Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy most przez Odrę w Szczecinie. Miasto szuka projektantów

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Końcówka ulicy Zapadłej tutaj ma być przyczółek nowego mostu przez Odrę na Wyspę Zieloną
Końcówka ulicy Zapadłej tutaj ma być przyczółek nowego mostu przez Odrę na Wyspę Zieloną archiwum
W ciągu dwóch lat ma powstać projekt przeprawy przez Odrę w Szczecinie. Miasto ogłosiło przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla budowy mostu nad Odrą Zachodnią wraz z układem drogowym.

Szczecińskie Inwestycje Miejskie do 9 lutego czekają na oferty dotyczące zaprojektowania nowego mostu, który ma usprawnić komunikację Międzyodrza, gdzie powstają nowe osiedla, z lewobrzeżną częścią miasta. Przetarg obejmuje także przebudowę fragmentu ul. Heyki do mostu nad Kanałem Zielonym oraz nowej drogi do skrzyżowania z ul. Kolumba. W planach jest też kładka pieszo-rowerowa przez wyspę Przymoście z przystanią wioślarską, na wysokości dworca kolejowego.

Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty nie będzie wyłącznie cena, ale również doświadczenie projektanta branży inżynieryjnej mostowej. W praktyce to oznacza wykonanie dokumentacji projektowej dotyczących budowy, przebudowy lub rozbudowy mostu lub wiaduktu o rozpiętości w świetle podpór minimum 50 metrów w ciągu drogi co najmniej klasy L zakończonego wydaniem decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej.

Nowe połączenie będzie prowadzić z ulicy Heyki poprzez Wyspę Zieloną na nowy most przez Odrę oraz ulicę Zapadłą do skrzyżowania z ulicą Kolumba Wiadomo, jakie parametry będzie miał nowy most.

- Zgodnie z założeniami do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego planowane połączenie ma być ulicą klasy "L" (droga lokalna o szerokości 12 metrów - przyp. red.) o dwóch pasach ruchu, z obustronnymi chodnikami oraz ścieżką rowerową. Most powinien spełniać wymagania IV klasy żeglownej. Szczegółowe rozwiązania techniczne będą znane po opracowaniu dokumentacji projektowej - wyjaśnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Czwarta klasa żeglowności oznacza prześwit pod mostem od 5,25 m do 7 metrów, który umożliwia przepływanie jednostek o szerokości maksymalnej 9,5 metra.

Na razie trudno określić, kiedy powstanie nowy most. Wiadomo, że powstanie we współpracy z deweloperami, którzy budują osiedla na wyspach.

- Perspektywa czasowa będzie możliwa do sprecyzowania po przygotowaniu dokumentacji i zabezpieczeniu środków w budżecie miasta na prace budowlane. Miasto zakłada realizację inwestycji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego - wyjaśnia Piotr Zieliński.

Deweloperem, który buduje osiedle na Kępie Parnickiej w pierwszej linii zabudowy od Odry, jest gorzowski Budnex. Zapytaliśmy o udział firmy w planowanej inwestycji? Będzie współfinansować budowę?

- Na tę chwilę nie mamy żadnych szczegółów w kwestii mostu, którymi możemy się podzielić. Sądzę, że to zwyczajnie jeszcze za wcześnie - poinformował nas przedstawiciel firmy.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński