Na początku lipca wyładowano ze statku elementy nowoczesnej suwnicy STS zakupionej przez DB Port Szczecin. Producentem sprzętu jest firma Liebherr z Irlandii, elementy suwnicy załadowano w porcie Cork.
Koszt zakupu wraz z montażem to 40 mln zł, w połowie dofinansowanych z dotacji unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
- Nowe urządzenie jest częścią szerszego projektu umożliwiającego obsługę większych statków, po zakończeniu pogłębiania toru wodnego i dostosowania parametrów nabrzeży — mówi Monika Żaboklicka z DB Port Szczecin.
Suwnica po złożeniu będzie mieć około 70 metrów wysokości i 1200 ton wagi. Będzie mogła wyłożyć się na 48 metrów nad wodę, co pozwoli na obsługę statków z co najmniej 16 rzędami kontenerów. Spreader pozwoli przenieść jednocześnie dwa kontenery 20’ o łącznej wadze 65 ton, lub ładunek ciężki o wadze 75 ton podczepiony na haku.
- Ze względu na wagę, którą przykładamy do kwestii ochrony środowiska, zdecydowaliśmy się na zakup suwnicy elektrycznej — dodaje Monika Żaboklicka. - Będzie zasilana kablem o długości 300 metrów, co pozwoli na swobodne przemieszczanie na całej długości nie tylko istniejącego Nabrzeża Fińskiego, ale w przyszłości również na budowanym obecnie Nabrzeżu Norweskim.
Na suwnicy i spreaderze będą zainstalowane kamery CCTV, które umożliwią operatorowi wygodne obserwowanie tego, co się dzieje i otoczenia na ekranie w kabinie.
Nowa suwnica będzie montowana do października, później nastąpi odbiór techniczny i szkolenie operatorów, zaś oddanie do użytku przewidziane jest na grudzień bieżącego roku.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?