Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa zajezdnia zajezdnia tramwajowa w Szczecinie? Plany dotyczą budowy II etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Budowa nowej zajezdni jest ściśle związana z budową II etap SST, która ma być zrealizowana, przy założeniu jak największego dofinansowania
Budowa nowej zajezdni jest ściśle związana z budową II etap SST, która ma być zrealizowana, przy założeniu jak największego dofinansowania Andrzej Szkocki
Zajezdnia mogłaby powstać między pętlą Turkusowa a pętlą Kijewo. To jednak odległe plany związane z budową drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

Piotr Krzystek, prezydent Szczecina, wspomniał o budowie nowej bazy w rozmowie dla branżowego portalu transport-publiczny.pl. Zajezdnia miałaby serwisować wyłącznie tramwaje obsługujące linie w prawobrzeżnej części miasta, czyli linie 2, 7 oraz 8.

Jednak konkretów brakuje: nie wiemy, kiedy mogłaby powstać i jaki jest szacowany koszt.

- Na dzisiaj nic nie zostało skonkretyzowane. To dość odległa perspektywa czasowa - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Budowa nowej zajezdni jest ściśle związana z budową II etapu SST, który ma być zrealizowany, przy założeniu jak największego dofinansowania.

- Jego fizyczna realizacja mogłaby się rozpocząć najwcześniej dopiero pod koniec obecnej perspektywy budżetowej UE (analogicznie jak ma to miejsce w odniesieniu do poprzednich okresów finansowania UE) - czyli po roku 2025, oczywiście przy założeniu, że Miasto Szczecin pozyska środki na realizację - usłyszeliśmy od urzędników w 2021 roku.

Przypomnijmy, że w 2017 roku przeprowadzono konsultacje społeczne dotyczące przebiegu SST. Przepytano łącznie 1510 osób.

  • Najwięcej ankietowanych, bo 645 wybrało wariant trasy W2, czyli Turkusowa-Handlowa-Łubinowa-Struga-osiedle Kijewo (pomiędzy ul. Niedźwiedzią i Pawią), jako najwygodniejszy dla podróży po Prawobrzeżu,
  • Ten sam wariant 660 osób wybrało jako najwygodniejszy dla podróży między prawo a lewobrzeżną częścią miasta,
  • Drugi najbardziej popularny wariant dla podróży po dzielnicy wśród ankietowanych to linia do osiedla Bukowego: Turkusowa-Handlowa-Swojska-Nad Rudzianką-Gwarna do Kijewa,
  • Najmniej osób chciałoby jeździć nitką SST z Turkusowej przez Handlową-Dąbska do pętli w Kijewie.
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński