Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudują ulice Modrą i Koralową na Bezrzeczu. Wkrótce rusza kolejna wielka inwestycja drogowa w Szczecinie

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Wybrano wykonawcę przebudowy głównych ulic szczecińskiego Bezrzecza: Modrej i Koralowej. Prace potrwają dwa lata. Koszt inwestycji to ponad 21,3 mln zł brutto.

Komisja przetargowa uznała, że najlepszą ofertę złożyła firma Strabag, która w Szczecinie prowadzi kilka inwestycji. Jej konkurentem było konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras, które buduje m.in. węzły Łękno i Granitowa. Konsorcjum proponowało za swoje prace 25,9 mln zł. W budżecie miasta zarezerwowano na inwestycję 23,8 mln zł.

- Zanim dojdzie do podpisania umowy musi upłynąć czas na wniesienie odwołania - mówi Piotr Zieliński ze szczecińskiego magistratu.

Na razie nie wiadomo, czy konsorcjum zdecyduje się na odwołanie. Gdyby tego nie zrobiło, umowa ze Strabagiem zostanie podpisana jeszcze w tym roku, a prace mogłyby się zakończyć pod koniec 2023 r.

- Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie 24 miesięcy od dnia podpisania umowy. Nadzór nad realizacją będzie sprawować spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie - dodaje Piotr Zieliński.

ZOBACZ TEŻ:

Przebudowa Modrej i Koralowej obejmuje poszerzenie i wykonanie nowej konstrukcji obu jezdni, budowę pasów rowerowych, przebudowę skrzyżowań z drogami publicznymi, zatok autobusowych, przebudowa i budowa chodników, przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych, wykonanie elementów stałej organizacji ruchu, budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego, budowa kanału technologicznego, przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego, remont przepustu, zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego.

Przebudowa Modrej i Koralowej będzie oznaczała spore utrudnienia dla kierowców, ale komunikacja miejska ma funkcjonować.
Ulice Modra i Koralowa są w fatalnym stanie, choć to główne ulice dojazdowe na Bezrzecze. Mieszkańcy mówią, że niektóre chodniki wyglądają jak poligon lub trasa biegu na przełaj. Sytuacja pogarsza się po padach deszczu. Ulica jest wtedy zalewana i praktycznie nieprzejezdna, a chodniki nie do przejścia. O potrzebie remontu mówiło się od lat, ale inwestycja była kilka razy odkładana, bo musiała czekać w kolejce na lepszy czas.

Pierwszeństwo w tym rejonie miasta miały ulice współfinansowane ze środków unijnych: Arkońska, Szafera oraz węzeł Głębokie, którego budowa jest już na ostatniej prostej. Władze Szczecina wyjaśniały, że najpierw trzeba zakończyć te inwestycji, aby nie tworzyć paraliżu komunikacyjnego. W czerwcu radni Szczecina zgodzili się na zmiany w budżecie miasta, co umożliwiło zabezpieczenie pieniędzy i ogłoszenie przetargu.

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński