" tylko "przejść" na własnych nogach.

nie dla ciebie jest więc ten środek komunikacji przeznaczony...

Dodaj ogłoszenie