Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polskie Linie Kolejowe prostują niemiecką wypowiedź dotyczącą modernizacji linii Szczecin-Berlin!

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe zareagowały na wypowiedź niemieckiej strony, dotyczącą modernizacji linii od stacji Szczecin Główny przez Szczecin Gumieńce do granicy państwa. Niemcy mylnie twierdzili, że po remoncie pozostanie jednotorowy odcinek na linii 408 przed dworcem głównym w Szczecinie.

- Na całej długości modernizowana linia będzie dwutorowa - zapewnia Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

To odpowiedź na wypowiedź Franka Gotzmanna, dyrektora Urzędu Związku Gmin w Gartz nad Odrą. Czego dotyczyła?

- Ogólnie rzecz biorąc, jest to dobra koncepcja rozbudowy. Przekonuje ona do siebie wieloma doskonałymi aspektami, ale ma jeden poważny mankament: pozostanie jednotorowy odcinek na linii 408 przed dworcem głównym w Szczecinie. Linia o długości 138 km pomiędzy Berlinem a Szczecinem pozostałaby wtedy na odcinku około jednego kilometra jednotorowa. Badania ruchu już w 2020 roku wykazały, że ten odcinek będzie później wąskim gardłem. Dlaczego teraz miałoby się to nie udać na jednym kilometrze, jest niezrozumiałe - powiedział Frank Gotzmann.

Inwestycja o której mowa to modernizacja polskiego odcinka linii Szczecin-Berlin. Zadanie „Prace na linii kolejowej nr 408 i 409 na odcinku Szczecin Główny - Szczecin Gumieńce - granica państwa, etap I: linie kolejowe nr 408 i 409” w ramach projektu „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów sieci TEN-T” to przełom w ramach modernizacji szlaku kolejowego do stolicy Niemiec. Celem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu do granicy. Jednotorowa dziś linia 409 zostanie rozbudowana o drugi tor, chociaż rozważane była tylko tzw. mijanka w Kołbaskowie. Jej przepustowość pozwoli na kursowanie 25 par pociągów pasażerskich oraz co najmniej 20 par pociągów towarowych na dobę.

- Prace na odcinku przygranicznym PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadzą równolegle z pracami DB Netze, w ramach tego samego zamknięcia linii w 2024 roku. Polska strona zdecydowała, że dobudowany będzie drugi tor, wykonana elektryfikacja i pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością 160 km/h, a towarowe V 120 km/h - powiedział dla portalu rynek-kolejowy.pl, Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Na zmodernizowanej linii pojawią się nowe przystanki:

  • Szczecin Pomorzany,
  • Warzymice,
  • Przecław,
  • Kołbaskowo.

W planach jest również budowa wiaduktów nad ulicą Cukrową oraz drogą do Rajkowa. PKP PLK przewiduje powiększenie stacji Szczecin Główny o nowy peron 5. Będzie to peron jednokrawędziowy o długości 200 metrów. Dojście do niego ma być zapewnione za pomocą rozbudowy kładki łączącej perony z ulicami Czarnieckiego i Kolumba.

ZOBACZ TEŻ:

Trwa akcja załadunku wraku pociągu z Kołbaskowa. Na miejscu działa już dźwig

Akcja wywozu wraku pociągu w Kołbaskowie. Tabor załadowany. ...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński