Emilbus atakuje

Michał Fura, 10 listopada 2004 r.
Emilbus to pierwszy przewoźnik, który rozpoczął regularne kursy do Szczecina. Potem pojawili się następni. Mimo to konkurencji, klientów żadnemu z nich nie brakuje. Czy podobnie będzie w Kamieniu?
Emilbus to pierwszy przewoźnik, który rozpoczął regularne kursy do Szczecina. Potem pojawili się następni. Mimo to konkurencji, klientów żadnemu z nich nie brakuje. Czy podobnie będzie w Kamieniu? Michał Fura
Firma Emilbus zamierza uruchomić nowe połączenie pomiędzy Świnoujściem a Kamieniem Pomorskim. Sprzeciwiają się temu jednak tamtejsi przewoźnicy.

Kursy na tej trasie Emilbus zamierza rozpocząć 22 listopada. Zgodziło się na to Starostwo Powiatowe w Kamieniu, a później Urząd Marszałkowski. Konkurencji obawia się jednak dotychczasowy monopolista na tej trasie - PKS w Kamieniu Pomorskim.

Do tej pory sam

Emilbus od dawna starał się o otwarcie kursów ze Świnoujścia do Kamienia. Do tej pory jednak spotykał się z odmową starostwa powiatu. A to na podstawie jego opinii - pozytywnej lub negatywnej - Urząd Marszałkowski decyduje czy dać przewoźnikowi zgodę na uruchomienie kursów.

W końcu władze powiatu jednak przełamały się i zgodziły wpuścić do siebie firmę ze Świnoujścia. Busy mają zacząć kursować od 22 listopada dziewięć razy dziennie. Będą jeździć trasą przez Dziwnów.

- Chcemy zmiany tej decyzji - mówi Michał Chilf, dyrektor kamieńskiego PKS. - Wejście prywatnego przewoźnika może oznaczać dla nas zmniejszenie liczby pasażerów. A to odbije się na sytuacji finansowej naszej firmy.

Na razie w PKS pracuje 190 osób. Nie wiadomo, ile z nich może stracić pracę po wejściu konkurencji. To pokaże dopiero czas.

- Ale zwolnienia będą koniecznością. Jeśli stracimy klientów, to będziemy musieli zlikwidować niektóre połączenia - mówi dyrektor.
Dlatego PKS zwrócił się do starostwa i Urzędu Marszałkowskiego o zmianę zgody na kursy świnoujskiego przewoźnika.

Opuszczą ceny?

PKS obawia się, że konkurencja zabierze im pasażerów zbijając cenę. Obecnie za bilet z Kamienia do Świnoujścia u tego przewoźnika zapłacić trzeba 11,60 zł.

- Wystarczy, że obniży cenę o dwa, trzy złote i to będzie dla nas zabójcze - mówi Michał Chilf.

Emilbus uspokaja jednak, że nie zamierza zabierać klientów obniżając cenę.

- Wybieram się na rozmowy z dyrektorem PKS w tej sprawie. Myślę, że nasza cena nie będzie niższa niż 11 złotych - zapewnia Mariusz Piotrowski. - Pasażerów zamierzam zdobyć przede wszystkim komfortem i czasem jazdy.

Na trasie Świnoujście - Kamień PKS ma około 20 kursów dziennie (do 28 kursów w sezonie letnim). Emilbus zamierza uruchomić 9 kursów (w obie strony).

Oni też na nie

Jak się dowiedzieliśmy, to samo zrobili też prywatni przewoźnicy z Kamienia, bo Emilbus nie ukrywa, że chce też otworzyć linię na trasie Kamień - Szczecin.

- Nie mają żadnych argumentów. Poza tym, że po prostu boją się konkurencji - mówi Mariusz Piotrowski, właściciel Emilbusa.

Za konkurencją jest natomiast dyrektor departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie Józef Jastrzębski: - Wydaliśmy tę decyzje na podstawie opinii starostwa. Jeśli ono uznało, że nowy przewoźnik może wejść na rynek, to znaczy, że takie są potrzeby ludzi. A PKS musi się niestety przyzwyczaić do konkurencji. Inni także.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie