Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie chcą pracować w Tramwajach Szczecińskich. Co na to firma?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zwolnienia w Tramwajach Szczecińskich?
Zwolnienia w Tramwajach Szczecińskich? Archiwum
Do naszej redakcji przyszedł dramatyczny list od jednego z motorniczych, który narzeka na pracę w Tramwajach Szczecińskich.

- Jestem motorniczym i po 20 latach kończę współprace z tą firmą. Dość mam ciągle popsutych tramwajów, niskiej pensji (a zarabiam 4400 brutto złotych) i ciągłej wojny z kierownictwem - czytamy w liście pana Piotra. - Pasażerowie też są dużo bardziej roszczeniowi niż kiedyś. Skarg piszą mnóstwo. Firma zdaje się, że niewiele robi, żeby zatrzymać pracowników. Obecnie na wypowiedzeniu jest kilku moich kolegów z pracy, w ciągu roku odeszło ponad 10 osób, a w ciągu dwóch lat około 20. Wkrótce odejdą kolejni. Nie ma się co dziwić. Atmosfera w tej firmie jest fatalna. Nie wiem kto tam przyjdzie do pracy. Niemal już normą stają się napady na motorniczych, pobicia, nie liczę już, ile razy pasażer skopał drzwi od kabiny. Jakaś rekompensata od firmy? A w życiu. Ani złotówki. Ewentualnie obcięta premia za jakąś skargę.

O komentarz do listu poprosiliśmy przedstawicielkę spółki Tramwaje Szczecińskie, która nie ukrywa, że w Szczecinie brakuje motorniczych, kandydatów do pracy też jest jak na lekarstwo.

- Informowaliśmy już niejednokrotnie, że TS starają się uzupełnić braki kadrowe wśród motorniczych, organizując kurs na motorniczych (w okresie pandemii nie odbyły się dwa kursy). W październiku rozpoczyna się kolejna edycja takiego kursu - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie. - Nie jest to sytuacja charakterystyczna jedynie dla Szczecina, podobne sytuacje są we wszystkich miastach.

Według najnowszych danych stan zatrudnienia w grupie zawodowej motorniczych wynosił na dzień:

  • 1.09.2021 r. - 216
  • 1.09.2022 r. - 195

- W trakcie wypowiedzenia na tę chwilkę jest 6 motorniczych. Zmiana w liczbie zatrudnienia to nie tylko problem wypowiedzeń na prośbę pracownika, ale także przejścia na emeryturę oraz sytuacje, w których to spółka musi zrezygnować ze współpracy z pracownikiem - dodaje Hanna Pieczyńska.

Czy w spółce były podwyżki?

- Wynagrodzenia w ramach możliwości finansowych Spółki są sukcesywnie podnoszone. W 2022 roku spółka podwyższyła płacę zasadniczą dla motorniczych średnio o 427 zł brutto - informuje Hanna Pieczyńska. - Spółka kontynuuje modernizację tramwajów (aktualnie 12 wagonów KT4Dt), a także kupuje nowe pojazdy (4 pojazdy dwukierunkowe, planowany jest zakup kolejnych 2 pojazdów), co pozwala wycofywać z eksploatacji najstarsze i najbardziej awaryjne pojazdy.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński