Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od 10 października cięcia na liniach tramwajowych w Szczecinie. Cztery kursy zamiast pięciu na godzinę

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zmiany w rozkładach jazdy tramwajów
Zmiany w rozkładach jazdy tramwajów Andrzej Szkocki
Od 10 października wejdą w życie zmiany w komunikacji miejskiej. Na trasy wyjedzie mniej tramwajów. Co to oznacza w praktyce?

Szczegóły zmian mają być podane w przyszłym tygodniu. Jak ustalił "Głos" zmieni się częstotliwość kursowania: z 12 na 15 minut. W praktyce oznacza to, że w ciągu godziny będą kursowały cztery tramwaje na danej linii, a nie pięć. Według nieoficjalnych informacji zmiany nie ograniczą się wyłącznie do linii kursujących do pętli Turkusowa.

- Obecnie pracujemy nad rozstrzeleniem siatki tramwajów, które nastąpi 10 października. To 20 procent taboru mniej, jeśli chodzi o wyjazdy - informuje Krzysztof Miler, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Informację o "odchudzeniu" rozkładu jazdy jako pierwsi poznali radni w czasie obrad jednej z komisji rady miasta. Powód zmian to braki kadrowe.

- Jest problem z naborem nowych motorniczych. Nieporównywalnie mniej młodych ludzi zgłasza się na szkolenia. Ubywa nam prowadzących pojazdy, dlatego lepiej jak coś jeździ rzadziej, ale jest pewne, że jeździ - tłumaczy dyrektor.

ZDiTM ma w zanadrzu kolejne plan jak ratować sytuację w transporcie zbiorowym.

- Kończymy analizę, żeby skupić się na szczytach porannych i popołudniowych, nawet wzmocnionych taborem, czyli godziny od 5 do 9 i od 14 do 17, ale coś za coś. Pomiędzy szczytami autobus mógłby jeździć co godzinę - mówi Krzysztof Miler.

To nie jedyna zła wiadomość dla pasażerów. Nieprędko zmieni się na lepsze sytuacja związana z tablicami informacji pasażerskiej. Pasażerowie wielokrotnie narzekali na to, że część kursów wyświetlanych na tablicy nie odpowiada faktycznemu czasowi przyjazdu autobusu czy tramwaju. Nieraz zdarza się, że tablica wskazuje pojazd, który w ogóle nie przyjeżdża. Nie wszystkie pojazdy kursujące po Szczecinie są wyposażone w moduł GPS, a bez tego nie da rady wyświetlać faktycznego czasu przyjazdu. Wiadomo, że 441 pojazdów ma zamontowane urządzenia umożliwiające lokalizację, ale w praktyce wygląda to różnie.

- Występujemy o pieniądze na wyposażenie wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej w GPS i urządzenia powiązane z tablicami. Jednak dziennie dużo jest przypadków, że pojazdy z GPS są zastępowane autobusami rezerwowymi czy tramwajami po remontach - wyjaśnia Krzysztof Miler.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński