Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Emilbus atakuje

Michał Fura, 10 listopada 2004 r.
Emilbus to pierwszy przewoźnik, który rozpoczął regularne kursy do Szczecina. Potem pojawili się następni. Mimo to konkurencji, klientów żadnemu z nich nie brakuje. Czy podobnie będzie w Kamieniu?
Emilbus to pierwszy przewoźnik, który rozpoczął regularne kursy do Szczecina. Potem pojawili się następni. Mimo to konkurencji, klientów żadnemu z nich nie brakuje. Czy podobnie będzie w Kamieniu? Michał Fura
Firma Emilbus zamierza uruchomić nowe połączenie pomiędzy Świnoujściem a Kamieniem Pomorskim. Sprzeciwiają się temu jednak tamtejsi przewoźnicy.

Kursy na tej trasie Emilbus zamierza rozpocząć 22 listopada. Zgodziło się na to Starostwo Powiatowe w Kamieniu, a później Urząd Marszałkowski. Konkurencji obawia się jednak dotychczasowy monopolista na tej trasie - PKS w Kamieniu Pomorskim.

Do tej pory sam

Emilbus od dawna starał się o otwarcie kursów ze Świnoujścia do Kamienia. Do tej pory jednak spotykał się z odmową starostwa powiatu. A to na podstawie jego opinii - pozytywnej lub negatywnej - Urząd Marszałkowski decyduje czy dać przewoźnikowi zgodę na uruchomienie kursów.

W końcu władze powiatu jednak przełamały się i zgodziły wpuścić do siebie firmę ze Świnoujścia. Busy mają zacząć kursować od 22 listopada dziewięć razy dziennie. Będą jeździć trasą przez Dziwnów.

- Chcemy zmiany tej decyzji - mówi Michał Chilf, dyrektor kamieńskiego PKS. - Wejście prywatnego przewoźnika może oznaczać dla nas zmniejszenie liczby pasażerów. A to odbije się na sytuacji finansowej naszej firmy.

Na razie w PKS pracuje 190 osób. Nie wiadomo, ile z nich może stracić pracę po wejściu konkurencji. To pokaże dopiero czas.

- Ale zwolnienia będą koniecznością. Jeśli stracimy klientów, to będziemy musieli zlikwidować niektóre połączenia - mówi dyrektor.
Dlatego PKS zwrócił się do starostwa i Urzędu Marszałkowskiego o zmianę zgody na kursy świnoujskiego przewoźnika.

Opuszczą ceny?

PKS obawia się, że konkurencja zabierze im pasażerów zbijając cenę. Obecnie za bilet z Kamienia do Świnoujścia u tego przewoźnika zapłacić trzeba 11,60 zł.

- Wystarczy, że obniży cenę o dwa, trzy złote i to będzie dla nas zabójcze - mówi Michał Chilf.

Emilbus uspokaja jednak, że nie zamierza zabierać klientów obniżając cenę.

- Wybieram się na rozmowy z dyrektorem PKS w tej sprawie. Myślę, że nasza cena nie będzie niższa niż 11 złotych - zapewnia Mariusz Piotrowski. - Pasażerów zamierzam zdobyć przede wszystkim komfortem i czasem jazdy.

Na trasie Świnoujście - Kamień PKS ma około 20 kursów dziennie (do 28 kursów w sezonie letnim). Emilbus zamierza uruchomić 9 kursów (w obie strony).

Oni też na nie

Jak się dowiedzieliśmy, to samo zrobili też prywatni przewoźnicy z Kamienia, bo Emilbus nie ukrywa, że chce też otworzyć linię na trasie Kamień - Szczecin.

- Nie mają żadnych argumentów. Poza tym, że po prostu boją się konkurencji - mówi Mariusz Piotrowski, właściciel Emilbusa.

Za konkurencją jest natomiast dyrektor departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie Józef Jastrzębski: - Wydaliśmy tę decyzje na podstawie opinii starostwa. Jeśli ono uznało, że nowy przewoźnik może wejść na rynek, to znaczy, że takie są potrzeby ludzi. A PKS musi się niestety przyzwyczaić do konkurencji. Inni także.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński