- MSR Gryfia i Stocznia Szczecińska przeszły pod MGMiŻŚ - potwierdza dyrektor biura prasowego ministerstwa gospodarki morskiej Michała Kania. - Nie ma na razie planów przejścia spółki ST3 Offshore pod nadzór MGMiŻŚ.
Na razie MON milczy, jakie będą dalsze losy firmy, ale rąbka tajemnicy co do obecnych umów i dalszych losów ST3 Offshore uchylił Andrzej Czech, prezes zarządu firmy, podczas posiedzenia komisji sejmowej ds. gospodarki morskiej.
- Rynek w tej chwili jest w małym odwrocie - prezes nie krył sytuacji na rynku. - Przewiduje się, że powrót do dużych zapotrzebowań nastąpi w połowie przyszłego roku oraz w latach następnych.
Stwierdził też, że firma ma aktualnie dwa kontrakty.
- W ostatnim czasie podpisaliśmy kontrakt ramowy ze spółką Konecranes - poinformował i wyjaśnił, że w ramach tych umów firma rozpoczęła produkcję dwóch pierwszych dźwigów STS, czyli ship to shore. Służą one do rozładunku kontenerów w portach Morza Bałtyckiego. - Mamy porozumienie w sprawie wybudowania mniej więcej sześciu takich jednostek w obrębie spółek, które do tej pory w ramach naszego funduszu MARS produkowały tego typu konstrukcje. A mianowicie spółki Energomontaż Północ Gdynia oraz ST3 Offshore.
Ze Szczecina wypłynęły gigantyczne elementy morskiej farmy w...
Tym razem zlecenie obejmuje nie tylko wyprodukowanie dźwigów, ale również ich montaż, wyposażenie w instalacje mechaniczne i elektryczne oraz przeprowadzanie wstępnych testów.
Kompletna konstrukcja będzie ładowana za pomocą wielkiej suwnicy ST3 na barkę lub statek i wywożona do portu w Kłajpedzie.
Prezes Czech poinformował też, że ST3 jest „w przededniu rozmów z dużym klientem z rynku fundamentów do morskich farm wiatrowych”, tj. z firmą Smulders.
- Dosłownie kilka dni temu Brytyjczycy zamknęli finansowanie największej morskiej farmy wiatrowej na świecie - informował prezes. - Jest to kontrakt o wartości 2,6 mld, nie pamiętam, czy euro, czy funtów, ale mniej więcej na jedno wychodzi. Jest to bardzo duży kontrakt. Jednym z głównych wykonawców jest firma GeoSea z grupy Deme, którą znamy, dla której realizowaliśmy kontrakty, a która zamierza zlecić produkcję jacketów mniej więcej dwa razy większych, takich, jakie produkowaliśmy dla firmy Orsted. Mamy wstępne porozumienie ze Smuldersem, że wyprodukujmy górną część jacketu, mniej więcej 1000 ton konstrukcji. Mówimy o trzydziestu takich konstrukcjach. Drugą połowę zrobi Smulders. W Anglii będzie to połączone w jeden element.
Prezes ST3 dodał też: - Jest to nasz program przetrwania. Z pomocą takich kontraktów jesteśmy w stanie funkcjonować ze wsparciem, ale nie jesteśmy w stanie utrzymać się całkowicie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Strefa Biznesu: Przedsiębiorców czeka prawdziwa rewolucja z KSeF
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Dramatyczne dane. W tym roku na Morzu Śródziemnym zginęło lub zaginęło 2500 migrantów
- Szwecja wyprowadza wojsko na ulice. "Żaden kraj w Europie nie jest w takiej sytuacji"
- Jaka będzie jesień? Sprawdź w naszym quizie, czy znasz jesienne przysłowia
- Jesienny trening mózgu dla bystrzaków. Czy rozwiążesz 12 zagadek? QUIZ