Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rowerem Zalewu Szczecińskiego i Szczecin ze szlakiem Velo Baltica. Bardzo atrakcyjna trasa rowerowa zostanie dokończona. Jest przetarg

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Budowa długo wyczekiwanej trasy rowerowej wzdłuż brzegu jeziora Dąbie zostanie dokończona. Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na finalizację ścieżki, która będzie istotnym fragmentem rowerowej pętli wokół Zalewu Szczecińskiego oraz odcinkiem łączącym Szczecin ze szlakiem Velo Baltica.

Ścieżka rowerowa poprowadzona wałem wzdłuż brzegu jeziora Dąbie miała być gotowa w 2018 roku. Prace prowadziła tu firma Energopol, lecz z powodu kłopotów finansowych nie dokończyła budowy. Umowę z wykonawcą zerwano, a od października 2019 roku do połowy stycznia 2020 roku trwała inwentaryzacja, w trakcie której oceniano zakres wykonanych już prac, ustalano ostateczne rozliczenie z firmą.

Energopol zrealizował 14 z 22 km trasy i na tym odcinku istnieje nawet oznakowanie szlaku, ale nie jest to równoznaczne z oddaniem go do użytku. Teraz Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na dokończenie prac.

Zainteresowani wykonawcy mogą się zgłaszać do 19 stycznia. Firma, która zostanie wyłoniona ma sprawić, że trasa będzie już kompletna. Okazuje się, że doprowadzenie prac do końca jeszcze potrwa.

ZOBACZ TEŻ:

- W związku z istotnymi zmianami do pierwotnego projektu aktualnie termin zakończenia robót i oddania szlaku rowerowego do użytkowania szacowany jest na około 2 lata od podpisania umowy z kolejnym wykonawcą – informuje Tomasz Maciejewski.

Te "istotne zmiany" dotyczą m.in. osiadania wału na odcinku około 2 km, dlatego przed dokończeniem robót związanych ze szlakiem rowerowym koniecznym było rozwiązanie i tego problemu. Województwo Zachodniopomorskie zobowiązane jest utrzymać rzędną wału w wysokości 1,85 m npm. Poza tym oczywiście chodzi o stworzenie trasy na pozostałych 8 kilometrach, których Energopol nie zdąrzył zrobić, a także porządki na całości 22 km trasy. Inwestycja ma swój początek przy ul. Jeziornej w Dąbiu i prowadzi do mariny w Lubczynie. Chociaż nie jest ukończona, już dziś jest często uczęszczana przez rowerzystów.

Fragment trasy Dąbie-Lubczyna to część rowerowego szlaku Blue Velo, którego kolejne odcinki są właśnie realizowane.

Blue Velo poprowadzi ze Świnoujścia przez Wolin, wzdłuż Zalewu Szczecińskiego, Szczecin, Gryfino, Trzcińsko-Zdrój i Dębno do Kostrzyna nad Odrą. W zeszłym miesiącu zakończyły się odbiory trasy Czarnocin-Recław, a niedawno został ogłoszony przetarg na trasę Recław-Łubczewo.

Ze Szczecina szlakiem Blue Velo będzie można dojechać nad morze, a tam szlakiem Velo Baltica podróżować rowerem wzdłuż brzegu Bałtyku.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

Jednym z punktów krytycznych jest odcinek pod Estakadą Pomorską. Tutaj ścieżka przechodzi w pas wytyczony po bardzo zniszczonej jezdni. Dobrą wiadomością jest fakt, że miasto rozstrzygnęło przetarg na przebudowę estakady i przebiegających poniżej niej jezdni wspomagających. Projekt zakłada m.in. budowę ciągów pieszych, rowerowych i pieszo-rowerowych.

Najgorsze ścieżki rowerowe Szczecina. Tam lepiej uważać!

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński